Ga naar inhoud

Startproblemen


marevac

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leono,

Ik denk dat het gelukt is om die networkTime te installeren in alle geval hij staat toch in het configuratiescherm-->programma's & onderdelen maar of dat ook lukt dat kan ik maar morgen zien omdat ik de tijd enz. nu heb ingesteld en dan blijft die vandaag goed staan zelfs al herstart of sluit hem volledig af dan blijft hij ok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leono,

In de 1° plaats --vandaag pc opgestart met het gevolg dat de datum en uur enz. zelf terug heb moeten instellen m.a.w. het werkt niet.

In de 2° plaats zie ik in het configuratiescherm staan NetTime-->uitgever mark Griffiths-->grootte 1,85 mb.

59bbbeef6361b_Knipsel2.JPG.c3424322e6d360e5507fa58c072cdb1c.JPG

 

Vervolgens staat er in de systray een icoontje van NetworkTime synchronizer

In de 3° plaats bij taakbeheer tabblad processen zie ik wel Nettime.exe*32 staan maar is dat nit voor de 32 bits?

Mijne pc is een 64 bits

groetjes

 

 

 

 

 

 

Knipsel 3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo marevac,

 

NetTime.exe32 is oké, dat staat er bij mij ook (ik heb ook Windows 7 64-bits).

 

Het programma werkt bij u wel degelijk, want er staat: „Time is synchronized“.

 

Wat u in het Configuratiescherm ziet is ook oké.

 

Dat de synchronisatie niet werkte bij de opstart, ligt waarschijnlijk aan het gegeven dat het internet niet onmiddellijk actief was. Als u dan zelf de tijd nog kunt aanpassen is dit een goed teken, want als mijn klok op 2009 staat werkt de Windows synchronisatie niet meer. („Te lang geleden“, zegt men dan).

 

Als ik u was zou ik NetTime gewoon laten draaien. Tenzij de synchronisatie helemaal niet werkt, natuurlijk.

 

Het programma start toch wel op met Windows? (Kunt u zien in CCleaner, als u dat heeft).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ leono

 

 

Als ik u was zou ik NetTime gewoon laten draaien. Tenzij de synchronisatie helemaal niet werkt, natuurlijk.

Het programma start toch wel op met Windows? (Kunt u zien in CCleaner, als u dat heeft).

Sorry voor mijn onwetendheid maar kan u dat eens meer specifieker uitleggen bovenstaande,terloops Ccleaner staat op mijn pc

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Open CCleaner.

-Derde van boven, links, staat "Gereedschap". Klik aan.

-Dan staat tweede van boven, links, "Opstarten". Klik aan.

-Aan de linkerkant staat dan "Windows" en ziet u alle programma's die meestarten met Windows. U kunt daar ook meestarters verwijderen of uitschakelen, als u dat zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Leono

Volgens mij start het programma wel degelijk met windows,trouwens kijk zelf

Kan ook melden dat internet wel actief was.

Vervolgens heb ik Nettime laten runnen en krijg dan onderaan (in de systray)Nettime is running.

Iets merk ,ik in dat scherm op bij next attempt dat die steeds aftelt,wil dat misschien zeggen dat ik zolang moet wachten voor een volgende running of wat?

 

 

Knipsel 4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo marevac,

 

Sinds ik NetTime heb geïnstalleerd heb ik er nooit naar hoeven om te kijken. Dankzij dit programma staat mijn klok altijd goed, behalve als er bij de opstart geen internet is.

 

Het aftellen dat u beschrijft is normaal: daar hoeft u niets aan te doen.

 

Als ik klik op „Settings“ zie ik staan „Demote servers after 4 failures“. Dit zou kunnen betekenen dat er slechts 4 synchronisatie-pogingen achter elkaar gedaan worden. Misschien kunt u dat uitvinken (heb ik nu zelf ook gedaan). Ik heb overigens geen verstand van dit programma. Het werkt bij mij gewoon altijd goed.

 

Was het eenmalig dat u zelf de klok moest bijstellen, of gebeurt dit elke keer?

 

Als het programma u niet helpt, zou u het weer kunnen verwijderen.

 

Ik zei eerder al: Baat het niet, dan schaadt het niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Leono,

Iets dat ik nog niet begrijp:U zegt mij:behalve als er bij de opstart geen internet is maar in de systray komt die internet verbinding toch maar tot stand als alle snelkoppelingen op het bureaublad en in de taakbalk alle iconen verschenen zijn en dan moet hij normaal opstarten zonder dat ik eerst de datum enz. moet instellen of niet?

 

Dat vinkje bij settings heb ik weggenomen en zoals ik eerder al heb gezegd:alle dagen moet ik die datum enz.opnieuw instellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.