Ga naar inhoud

cleanserp.net


Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort ontdekt dat bij mijn instellingen bij Chrome, de zoekmachine niet standaard op Google staat, zoals ik dat wil, maar op "cleanserp.net". Deze zoekmachine kan ik niet verwijderen en andere zoekmachines kan ik niet standaard zetten. 

Na wat opzoekwerk tot de vaststelling gekomen dat dit eigenlijk een virus is. Maar ik slaag er niet in deze te verwijderen: al heel wat geprobeerd: Malwarebyte, Microsoft security essentials, Spyhunter..... zelfs in veilige modus. Er wordt niets gedetecteerd..... 

Alle handmatige zaken ook al gecheckt: configuratiescherm, browser gereset, ander beginscherm..... 

niet weg te krijgen.....

Iemand die weet hoe het wel moet?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic is verplaatst naar het juiste forum onderdeel.

 

Voer onderstaande uit:


Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


 
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie moderator, en de bereidwilligheid om te helpen.

Maar vandaag uiteindelijk de ultieme oplossing gevonden via een amerikaans forum omtrent de onkunde van een norton antivirus om "cleanserp.net" te beschouwen als een virus....

Gewoon een "delete_chrome_policies.bat" gedownload en binnen de 15 seconden was deze nukkige zoekmachine verdwenen......

hieronder het batch bestandje om eventueel anderen te helpen.....

 

delete_chrome_policies.bat

aangepast door geertvanelslander
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • iEscape sloot dit topic
  • abbs opende dit topic

Hallo,

 

Om je pc toch beter na te kijken heb ik het topic toch nog even geopend.

Ten eerste omdat ik zie dat je SpyHunter heb gebruikt deze tool verwijderd alleen na betaling en is moeilijk weer te verwijderen.

Daarbij wil ik je helpen en een beter gratis Malware programma laten zien, voer ook de volgende tool eens uit om er zeker van te zijn dat je de malware/adware kwijt bent.

Je bent niks verplicht maar even de pc door lichten is toch aan te raden.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is opent een logbestand.(als er wat word gevonden klik nog niet op Opruimen).
  • Voeg dit logbestand "C:\AdwCleaner[].txt" als bijlage toe in het volgende bericht.
aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.