Ga naar inhoud

sasin

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Mijn harde schijf was kapot, dus er moest een nieuwe in. Op de oude schijf had ik 3 partities: C-D-E. Een voor mij logische volgorde.Partities.thumb.PNG.8154fee22e38b2c46e37e72ddf7d2b91.PNG

 

Na reparatie stonden er 2 : C en D. Ik heb er nu een derde bijgemaakt, maar die wordt ineens K.

 

Hoe kan ik de letters van de partities weer in een (voor mij)  logische volgorde zetten?

Als ik dat via Schijfbeheer probeer, krijg ik de mededeling dat bepaalde programma's wellicht niet goed meer werken.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Achtergrond: als jij een programma aanklikt, gaat je computer naar een soort 'inhoudstafel' kijken wààr hij het programma kan vinden.

VErplaats je een programma,dan kan het zijn (herhaal: kàn) dat je computer naar die inhoudstafel gaat kijken en nog op een oude 'pagina' terechtkomt en zegt: ik kan het programma niet starten want ik vind het niet. (hij zegt dat geleerder :) )

 

Daarom:

a. je C moet je altijd je C laten (maar da's hier geen probleem)

b. soms installeren mensen programma's op àndere partities dan de C. In dàt geval moet je dus opletten met het verplaatsen van programma's (als je dat doet met copy/past, zit je gegarandeerd in bovengenoemde problemen)

 

maar, ik vermoed dat op je K gewoon 'losse' bestanden (teksten, plaatjes, films,...) staan - en in dàt geval is er geen probleem.

 

Dus zou ik in schijfbeheer gewoon naar je K gaan en daar gewoon met 'stationsletter en paden wijzigen selecteren en zo je K terug  de E-letter geven.

Moest je die niet bij de opties vinden, vertel het dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je een aparte partitie aanmaakt voor muziek. Muziek is toch gewoon data. Microsoft heeft er in de persoonlijke map van een Windows gebruiker standaard een map voor voorzien.

Maar goed, het is uw keuze.

 

De partitie Muziek heeft de schijfletter K gekregen omdat de letters E, F, G, H, I, en J al in gebruik waren.

Je moet de letter E dus beschikbaar maken door de schijf die nu deze letter in gebruik heeft een andere letter te geven. Waarschijnlijk is E nu aan het DVD station toegewezen, maar dat doet niets ter zaken.

 

Klik met de rechter muisknop op  START en kies Schijfbeheer.

Klik met de rechter muisknop op de schijf E en kies Stationsletter en paden wijzigen.

Klik op Wijzigen.

Klik op het V-tje rechts van de letter E en selecteer L en klik op OK

Klik in het waarschuwingsvenstertje op Ja.

Voila, de voormalige schijf E heeft nu (tijdelijk) de letter L.

De letter E is nu beschikbaar voor de partitie Muziek

 

Wijzig nu, achtereenvolgens de letters van de volgende schijven:

K wordt -> E

J -> K

I -> J

H -> I

G -> H

F-> G

L -> F

 

Nu zijn achtereenvolgens de volgende letters in gebruik: C - D - E - F - G - H - I - J - K

 

Voordien was dat : C - D - K - E - F - G - H - I - J

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, droske zei:

Vreemd dat je een aparte partitie aanmaakt voor muziek.

Ik heb een aparte partitie voor Teksten, Grafisch,Backups,...  :)

 

en voor het vervolg was dit bedoeld: (maar je spaart me dus werk uit)

53 minuten geleden, Passer zei:

Moest je die niet bij de opties vinden, vertel het dan maar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door aparte partities aan te maken voor data verlies je flexibiliteit.

De inhoud van een map gaan groeien zolang er vrije ruimte is op die (data) partitie.

Maak je een partitie aan specifiek voor één bepaalde soort data (bv Muziek) dan kom je op zeker ogenblik misschien ruimte tekort ofwel hou je constant ruimte over die je niet voor iets anders kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Het ziet er nu zo uit: (zie bijlage).

 

Vraag: de letter van schijf 5 laat zich niet wijzigen. Hij is zelfs helemaal verdwenen (na mijn poging) .....hoe krijg ik dat voor elkaar?

 

Nog een vraag: er staat Primaire Partitie en Logisch Station - wat is het verschil?

partitie2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, sasin zei:

Hij is zelfs helemaal verdwenen (na mijn poging)

Wat is verdwenen? de letter of de schijf?

 

Primaire partitie:De primaire partitie is de partitie (aangeduid met een C) van waaruit de meeste mensen hun pc opstarten. (een 'opstartpartitie' dus)

Logisch station: Logische stations zijn een soort subpartities van de uitgebreide partitie

(heel simpel uitgelegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op het bovenstaande plaatje kijkt, zie je links onderaan Schijf 5.

Daar stond eerst, net als bij de schijven erboven, een letter tussen haakjes achter.

Toen ik hem wilde veranderen, verdween hij en kwam niet meer terug.

 

Hoe kan ik die alsnog toevoegen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.