Ga naar inhoud

Dezelfde gegevens kopieren uit verschillende werkbladen


Simon Van Opstal

Aanbevolen berichten

Beste,

ik wil graag een document maken waarin ik gegevens van meerdere personen samenvoeg om ze vervolgens te kunnen analyseren en vergelijken met elkaar.
Ik heb een document met nu 3 personen (worden er 100+) waarin testgegevens van deze personen verwerkt zijn. In het overzicht werkblad staan de gegevens van de "Jaap" al ingevoerd. Nu wil ik in het overzicht in de regel onder "Jaap" dezelfde gegevens maar dan uit werkblad "Marieke". Daaronder wil ik dan weer de gegevens uit werkblad "Jan".
Ik wil niet steeds alle gegevens handmatig moeten kopieren per cel. Het is de bedoeling dat ik de regel van "jaap" in het overzicht kopier en vervolgens daaronder plak maar zodat dan de gegevens van "Marieke" verschijnen. Is dit mogelijk en hoe pak ik dit het beste aan?

Groetjes Simon

Werkdocument x Testing System.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank,

 

bij beide voorbeelden is het gelukt zie ik. Maar nu de vraag: hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? In het 2e voorbeeld (grote woef) is er gebruik gemaakt van macro's zo te zien. Als dat de methode is hoe maak ik deze dan precies (het daadwerkelijke document bevat veel meer gegevens dan mijn voorbeelddocument)?

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simon, Ga naar de VBA editor (ALt + F11)

De code vind je in module 1

Sub transponeer()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Samenvatting")
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = Application.Transpose(Range("B3:B8").Value)
        .Cells(1).CurrentRegion.Sort .[a1], , , , , , , 1
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Als de opzet van de " echte bladen hetzelfde is als in uw voorbeeld.

Dan zijn er drie zaken belangrijk voor u .Resize (,6) Heb je 50 lijnen dan verander je  de 6 naar 50. en de range B3:B8 verander je naar het juiste bereik. In je voorbeeldje was B3 de cel met de éérste waarde en B8 was de cel met de laatste waarde. En natuurlijk  de naam van het blad, in mijn voorzetje ("Samenvatting")

Tip: Als het kan probeer geen lege rijen te gebruiken.

Kom je er niet uit dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste grote Woef, volgens mij lukt het redelijk. Ik weet alleen niet hoe ik de VBA code die jij hebt geschreven kan opslaan in mijn eigen document. Ik kan hem nu wel bewerken in jouw document en vervolgens uit laten voeren in mijn document maar dan moet ik jouw werkblad openen om de code te kunnen laten lopen. Heb je hier ook tips voor?

 

aangepast door Simon Van Opstal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simon, tis nie moeilijk, tis gemakkelijk:D

Open de twee bestanden (mijn vb en uw bestand waar de code naartoe moet)

Open de VBA editor (ALT+ F11) in het linkse kader ga je in mijn vbtje module1 zien staan, sleep de module in het linkse kader naar uw bestand en tata, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik probeerde net de VBA code te laten lopen maar dat lukt ook niet meer nadat ik jouw document heb afgesloten.

Dan heb je iets fout gedaan.

Maar goed is er een mogelijkheid om je echte bestand te posten (zonder gevoelige info)

Nu heb ik nog twee vragen:

1: hoe krijg je de gegevens aangeleverd in de tabbladen Jan, Jaap, etc...)

2: Als ik uw vragen goed begrijp waarom werk je niet met een invulformulier (userform)?

Als je  een gelijkend bestandje post kan ik er misschien wat van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.