Ga naar inhoud

I.v.m. de nieuwe grote update van nu


Passer

Aanbevolen berichten

Fall Creators update heet hij, hij is sinds gisteren uitgerold.

 

Je kan wachten tot je een updatebericht krijgt of je kan (als je geen geduld hebt zoals ik :xd: ) hem zelf (manueel) gaan binnenhalen met de update assisten van windows:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10   (*)

 

BELANGRIJK: ook nu weer is na deze update je systeemherstel uitgeschakeld.

 

(Hoe schakel je het terug in?  >>  links klikken op je windowsknop, typ in: herstel - je krijgt een boel opties, oa Herstel.  Klik dit open.

Dan de onderste optie:  systeemherstel configureren.

 

Hier ga je dan naar tabblad Systeembeveiliging.

 

Zorg nu dat in je onderste venster je C (systeem-) schijf aangevinkt staat.

 

Staat hier bij: UItgeschakeld - dan selecteer jij je C, onderaan kan je dan weer naar configureren en je hebt er de optie Inschakelen. Zet ook de schuifbalk Maximaal gebruik open op enkele Gig en klik daarna op Maken.

 

 

(uitgebreider en met plaatjes: https://www.pc-helpforum.be/topic/59315-een-herstelpunt-aanmaken-in-windows-10/ )

 

 

 

(*) Indien je besluit de update met het windowstooltje binnen te halen: nà het downloaden van de update krijg je nog 30 minuten de tijd vooraleer het systeem de update zèlf begint uit te voeren: Plaatje.jpg.3446cef603c2b4a21baed6f682cb15ed.jpg (klik om te vergroten)

 

Je hebt (zie rechts onderaan) ook de optie om er direct aan te beginnen.

aangepast door Passer
Link naar Topic Clarkie bijgevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Passer zei:

Je kan wachten tot je een updatebericht krijgt

Dat zag ik gisterenavond toen ik eens een kijkje ging nemen in Bijwerken en beveiliging. Daar stond het volgende:

59e728ed7b5e6_ScreenShot10-17-17at11_42PM.JPG.4193b3abade3372b0bbbba4f5bdb5374.JPG

 

Door op Nu opnieuw opstarten te klikken wordt de Fall Creators update uitgevoerd. Dat neemt ongeveer 30 minuten in beslag en je moet nergens instellingen doen. De pc start wel een paar keer opnieuw op.

Zodra de update uitgevoerd en je opnieuw aangemeld bent toont Microsoft je dit venster:

59e728eea103c_ScreenShot10-18-17at08_11AM.JPG.f2818790493eda745736bfc596d0106f.JPG

 

Wens je echter je pc af te sluiten en de installatie nog niet uit te voeren dan kan dat door gewoon via start af te sluiten:

59e728ee13ab1_ScreenShot10-17-17at11_45PM.JPG.e89ef94ad85c5caaf44d226dae232026.JPG

 

Kies je echter voor Bijwerken en opnieuw opstarten dan wordt de update alsnog uitgevoerd.

 

Uitvoeren van de update via een zelf gedownloade Media Creation Tool vraagt wel een aantal tussenkomsten van jezelf.

Dat kun je hier lezen: http://www.computeridee.nl/nieuws/zo-installeer-je-de-windows-10-herfst-update/

 

Zie hoofdstuk 2 Installeren via de Media Creation Tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best systeemherstel niet gebruiken voor SSD schijven. Het is verstandiger aan de hand van een back-up programma regelmatig een systeemback-up te maken en op een externe hdd weg te schrijven.

Ik heb goede ervaringen daarmee met AOMEI Backupper Standard en Macrium Reflect Free. Beide zijn gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik idd. met volle tevredenheid Macrium Reflect Free. Ik laat wel vrijwel alle instellingen default staan want zo duidelijk vind ik alles niet.

(File en folders back-uppen kan zowieso niet in de free versie maar dat doe ik op een andere manier.)

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

'k heb hem net binnen en systeemherstelpunten zijn bij mij allemaal verdwenen

Bij mij ook. En ik heb al bij 4 systemen Fall Creators geïnstalleerd. 3 via Windows update en 1 via DEZE LINK (knop Update nu).

 

AZERTY gebruikers die eerder de taal Nederlands Nederland terecht hadden verwijderd wil ik er aan herinneren dat die taal na deze update weer toegevoegd is. Zie icoontje (NLD) in  systeembalk. Dat was ook het geval na de vorige grote updates. Microsoft faalt hier toch echt wel.

Verwijder ze dus opnieuw.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Dan zal het de falls wel niet geweest zijn, - 'k heb hem net binnen en systeemherstelpunten zijn bij mij allemaal verdwenen "

Het is normaal dat bij een nieuwe installatie, ook al gaat hij over de oude heen, alle herstelpunten worden verwijderd. Het enige herstelpunt dat bij mij blijft bestaan is het herstelpunt dat voor de hernieuwde installatie gemaakt wordt. Nog een extra reden om met een ander progje een image te maken. Nu heb ik nog images vanaf begin september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.