Ga naar inhoud

spammail


bastet

Aanbevolen berichten

Plaatje.thumb.jpg.300b554e7d4c0e199a4a087b0f55fbbf.jpgDagelijks krijg ik al een tijdje soms wel meer den 20 mails toegestuurd met het bericht dat er "ergens" een account voor mij geopend is en dat ik moet inloggen en mijn gegevens verifiëren om het geld te krijgen. ik ga daar uiteraard niet op in en heb reeds contact opgenomen met de cel van de politie, doch zonder resultaat. De mails die ik krijg worden nu echt onvoorstelbaar veel; meer dan 40/dag en het vermeerdert met de dag. Kan iemand me raad geven hoe ik hier kan vanaf komen? ik durf de mails niet te openen en zeker niet op de link klikken die aangeeft dat ik me "zogezegd" zou uitschrijven.

 

Namen en je mailadres even onzichtbaar gemaakt - Passer

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

Zijn de mails steeds van dezelfde afzender?

 

Zo ja: dan kan je naar je webmail gaan en daar de spaminstellingen aanpassen - geef maar een seintje als dit onbekend terrein voor je is

 

goede morgenmiddag,

 

neen het zijn telkens andere adressen; ik stuur hier een overzichtje dat ik ook aan de cel van de federale politie stuurde, dan kan je even kijken.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een idee van waar de mails komen?  Zo niet, dan zie ik maar twee mogelijkheden

 

- ofwel ga je een tijd systematisch naar je webmail: telenet.be > aanmelden > webmail (tabbladje bovenaan) > klik rèchts op die berichten en kies telkens voor 'markeren als spam'

 

- ofwel neem je gewoon een nieuw mailadres (en verwijder jij het oude < ook belangrijk voor je contacten, dan weten ze dat hun mails niet meer aankomen)

 

 

Dergelijke mails komen niet altijd van de adressen die ze als afzender hebben, soms worden ze ook gewoon gemaskerd (verborgen en vervangen door een fake-afzendadres)

Of is er iemand met betere ideeën die dit toevallig volgt?

 

(ps: je docx heb ik ondertussen gezien en verwijderd omwille van je privacy)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k kreeg net een tip van een ander crewlid: probeer dit even, mogelijk is er sprake van malware ?

 

Indien je problemen met malware hebt, is het handig om meteen een logje met Farbar aan te maken en dit bij je bericht te voegen als bijlage. Hoe je dit doet, lees je hieronder:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

'k kreeg net een tip van een ander crewlid: probeer dit even, mogelijk is er sprake van malware ?

 

Indien je problemen met malware hebt, is het handig om meteen een logje met Farbar aan te maken en dit bij je bericht te voegen als bijlage. Hoe je dit doet, lees je hieronder:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

8 uren geleden, bastet zei:

Plaatje.thumb.jpg.300b554e7d4c0e199a4a087b0f55fbbf.jpgDagelijks krijg ik al een tijdje soms wel meer den 20 mails toegestuurd met het bericht dat er "ergens" een account voor mij geopend is en dat ik moet inloggen en mijn gegevens verifiëren om het geld te krijgen. ik ga daar uiteraard niet op in en heb reeds contact opgenomen met de cel van de politie, doch zonder resultaat. De mails die ik krijg worden nu echt onvoorstelbaar veel; meer dan 40/dag en het vermeerdert met de dag. Kan iemand me raad geven hoe ik hier kan vanaf komen? ik durf de mails niet te openen en zeker niet op de link klikken die aangeeft dat ik me "zogezegd" zou uitschrijven.

 

Namen en je mailadres even onzichtbaar gemaakt - Passer

 

 

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.