Ga naar inhoud

Tabel koppelen aan dropdown


lv

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het opstellen van een automatisch bestand in Excel.

Zodat bij het kiezen van een optie in het dropdown menu, automatisch de bijbehorende tabel met gegevens opgehaald wordt.

 

Het principe is gelijk aan het principe van de draaitabel, echter werkt deze alleen met getallen en heb ik tekst in mijn cellen staan waardoor de draaitabel niet werkt.

 

Is het mogelijk de opties van een dropdown menu te koppelen aan een tabel, zodat bij het kiezen van een optie automatisch een volledige tabel opgehaald wordt?

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

36 minuten geleden, lv zei:

Is dit ook mogelijk wanneer 2 dropdown menu's aan elkaar zijn gekoppeld? Is het dan ook mogelijk om automatisch de juiste gegevens op te halen aan de hand van de 2 gemaakte keuzes in het dropdown menu? Hoe werkt dit precies? 

Kom nu maar eens met een voorbeeld bestandje, met een duidelijke uiteen zetting van wat je precies wilt bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, bucky zei:

 

Kom nu maar eens met een voorbeeld bestandje, met een duidelijke uiteen zetting van wat je precies wilt bekomen.

Klant is gekoppeld aan tekeningnummer, dit is zoals het moet.

Echter nu is machine gekoppeld aan de 3e kolom van de tabel, echter moet er een keuzelijst opgesteld kunnen worden om ook de machineopties bij het tekeningnummer te kiezen.

Daarna wil ik als het mogelijk is de gegevens koppelen, zoals in de vorige vraag, aan het gekozen tekeningnummer en de gekozen machine, zodat per tekeningnummer en machine een andere lijst wordt opgehaald. 

vbhulp.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dit is inderdaad waarnaar ik op zoek was.

Wanneer bijvoorbeeld machine 6 voorkomt in zowel tekening 1 als in tekening 3, hoe kan dan de juiste tabel worden opgehaald?

Bij het linken aan de dropdown van machine zal dit niet gaan omdat de tabel afhankelijk is van zowel klant als machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.