Ga naar inhoud

Catalyst Control Center: update beschikbaar


Leono

Aanbevolen berichten

Volgens SUMo heb ik Catalyst Control Center 2.0.0.0 op mijn laptop staan, terwijl 4.5.0.0 de laatste versie is.

 

Is het aan te raden om tot een update te komen en zo ja, hoe gaat dat precies?

 

Ik zeg er ook even bij dat mijn grafische situatie niet helemaal optimaal is. Mijn laptop was rijp voor de sloop (beeldscherm geheel failliet), maar er heeft onverwacht een wonderbaarlijke genezing plaats gevonden met nu nog slechts incidenteel een vrij korte terugval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catalyst Control Center is een onderdeel van de drivers voor je grafische kaart van AMD.

Zolang je geen problemen hebt met je beeld, is het niet nodig om drivers te gaan updaten.

 

Als je toch grafische problemn hebt, is het beter om de drivers te update dan enkel het CCC.

We gaan dus uitzoeken welke grafische kaart je hebt en dan naar nieuwe drivers zoeken bij de fabrikant ervan.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit,

 

Om een lang verhaal kort te maken: mijn drivers zijn oké.

 

Ik stelde de vraag omdat SUMo deze update vond en SUMo gaat toch over software? Want voor drivers hebben zij DUMo.

 

Als CCC software is zou ik het willen updaten. Als het tot de drivers behoort, laat ik het zoals het is.

 

Mijn grafische kaart is ATI Mobility Radeon HD 5470 en die wil ik graag laten zoals hij is. Want, zoals gezegd waren er gigantische problemen, en die zijn nu vrijwel verdwenen.

 

De enige vraag die nu nog overblijft is: behoort CCC tot de software of tot de drivers?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.