Ga naar inhoud

Geen verbinding tussen twee computers


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen.

Ik heb twee computers, PC1 met  Windows 1O, en PC2 met Windows 7. Beide zijn ( waren ) met elkaar verbonden via een router. Dat heeft altijd goed gewerkt, maar sinds enkele dagen niet meer.

De PC1 computer ziet op het netwerk zowel PC1 als PC2, maar de PC2 ziet alleen zichzelf PC2, en niet PC1.

Nu heb ik voor mijn Flightsim op PC2 een programma staan ( Moving map ) dat data moet gaan halen van FS2004 op PC1, en die heeft dat altijd goed gedaan, maar sinds enkele dagen dus niet meer. Ik zal mogelijk wel iets gedaan hebben wat daartoie aanleiding was, maar weet niet wat.

Ik heb gisteren vanalles geprobeerd om communicatie tuseen de twee computers te herstellen in beide richtingen, maar heb dat niet kunnen herstellen.

Mijn vraag is dus: waar moet ik beginnen om de contacten blijvend te herstellen?

 

Groeten

Jive1 - Belgium

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart eens de router.

Als dat nog niet werkt dan uw firewall van uw antivirus uitzetten.

Best is om bij start msconfig te typen en dan in tab opstarten uw antivirus afvinken en dan op OK klikken en pc herstarten.

Als de verbinding wel werkt ligt dat aan de firewall.

Je kan daarna altijd uw antivirus weer aanvinken op opnieuw pc herstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.