Ga naar inhoud

Geen internet


johan_v

Aanbevolen berichten

Geen internet

Tijdens het surfen op 7 sept ll kreeg ik de melding van het politievirus (rood scherm met witte letters).

Ik heb de internetverbinding verbroken door de adsl kabel uit te trekken. Ik heb de webpagina gesloten en daarna een scan uitgevoerd met Norton en MalwareBytes. Er werd geen virus gevonden.

Ik kon echter niet meer op internet. Ik kreeg volgende melding bij probleemoplosser via ethernetkabel :

“De verbinding tussen uw toegangspunt,router of kabelmodem en internet is defect.”

“Mogelijke oplossing : opnieuw instellen netwerk.” Dit laatste heb ik gedaan zonder resultaat.

Ook : “DNS-adres van de server kan niet worden gevonden.”

Via Wi-Fi : “Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie.”

Systeemherstel werkte pas gisteren op 15 sept. Maar zonder resultaat.

Bij Microsoft Office Outlook 2007 kon ik geen uitgaande mail meer versturen (indien internet via draagbare WiFi-hotspot).

Drie dagen later ving Norton een virus : Heur.AdvML.B (ik gebruikte toen voor het eerst mijn gsm als draagbare Wi-Fi hotspot). Het bestand werd in quarantaine gezet en latere scans met Norton en MBAM waren OK.

Gisteren gebeld met mijn internet provider en die gingen het probleem van op afstand trachten op te lossen, tot nu toe zonder resultaat.

Dank bij voorbaat voor mogelijke oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

systeemherstel: geen eerdere data gevonden (moet je wel even aanzetten dat ie eerdere data weergeeft (als is 15 september een herstelpunt vond zouden er meer moeten zijn!)

 

wellicht heb je met het geschrokken uitritsen van de netwerkkabel de boel beschadigd..?

doe eens:

- unplug de netwerkkabel

- zie je de netwerkadapter in configuratiescherm/apparaatbeheer, dan , rechtsklik en kies installatie ongedaan maken.

- sluit schermen netjes af en laat de pc via het afsluitmenu 'opnieuw opstarten'

- na de herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, falstring zei:

systeemherstel: geen eerdere data gevonden (moet je wel even aanzetten dat ie eerdere data weergeeft (als is 15 september een herstelpunt vond zouden er meer moeten zijn!)

Herstelpunt was 30 augustus. Het resultaat staat in bijlage. Pas gisteren werkte systeemherstel wel om mij onbekende redenen.

 

geen internet_20170909za_systeemherstel werkt niet_.jpg

 

Ik heb de router met modem niet uitgezet,enkel de ethernetkabel losgemaakt van pc en router. Daarna de procedure gevolgd zoals door u beschreven.

Na opstarten helaas nog steeds geen internet. Toch bedankt voor de tip.

aangepast door johan_v
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.