Ga naar inhoud

pdd files


decalude

Aanbevolen berichten

Adobe PhotoDeLuxe is inderdaad een oud programma. Het programma werd verkocht tot juli 2002 en werd toen opgevolgd door Photoshop Elements. Je hebt kans dat de .pdd bestanden geopend kunnen worden door Photoshop of Photoshop Elements.

Als je geen van die programma's bezit, dan zou je deze online converter kunnen proberen: https://www.coolutils.com/online/PDD-to-JPG

Probeer het eerst met 1 pdd bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik wel van een experiment houd heb ik Adobe PhotoDeLuxe 4.1 gedownload via deze website: https://archive.org/details/Adobe_PhotoDeluxe_4.1_and_Adobe_Photoshop_5.0LE_Adobe_2000

Ik heb daar het ISO Image gedownload. Dat bestand is 379,9 MB groot. Als jouw besturingssysteem Windows 10 is, dan kun je zo'n gedownload iso bestand direct koppelen.

Ik heb het echter op de ouderwetse manier gedaan: De iso branden op een cd.

Daarna heb ik Adobe PhotoDeLuxe geïnstalleerd op een oude test-pc, die draait op Windows 10 Home 32 bits.

Ik volgde daarbij deze werkwijze:

  • Ik opende in de Verkenner het cd-station waarin de net gebrande cd zat.
  • Ik opende de map English
  • Ik opende de map INSTALL en klikte op Setup.exe

Na installatie heb ik aangegeven dat het programma gedraaid moet worden in compatibiliteitsmodus Windows XP (met Service Pack 2).

Tijdens de installatie kreeg ik slechts 1 waarschuwing; ik meen iets van "pfdwriter is niet compatibel". Dat zal mogelijk betekenen dat je afbeeldingen niet op kunt slaan als pdf bestand, maar dan willen we ook niet.

 

En toen kwam de test: zou het programma zonder problemen opstarten onder Windows 10 Home 32 bits? Jawel hoor, geen enkel probleem.

Ik laadde een zelf gemaakte foto, een jpg bestand dus, in Adobe PhotoDeLuxe en sloeg dat bestand op als pdd bestand op het bureaublad.

Daarna sloot ik Adobe PhotoDeLuxe af. Ik dubbelklikte op het pdd bestand dat op het bureaublad stond en automatisch werd toen Adobe PhotoDeLuxe geopend, die keurig de foto liet zien.

 

Dus als het om wat voor reden ook niet goed zou lukken met die online converter, dan zou je Adobe PhotoDeLuxe kunnen installeren en daarmee alle pdd bestanden omzetten naar jpg bestanden.

Maak wel voordat je Adobe PhotoDeLuxe gaat installeren, een herstelpunt aan. Dan kun je terug wanneer zich toch problemen voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd met de coolutils, maar er gebeurt iets raar.  Ik krijg de mededeling dat de omzetting ok is, maar kan de foto nergens terugvinden als pjg.  Enig idee wat er gebeurt?  De andere mogelijkheid heb ik nog niet geprobeerd, het lijkt me nogal ingewikkeld.  Ik ben geen grote held op computergebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die website zelf nog niet eerder gebruikt, omdat ik zelf geen .pdd bestanden op mijn computer heb. Voor jou heb ik nu even een kleine .jpg foto van een ijsvogel geopend in Adobe PhotoDeluxe en die afbeelding opgeslagen als .pdd bestand. Dat .pdd bestand heb ik via de online converter weer omgezet in een .jpg bestand.

Het gaat in 3 stappen, waarbij je stap 2 over kunt  slaan omdat je daar niets hoeft te doen:

 

1. Op de website https://www.coolutils.com/online/PDD-to-JPG# klik je op de knop Select Files. In het keuzemenuutje dat dan opent, kies je From local computer. Er opent dan een venstertje van de Verkenner. Daarin blader je naar de map met .pdd bestanden. Kies 1 pdd bestand uit en dubbelklik erop. Het bestand wordt dan geüpload naar de website. Dat kun je zien doordat de blauwe balk onder Select Files volloopt. Als het uploaden voltooid is, dan lees je: xxxx.pdd is ready to convert

 

2. In stap 2 hoef je zelf niets te doen of in te stellen. Alles staat daar al goed. Je mag stap 2 dus overslaan en direct door naar stap 3.

 

3. Klik op de blauwe knop met daarin de tekst Download converted file. Er zal een venstertje openen, waarin je browser jou vraagt wat je wil doen (zie de afbeelding hieronder). Standaard staat het meestal al goed. maar controleer even of er gekozen wordt voor Bestand opslaan. Klik daarna op OK.

Het bestand wordt dan gedownload naar jouw computer. Waar komt het terecht? Als je zelf nooit  iets anders hebt ingesteld, dan zal het .jpg bestand terechtkomen in de map Downloads. Aan de naam van de foto is niets gewijzigd; alleen de extensie (de letters achter de punt) is nu anders: niet meer pdd, maar jpg.

 

Hier een afbeelding van de stappen en van de vraag die jouw browser je zal stellen:

 

599604fdb2aca-Convert_PDD_to_JPG_-_Free_

 

Zoek dus in je map Downloads naar het geconverteerde bestand. En mocht je nog meer vragen hebben, stel die dan gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.