Ga naar inhoud

Kortsluiting gehad en met een andere voeding start mijn pc niet meer op


abra_

Aanbevolen berichten

Ik heb deze week kortsluiting gehad en kwam er al snel achter dat deze werd veroorzaakt door de 650watt voeding in mijn pc. Nu had ik nog een 500 watt voeding liggen, dus die heb ik er snel even aan gehangen om te kijken of hij het nog doet. Dat deed hij dus niet, hij start voor 1 a 2 seconden en gaat dan uit. Vervolgens na 3 a 4 seconden doet hij hetzelfde kunstje weer enzovoort.

Nu schijnt dit te kunnen liggen aan doorgebrand RAM, deze heb ik vervolgens er uit gehaald maar hij blijft het doen. Hij komt dus ook niet in de BIOS ofzo. 

 

Denken jullie dat mijn moederbord aan vervanging toe is? Of is er een ander probleem gaande? 

 

Bvd! 

 

Computer hardware:

  • i7 860
  • 8GB Kingston geheugen
  • Nitro Radeon r9 380 videokaart 
  • 2 TB SATA 2 hardeschijf
  • 265 gb Samsung 840 SSD

 

WhatsApp Video 2017-08-02 at 23.46.47.mp4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou je kunnen doen door de onderdelen te testen in  andere pc's.

Maar die heeft niet iedereen beschikbaar om te testen, maar wat zou je dan willen her gebruiken? Je grafische kaart?

 

Als je een nieuw moederbord wilt kopen en processor zul je de geheugen modules die je nu gebruikt (DDR3) niet mee kunnen pakken naar een nieuw systeem daar deze veelal gebruik maken van DDR4 geheugen tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste,

 

zonder ram geheugen erin zal hij nooit opstarten, als je 2 latjes ram gebruikt probeer eens te testen met 1

Koppel ook alle harde schijven en dvd lezers/schrijvers los aangezien deze ook het probleem kunnen veroorzaken.

Ook de videokaart er eens uithalen en kijken of hij zo verder opstart.

Je kan ook een bios reset doen door de batterij op het moederbord eruit te halen en een paar keer op de start knop te duwen (voedingskabel eruit zodat hij geen stroom heeft),

wacht daarna een paar minuten, plaats de batterij terug en probeer opnieuw op te starten.

Als het dan nog niet werkt is er waarschijnlijk een probleem met het moederbord of misschien de CPU.

Ik hoop U hiermee verder te helpen :)

 

mvg,

Tim | Restore-IT

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.