Ga naar inhoud

Controle opslag USB-stick.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik werk met Windows 10

 

Een korte tijd geleden, kon ik zeer gemakkelijk de bestaande opslag van een USB-stick checken, door de USB te selecteren,

de cursor erop houden, links klikken en naar eigenschappen gaan, waar men een camembertgrafiek  zag, met de gebruikte

en de nog vrije ruimte op de USB.

 

Ik vermoed, sinds de laatste update van W10, krijg ik nog enkel onderstaande eigenschap, en niets meer.

 

5979fed114b05_KnipseleigenschapUSBstick.JPG.a2680691d3b8d149317514844943032a.JPG

 

Hoe kan ik op ander wijze, mijn opslag van mijn USB bekijken ?

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Gegroet.

RMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rolle zei:

links klikken en naar eigenschappen gaan

 

Niet links maar rechts klikken en dan naar eigenschappen gaan.

Kijk ook eens na of die stick daadwerkelijk in station D steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske,

 

Sorry, ik klik wel degelijk "rechts" op de muis, ik vergiste me, doch meende het goed.

IK gebruik bijna altijd hetzelfde poortje "D" - en krijg nog steeds het venster zoals te zien

in mijn eerste bericht.

Ik keek nog deze morgen, naar de eigenschappen van mijn externe harde schijf, en ik

krijg identiek hetzelfde venster zonder de camembertgrafief, met de resterende vrije ruimte.

 

Vervelend, vooral voor een USB, waar de opslag soms zeer beperkt is.

 

Wat staat er mij te doen ?

 

Graag nog een kort seintje.

 

Rolle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner.

Klik op "Bestand" / "Map- en zoekopties wijzigen".

Klik op het tabblad "Weergave."

Klik op de knop "Standaard instellingen herstellen".

Optioneel: Verwijder het vinkje bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" en klik op "Toepassen".

Klik op het tabblad "Zoeken."

Klik op de knop "Standaard instellingen herstellen".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske,

 

Sorry voor het storen op een zondag.

Na de volledige uitvoering van uw advies, krijg ik GEEN resultaat.

Nog steeds mijn bovenstaande venster van "Eigenschappen".

 

Moet ik iets speciaals doen in het tabblad "ZOEKEN" - daar heb ik niets verandert ?

 

IK deed een tweede poging, zonder connectie met USB (poort D = leeg) en heropstarting van PC, doch niets.

Wat is er hier gaande ?

Graag een kort seintje a.u.b.

 

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag falstring,

 

Bedankt voor uw reactie op een zondag.

 

Het fenomeen (geen zicht op mijn vrije ruimte van opslag in eigenschappen zoals vroeger)  doet zich zowel

voor op een USB-stick als op een externe harde schijf in poort D.

 

Voor wat u bedoeld in een herstart met "menu afsluiten" - begrijp ik echt niet.

Ik werk met W10, en zie enkel bij aan/ui -knop :  slaapstand - afsluiten - opnieuw opstarten,

doch "menu afsluiten" vind ik nergens.

Graag een verduidelijking a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en doet het zich ook voor als je de eigenschappen van een ingebouwde schijf (bijv c:) wilt checken?

wat jij omschrijft met "zie enkel bij aan/ui -knop :  slaapstand - afsluiten - opnieuw opstarten" bedoel ik met 'afsluitmenu'.

waar het me omgaat: als je onder w10 de pc uitzet gaat ie in een soort slaapstand, zodat ie sneller klaar is als je 'm weer aanzet.

dat is dus anders dan in eerdere windowsen: daar werd het besturingssysteem uit het geheugen gehaald en bij weer aanzetten opnieuw opgebouwd.

onder w10 bereik je dat opnieuw opbouwen van het besturingssysteem alleen via dat 'afsluitmenu'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag falstring,

 

Voor wat betreft het afsluiten van mijn PC, ik heb deze PC nu reeds 3 jaar in gebruik, en zet hem reeds 3 jaar af op deze

manier "Afsluiten" zonder enige problemen, volgens mij ligt het daar niet aan.

Het probleem zit hem sinds de laatste update van W10 !!

 

Dus eventjes recapituleren:

 

1)  Bij het checken van de eigenschappen van een USB-stick of externe harde schijf krijg ik volgend venster:

597ee5ecf0d0e_KnipseleigenschapUSBstick.JPG.581916eb3f000d542f976f6089a71d7b.JPG

 

 

Dus geen grafiek die de nog bestaande ruimte van de opslag aantoont.

 

2)  U vroeg een eigenschap te checken van een item uit de C - schijf, hieronder een voorbeeld

     van mijn map van vidéo's, die een onderdeel is van Verkenner.

 

597ee6078afb7_Knipseleigenschappenvideos.JPG.51974b402445b6b3b313ab8caeaa0a6a.JPG

 

 

 

Hier zien we een overzicht van opslag en aantal bestanden.

Er is hier geen sprake van een grafiek, omdat er hier geen rekening wordt gehouden met een limiet,

hetgeen wel het geval is bij een USB of Ext. schijf, deze zijn begrensd zoals 8, 16 of meer GB.

 

Ik denk dat het een moeilijk geval wordt.

Doch zeer ambetant gezien men niet weet hoeveel open ruimte er nog is, om bestanden toe te

voegen aan een USB of ext. schijf !!

 

Zijn er nog tips die kunnen leiden naar een oplossing, graag a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

 

 

aangepast door Rolle Gmail
foutje gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals uitgelegd zet 'afsluiten en weer aanzetten' onder windows 10 de pc in een soort slaapstand.

gevolg: als er een bitje fout staat, staat dat nog steeds fout na het weer aanzetten.

alléén de optie 'opnieuw opstarten' zet het besturingssysteem weer 'maagdelijk' in het geheugen.

 

ik zou toch graag een eigenschappen-beeldje zien van een schijf. je hebt nu een map genomen, en daar zit never nooit een grafiek bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.