Ga naar inhoud

Licht grijze tekst en te kleine letters in Outlook


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen.

Hoe kan ik de leesbaarheid verbeteren in Outlook, en ook trouwens op vele andere websites.

Maar vooral in mijn Outlook heb ik tamelijk klein lettertype en daarbij die lichtgrijze tint van de tekst. Dat is bijna onleesbaar, dikwijls toch, en zeker met een flat screen.

Hoe kan ik daaraan verhelpen? Ik il eigenlijk zwarte teksten, maar ik wet niet hoe ik in het hele beeld de tekst kan zwart maken in plaats  van grijs....

Jive1 - Belgium

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige websites hebben inderdaad eerder grijze letters dan goed leesbare zwarte letters. Dat is een keuze van de beheerders van die websites. Dat geldt ook voor deze website van PC Helpforum. Daar is ook gekozen voor grijze letters in de posten.

Je kunt in Windows 10 voor een ander thema met meer contrast kiezen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13862/windows-use-high-contrast-mode

 

Wanneer je geen probleem hebt met een zwarte achtergrond en witte letters, dan kun je gebruik maken van een sneltoets: Alt-links + Shift-links + PrtScn.

Dat wil zeggen: Houd de linker Alt-toets en de linker Shift-toets ingedrukt en druk dan 1 x op de PrtScn (Print Screen) toets.

Eventueel daarna nog op functietoets F5 drukken om het beeld te vernieuwen. Je ziet dan duidelijk onderscheid tussen de zwarte achtergrond en de witte letters.

Ben je niet tevreden? Dan nogmaals diezelfde toetsencombinatie gebruiken (plus nog een keer functietoets F5 indrukken) en het beeld is weer normaal.

 

Last van kleine lettertjes op websites? Houd de Ctrl-toets ingedrukt en beweeg het muiswieltje van je af. Dan worden de letters groter. En als je het wieltje van de muis naar je toe beweegt, dan worden de letters weer kleiner.

Dit kan ook met Ctrl-toets ingedrukt en dan 1 of 2 x op de + toets drukken. Wil je weer terug naar de normale lettergrootte, druk dan op Ctrl - 0, dat wil zeggen dat je de Ctrl-toets ingedrukt houdt, terwijl je 1 x op de 0 (cijfer nul) drukt.

Speel er maar even mee. Kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.