Ga naar inhoud

map Favorieten in Favorieten definitief verwijderen


mercury2001

Aanbevolen berichten

hallo,

is zopas gelukt, ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft, het Norton team is de ganse dag bezig geweest met 2 van mijn pc's met Windows 7. Na een laatste update van Norton zijn er vanmorgen zware problemen geweest met windows vista en 7, heden nog niet opgelost! Ik mag voorlopig geen updates meer doen van Norton, deze laatste updates zouden de oorzaak zijn van het vastlopen van Windows Vista en 7, dit nog ter info, mvg, en bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die balk kan weg door het vinkje te verwijderen bij "Werkbalk favorieten".

De map "Werkbalk favorieten" zal in lijst Favorieten blijven voorkomen, maar daar heb je geen last van. Tenminste ik toch niet.

Persoonlijk vind ik trouwens de Werkbalk favorieten (bladwijzers in FF en chrome) zeer nuttig. Maar daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mercury2001

 

Over het nut van deze "Werkbalk Favorieten" kunnen en mogen de meningen verschillen ... dat is een persoonlijke inschatting die ieder voor zich moet/mag maken. Maar hoe meer we via Google op zoek gaan naar (mogelijke) oplossingen (ook ikzelf), hoe meer we de melding tegenkomen dat deze werkbalk - in heel wat gevallen - inherent verbonden blijft aan de combinatie OS + browser en dat heel wat gebruikers met hetzelfde onoplosbare probleem zitten als u ... niet te verwijderen, dus !

 

Het is - anderzijds - wél vreemd dat anderen (ook ikzelf) er wel in slagen deze permanent te verwijderen. Er moet dus wel een oorzaak zijn waarom het bij u (en vele anderen) niet lukt. Maar het lijkt er sterk op dat wij samen deze samenhang van factoren niet kunnen traceren ... ook dat valt wel eens voor op een helpforum. Dat is erg jammer, want wij willen al onze leden van hun PC-problemen verlossen, maar in sommige gevallen moeten wij ook het bijltje er bij neerleggen. En ik vrees dat dit met uw probleem zo'n beetje het geval is.

 

Niet dat er geen suggesties meer mogen/kunnen aangedragen worden, maar het ziet er naar uit dat we - samen met u - zowat alles al geprobeerd hebben ... en dat we helaas geen positief resultaat kunnen boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik vind die 'extra' werkbalk toch van totaal geen zin of nut, het eigenaardige is dat ik deze vroeger definitief, zonder problemen, kon verwijderen, vermoedelijk na een recente update is deze weer te voorschijn gekomen en dus heden niet meer verwijderbaar; ik heb ook al gegoogled en kom tot hetzelfde resultaat als u, bij sommigen lukt het bij anderen niet, op mijn vaste pc, windows7pro en ie11 lukt het dus niet meer, op mijn kleine laptop ook met windows7 starter en IE11 is deze verwijderd, toch bedankt voor het zoekwerk, mvg,

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2017 om 19:00, mercury2001 zei:

 op mijn vaste pc, windows7pro en ie11 lukt het dus niet meer

 

Het gaat hier om een Pro versie? Dan kan je misschien via de editor voor lokaal groepbeleid het probleem oplossen. Zelf gebruik ik Windows 10 daarom wat gezocht en vond onderstaande. (bron: https://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie8-windows_other/how-do-i-delete-the-favorites-bar-folder/686c0e71-b466-4310-8375-b44b32985947)

You can only permanently remove this folder if you have Windows 7 Pro, Ultimate, or Enterprise.

 

-Go to the Start Menu.

-Type in  "gpedit.msc" and hit enter

-Expand "Computer Configuration"

-Expand "Administrative Templates"

-Expand "Windows Components"

-Select "Internet Explorer"

-Find "Turn off Favorites Bar" and double click it.

-Toggle the "Enable" option. Press OK.

-Restart computer.

-Then open IE and delete the folder.

 

From now on IE will not create the folder with the Favorites Bar group policy dissabled.

howdy all,

 

i got this problem of surely unwanted and impossible-just-to-delete Favorite Bar folder in IE Favorites menu with even more unwanted Suggested Sites bookmarks inside after upgrade of IE8 to IE11 by a straight use of MS Update on Win7sp1x64 Ultimate.

 

well, so i basically applied z above scenario but had 2 extend it as below when if it's applied just as written it doesn't work and this damn folder comes back upon each fresh start of IE11.

 

1-a)

-Type in  "gpedit.msc" and hit enter

-Expand "Computer Configuration"

-Expand "Administrative Templates"

-Expand "Windows Components"

-Select "Internet Explorer"

-Find "Turn off Favorites Bar" and double click it.

[or right button click & choose Edit]

-Toggle the "Enable" option. Press OK.

 

1-b)

-Type in  "gpedit.msc" and hit enter

-Expand "Computer Configuration"

-Expand "Administrative Templates"

-Expand "Windows Components"

-Select "Internet Explorer"

-Find "Turn on Suggested Sites" and double click it.  

[or right button click & choose Edit]

-Toggle the "Disable" option. Press OK.

 

2-a)

-Type in  "gpedit.msc" and hit enter

-Expand "User Configuration"

-Expand "Administrative Templates"

-Expand "Windows Components"

-Select "Internet Explorer"

-Find "Turn off Favorites Bar" and double click it.

[or right button click & choose Edit]

-Toggle the "Enable" option. Press OK.

 

 

2-b)

-Type in  "gpedit.msc" and hit enter

-Expand "User Configuration"

-Expand "Administrative Templates"

-Expand "Windows Components"

-Select "Internet Explorer"

-Find "Turn on Suggested Sites" and double click it.  

[or right button click & choose Edit]

-Toggle the "Disable" option. Press OK.

 

that's it. enjoy.

 

p.s. u don't need to restart PC when now u can see Favorites Bar as inactive in IE View menu, and Suggested Sites same inactive as visible here:  IE > Tools > Internet Options > Advanced. and now u can delete this already existing folder itself either thru IE or thru Widows Explorer.

 

p.p.s. btw, z 1st scenario as offered in this thread earlier - it's about just making this Favorites Bar folder HIDDEN - is a nice way 2 simply not see this folder in IE, although this scenario doesn't actually solve this issue...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.