Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
 
Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



Tvdbted

Trojan MalPack.Gen & Virus.Sality

    Aanbevolen berichten

    Hallo specialisten,

    Ik gebruik nog een oude 2e invoerpc met XP.

    Heb nu last van Trojan MalPack.Gen & Virus.Sality.

    Ik heb al diverse virusbestrijders geprobeerd echter kom er niet verder mee doordat niet alles XP meer ondersteund.

    Malwarebites plaats ze wel in quarantaine maar zou ze graag geheel van de pc willen hebben.

    Logje HijackThis bijgevoegd; wie kan me altublieft helpen?

      

    hijackthis.log

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Geplaatst: (aangepast)

    Hallo,

     

    We gaan eens kijken of het ons lukt, plaats het logje van Mbam ook even:

     

    1.

    • Open Malwarebytes opnieuw.
    • Klik nu op de tab "Rapporten".
    • Klik op "Scanrapport".
    • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
    • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
    • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

     


    MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

     

    • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt(dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

     

     

     

     

     

    2. Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

     


    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

     

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

     

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

    aangepast door abbs

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Ik wil nog even wat meer info:

     

    Welke virusscanner gebruik je en zou je het logje van Comcofix ook willen plaatsen.

     

    Download 51a5d669693dd-icon_OTL.pngOTL naar het bureaublad.

     
    OTL uitvoeren
    • Klik met de rechtermuisknop op "OTL.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
    • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
    • Klik nu op de knop "Run Scan" 511b6947e8e98-runscan.png.
    • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
    • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Tvdbted    2
  • Topicstarter
  • Hallo abbs,

    Het zat niet echt mee maar het is gelukt volgens mij. 

    Ik krijg nl continue te zien: Windows - Geen Schijf Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf7c 4 75b0bf7c 75b0bf7c

    Heeft misschien te maken met een USB poort?

    Ik bekijk via een andere pc je berichten.

     

    Virusscanner: gebruik nu dan Malwarebytes daar KPN veilig (F secure) XP niet meer ondersteund. 

     

    Grt.

    ComboFix.txt

    ComboFix-quarantined-files.txt

    Extras.txt

    OTL.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Mag ik vragen wie jou geholpen heeft met alles en combofix?

    Ik zie ook dat je SpyHunter op je pc heb staan verwijder die want die helpt je toch niet van je problemen af.

    Zorg ook dat je een back-up heb van je belangrijkste bestanden enz.

     

    Zorg dat de FRST.exe van de locatie: Gestart vanaf I:\ naar je bureaublad sleept (dit is heel belangrijk)

     

    1. We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

    • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Fix knop.
    • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


    Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

     

    fixlist.txt

     

     

    2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en Download 57e7f9623131d-SpyHunterCleaner-reboot_1.ico_24x24.pngSpyHunterCleaner naar je bureaublad.

    • Klik met de rechtermuisknop op SpyHunterCleaner.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Het volgende scherm opent.

      57e7bdc604bf5-cleaner.png
       
    • Druk op een toets om door te gaan.
    • SpyHunterCleaner gaat nu SpyHunter verwijderen.
    • Als de tool klaar is wordt je pc herstart.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Tvdbted    2
  • Topicstarter
  • Hallo,

     

    Sorry hoor, back up vroeg een aantal uren. (werd nachtwerk gisteren) 

    Had ik misschien even moet melden.

    Ik moet het hebben van de avond en weekenduren.

     

    Als reactie op je vraag:

    Vooropgesteld dat ik het al heel vervelend vind om anderen met mijn pc problemen lastig te vallen ben ik eerst zelf aan de slag gegaan.

    Uiteraard ben ik heel blij met de aangeboden hulp nu ik er zelf niet meer uit kom. Filmpje FRST is top en heel duidelijk. 

    Combofix ben ik jaren geleden op gewezen door de netwerkbeheerder van mijn werk, het kwam destijds heel goed van pas bij eerdere problemen in een vorige installatie van XP op deze pc.

    Malwarebytes is weer door een andere kennis aanbevolen daar ik niet verder kwam met andere scanners die XP niet meer ondersteunen.

    Je moet toch iets, vandaar SpyHunter geprobeerd maar al snel duidelijk dat dit rommel is.

    Als alles goed is, is deze er nu af.

     

    Hierbij gevraagd Fixlog.txt bestand.

    Bedankt alvast voor je geduld.

     

    Mvr grt.

    Fixlog.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Oke, rustig aan maar en neem de tijd (ik weet dan dat je er mee bezig bent)
    Volgens mij heeft FRST zijn best gedaan:

     

     

    1. Dubbelklik op 577bf0efb8088-FRST.pngFRST64.exe om de tool te starten.
    Zorg dat de optie "Addition.txt" is aangevinkt.
    Druk op de knop Scannen.
    Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

     


    2. Doe ook nog een scan met Malwarebytes en plaats de uitslag.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×