Ga naar inhoud

Al mijn herstelpunten zijn weg en Windows 10 Mail is leeg.


hannie

Aanbevolen berichten

Ik zat met problemen, al mijn herstelpunten waren weg en de mail windows 10 was leeg. Geen malware of virussen te vindenBij MS-config een vinkje gezet om in veilige modus op te starten met windows 10. Maar ik kan in veilige modus niet inloogen. Nu wil ik terug naar gewoon opstarten, maar ik weet niet hoe. Graag hulp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, hannie zei:

Maar ik kan in veilige modus niet inloogen.

Waarom niet, leg eens uit.

Werk je onder een Microsoft account? Of onder een lokaal account, al dan niet met een wachtwoord beveiligd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vrij nieuw op dit forum. Ik had 2 berichten geplaatst

Inmiddels ben ik weer in mijn laptop en heb mijn profielgegevens doorgegeven.

Mijn probleem is dus dat in mail van windows 10 al mijn mappen zijn verdwenen, postvak in-uit-concepten-verzonden items enz. Dit wou ik verhelpen door systemherstel te gebruiken en terug naar een ander hertelpunt. Maar tot mijn schrik waren al mijn herstelpunten verdwenen en kon ik ook geen nieuwe aanmaken. Dieptescan in windows defender gedaan en mijn virusscanner AVG internetsecurity betaalde versie, maar computer was schoon. In Ms Config een vinkje gezet om in veilige modus op te starten

Dit gedaan, maar bij aanmelden werd men inlogcode voor fout aangezien. Maar telkens als ik opstartte bleef ik veilige modus houden en kwam niet meer in de gewone modus. Na veel omwegen en sagrijn is het me toch gelukt om via een reserve account in de veilige modes te komen en het vinkje weg te halen, maar deze account was niet bevoegd om veranderingen aan te brengen. Dus ik zit weer in het systeem, maar mijn problemen zijn er nog Dus geen mappen in windows mail en geen herstelpunten en in veilige modus geen inlogmogelijkheid doordat code voor fout wordt aan gezien Hoe kan ik hier een screen toevoegen? Srry voor de lange uitleg, maar moest even voor de duidelijkheidHoop op oplossingen, vriendelijke groeten Hannie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedde het al dat je een pincode had ingesteld als inlogbeveiliging.

In de veilige modus kun je niet inloggen met je pincode, je moet dan het wachtwoord gebruiken dat je gebruikte alvorens je bent overgeschakeld naar een pincode.

Helaas vergeten velen hun wachtwoord doordat ze dat lange tijd niet meer hebben hoeven te gebruiken. Hopelijk heb je dat toch ergens veilig bewaard wat ik altijd wel aanraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, droske zei:

Waarom niet, leg eens uit.

Werk je onder een Microsoft account? Of onder een lokaal account, al dan niet met een wachtwoord beveiligd?

Bedankt voor de mail. Ergens moet ik de code nog terugvinden. Een vliegtuig heeft een zwarte doos en ik een grijs boekje waar ik alles op alfabetiche volgorde inschrijf.

Ik wist niet dat het niet ging met de pincode. Heb je nog voor de mail en herstelpunten een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hannie, voor een vraag wordt op een forum slechts één topic geopend.

 

Je vraag ivm je wachtwoord staat hier al: https://www.pc-helpforum.be/topic/66764-wachtwoord-werkt-niet-meer-in-veilige-modus/

 

Wens je voor windows mail een vraag te stellen, maak dan een apart onderwerp ervoor aan zodat de zaken niet door mekaar gaan lopen. (daarom ook sluit ik deze vraag van je)

 

Wat je herstelpunten betreft: Windows heeft het eigenaardigheidje van de laatste tijd bij een grote update (vb Creators) het systeemherstel gewoon uit te schakelen.

ik vermoed dat dit bij jou ook zo gebeurde.

Stel het daarom terug in (*)en hou dit bij volgende updates ook speciaal in de gaten.

 

(*) links klikken op je windowsknop - typ dan in : Herstel. - er verschijnen een aantal opties o.a. een herstelpunt maken. Klik hier op en je krijgt een venstertje met Systeemeigenschappen. Klik daar onderaan op Configureren en daar dan weer op systeemherstel inschakelen. Moest dit nog niet de oplossing zijn, maak dan ook over dit probleem een apart onderwerp aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Passer zei:

Hannie, voor een vraag wordt op een forum slechts één topic geopend.

 

Je vraag ivm je wachtwoord staat hier al: https://www.pc-helpforum.be/topic/66764-wachtwoord-werkt-niet-meer-in-veilige-modus/

Inderdaad, voor de goede orde heb ik dit nieuwe topic voor hannie gestart en alles hier samengevoegd.

Op bovenstaande link is dus alles van hannie nu verwijderd.

 

10 uren geleden, Passer zei:

Wens je voor windows mail een vraag te stellen, maak dan een apart onderwerp ervoor aan zodat de zaken niet door mekaar gaan lopen. (daarom ook sluit ik deze vraag van je)

Nu alles is samengevoegd stoort het voor mij ook niet echt als hier ook je Mail probleem behandeld word.

 

Laten we de diverse gestelde problemen één voor één aanpakken.

Nu je inlogprobleem is opgelost spitst u zich best eerst even toe op het opnieuw instellen van systeemherstel.

Daar heb heeft Passer je al passend advies voor gegeven. Laat eens weten of het gelukt is. Daarna behandelen we Mail probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me gelukt systemherstel weer aan de gang te krijgen. Inderdaad was dit uitgegeschakeld. Ik heb meteen ook een nieuw herstelpunt aangemaakt. Vervelend dat Microsoft met grote updates alles door je strot duwd waar je niet op zit te wachten. Ik ben graag baas over mijn eigen systeem en niet wat Microsoft allemaal stiekem veranderd en je alles weer aan moet passen. Wat ik me wel af vraag is dat ik gebruik maak van file-historie op een externe schijf. Misschien dat daar  ook systeemherstel op staat met de nog oude herstelpunten, want deze had ik graag terug gehad. Ik weet alleen niet in welk pad systeemherstel staat. Ik ga dat uitvogelen en als dat lukt laat ik het weten.  Met de grote update was de externe uit voorzorg afgekoppeld. Alleen inderdaad nog de mailprobleblemen. Ik heb veel gegoogeld en feed-bacs geschreven, alleen bij de feed-bacs zie ik bijna geen hulp van Microsoft en niet alleen van mijn probleem maar ok dat van andere mensen. Meestal help ik andere op het forum voor videobewerking waar mijn prioriteiten liggen. Ik leer veel bij van andermans problemen en andere kunnen van mij ook weer leren. Vriendelijk bedankt dat ik tot zover ben geholpen. Voorlopig ontvang ik de mail via webmail van Ziggo. Ik wil graag de app mail overnieuw installeren, maar ik ben een half jaar bezig geweest en ook voor andere die ik help om de app Personen en app mail goed te laten samen werken en ik ben bang dat ik al mijn contacten kwijk raak. Ze staan wel als csv bestand in exel opgeslagen , maar het probleem is alles weer als een treintje laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je systeemherstel hebt kunnen instellen.:top:

 

Oude herstelpunten van vóór de Creators update terugzetten binnen Windows 10 Creators is een utopie hoor. Op zich is dat niet zo onlogisch. Dat zou me nogal wat zijn moest dat wel kunnen. De problemen die daar het gevolg van zouden zijn zouden veelvouden groter zijn dan deze waar sommigen nu mee te kampen hebben bij het upgraden naar bv Creators.

Microsoft heeft sowieso al een weg terug voorzien gedurende 10 dagen na dergelijke grote upgrades. Misschien had die termijn, zoals vroeger het geval was, wel 30 dagen mogen zijn. Ze zullen echter wel een reden hebben waarom ze die termijn ingekort hebben.

 

Gaat het om een POP3 of een IMAP account van Ziggo die je in Win10 MAIL  had ingesteld?

Ik meen duidelijk begrepen te hebben dat je Ziggo account in Win 10 MAIL corrupt is ( ontbrekende mappen, enz.) maar in hoeverre werkt de app MAIL eigenlijk nog? Kun je bv nog een account toevoegen of verwijderen?

Bedenk o.a. ook dat wanneer je bv nu een Ziggo IMAP account zou instellen in MAIL je naar een exacte kopie gaat van je Ziggo webmail waarmee je nu werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.