Ga naar inhoud

Data in dropdown en afhankelijk daarvan waarden

Robertyerseke
 Delen

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Robertyerseke zei:

Sorry, ik vergat helemaal er bij te typen:

17 minuten geleden, Robertyerseke zei:

In dit bestand ben ik bezig om op blad 1 een calulatie te maken, met een dropdownlijst. (dropdownlijst lukt me nog).

Op de eerste regel

(a8) mogen ze uit hun Supertjes machines kiezen.

D8+E8 moet automatisch de verkoopprijs laden (*uit SP+TP )

Op de tweede regel kunnen ze opties aangeven die ze bij de machine willen en de prijzen hierbij

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarde in blad1, Cel A8= een van de supers (Super 1 t/m super 16 uit tabblad SP+TP).

Verkoopprijs en inkoopprijs moeten in cel D8 en E8 komen (welke in tabblad SP+TP staan onder de noemer Group A optie 1) maal het aantal wat in blad1 cel c8 vermeld is.

Dan in blad1 cel A9 (vanaf deze cel een dropdown) voor de opties uit het blad SP+TP met ook hier de prijs aan gekoppeld alleen geldig voor de geselecteerde optie uit cel a8 (dus alleen de opties voor cel Super 1 bijv.).

In cel A10 moet dan automatisch een lege regel ingevoegd worden zodat je oneindig opties kan invoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.275
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Danny Kmprs
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Raichi
      Hallo iedereen,

Voor mijn hobby ben ik bezig met het in kaart brengen hoeveel mijn opname en verbruik zijn qua energie in mijn huis.

Ik heb de afgelopen jaar alles bijgehouden op een server, van hoeveel mijn zonnepanelen opbrengen en hoeveel mijn huis verbruikt.

Nu wil ik al mijn data (17350 timestamps, ieder kwartier werd er een meting gedaan) verwerken in Excel.

Om overzichtelijk mijn verbruikt en opbrengst te zijn wil ik alles dan dus ook mooi in een grafiekje hebben staan. Maar 17350 punten in een grafiek is onoverzichtelijk.

Vandaar wil ik dag, week en maand gemiddeldes berekenen. Maar ik krijg de gemiddeldes maar niet kloppend.

Voorbeeld waarmee ik de afgelopen dagen mee bezig ben: 1 februari heb ik 96 metingen (ieder kwartier van de dag) om de daggemiddelde te krijgen, moet ik dus iedere meting van die dag optellen en delen door 96. Maar nu wil ik het in excel automatisch doen, zodat het niet alleen van 1 februari het gemiddelde krijg, maar ook van 2 februari t/m 7 juli bijvoorbeeld. Want van iedere 17350 metingen, iedere gemiddelde per dag handmatig berekenen is teveel tijd consuming.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen, zodat ik niet alles handmatig moet invullen, maar bijvoorbeeld een formule kan gebruiken die 1 dag gemiddelde berekent en die ik kan doortrekken tot naar onder, zodat alle gemiddeldes berekent worden?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
      Raichi

p.s ik heb formules al geprobeerd met gemiddeldes en daarin verwijzingen, maar krijg het maar constant niet voor elkaar ;(
    • Door lv
      Ik ben bezig met het opstellen van een automatisch bestand in Excel.
      Zodat bij het kiezen van een optie in het dropdown menu, automatisch de bijbehorende tabel met gegevens opgehaald wordt.

Het principe is gelijk aan het principe van de draaitabel, echter werkt deze alleen met getallen en heb ik tekst in mijn cellen staan waardoor de draaitabel niet werkt.

Is het mogelijk de opties van een dropdown menu te koppelen aan een tabel, zodat bij het kiezen van een optie automatisch een volledige tabel opgehaald wordt?

Met vriendelijke groet.
    • Door Hidde
      Hallo iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik hier post dus neem me niet kwalijk als ik vergeet informatie bij te voegen dat benodigd is om mijn probleem op te lossen.

Probleem: Ik wil een sommen.als formule maken die waarden opteld uit een tabel op basis van een aantal dropdown menu's.
      Ik kan geen manier vinden waarop ik dit zou kunnen doen.

Hieronder mijn voorbeeld hoe ik het nu heb gedaan, voor 1 dropdown:

Tabel:

Kolom A : Kolom B
      Jaar       : Orders 
      2014      : 1
      2015      : 1

=SOMMEN.ALS(Tabel2[Orders];Tabel2[Jaar];ALS(B4="All"; ----- ; B4)

Optelbereik: Het optelbereik dat ik wil optellen als de criteria overeenkomen.
      Criteriabereik: Het criteriabereik, in dit geval de kolom met alle jaargetallen, 2014 en 2015.
      Criteria: Het criteria dat ik wil gebruiken. Het werkt zo, als B4 = "All", dan wil ik dat hij 2014 EN 2015 selecteert waardoor ik dus beide criteria krijg en alle data krijg, en als B4 niet = "All", dan wil ik dat hij B4 gebruikt (2014 OF 2015)

Deze formule geeft me dus wel de juist data als B4 één criteria is (2014 of 2015), wat dus resulteert in 1.
      Deze formule geeft me een 0 waarde als ik "All" invoer, terwijl ik dus de waarde 2 wil hebben (het totaal).

Wat voor waarde moet ik geven bij de waarde als waar, om alle data te krijgen.
      Of is er een andere formule die me kan helpen?

Met vriendelijke groeten,
      Hidde
  • Nieuwe aanmaken...