Ga naar inhoud

Aankoop via paypal vraag


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een aankoop van een digitaal product gedaan via paypal maar die persoon zij opeens dat hij het niet gaat geven. Geld was dus al wel weg. Ik heb geprobeerd de transactie te annuleren maar dit kan niet meer. Heeft er toevallig iemand anders een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Dankuwel voor uw tijd en hulp,

Jonas 

(een link om een bericht naar paypal te sturen zonder eerst een onderwerp te moeten kiezen, is ook goed.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst doen wat iEscape schrijft.

Wanneer annuleren van de betaling op die manier niet lukt, kun je een geschil openen. Info hier: https://www.paypal.com/nl/selfhelp/article/hoe-kan-ik-een-geschil-openen,-escaleren-of-sluiten-faq1886

Daarvoor ga je naar het Actiecentrum en op die pagina klik je op de knop Een probleem melden: https://www.paypal.com/disputes/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een geweldige service van paypal...

Zie bijlage. Ik kan om een of andere reden geen geschil openen.

Ik had al wel geprobeerd om actie te ondernemen door te kijken of de betaling geauthoriseerd was. Ik heb toen wel ingevuld dat ik de opdracht zelf heb gegeven maar dat ik het digitaal product nooit ontvangen heb en dat de verkoper het niet wil geven. Dat heeft hij immers tegen mij gezegd.. ik heb al wel een mail gekregen dat dit beindigd is omdat ik zelf de betaalopdracht had gegeven...

Wat kan ik doen?

Mvg,

Jonas

Screenshot_20171102-131400.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je graag verder willen helpen, Jonas, maar ik heb zelf nog nooit zo'n probleem aan de hand gehad. Ik weet dus niet wat voor opties/keuzes je krijgt wanneer je in het Actiecentrum klikt op Een probleem melden. Als die optie er zou zijn, dan zou ik gekozen hebben voor "Product niet ontvangen na betaling".

 

Maar wanneer ik zoiets aan de hand zou hebben, dan zou ik printscreens maken van alle opties op die pagina en printscreens van alles wat ik invulde.

 

PayPal schrijft:

 

Quote

Wat kan ik doen als ik het gekochte object niet ontvang? Een geschil kan binnen 180 dagen na de transactie geopend worden. Indien de verkoper niet reageert, of u nadert de 180 dagen, dan kunt u een geschil openen . Via een geschil probeert u alsnog om met de verkoper tot een overeenkomst te komen door communicatie via het Actiecentrum. Indien de transactie langer dan 180 dagen geleden is verricht, wordt het geschil automatisch gesloten en komt u niet meer in aanmerking voor Aankoopbescherming.

 

De bedoeling is dus dat je het eerst samen met de verkoper oplost. Als dat niet lukt, dan kun je het geschil opwaarderen tot een claim.

Had je van tevoren de reputatie van de verkoper onderzocht? Stel dat je via Marktplaats iets koopt, dan zie je hoe lang zo iemand al actief is op Marktplaats.

 

Op deze website van PayPal lees ik echter het volgende:

 

Quote

 

Wat komt niet in aanmerking?

Ook privétransacties waarbij geld van persoon naar persoon wordt overgemaakt, of aankopen die persoonlijk worden opgehaald of afgeleverd, vallen niet onder PayPal Aankoopbescherming.

 

Maar via PayPal maak je toch vaak geld over van persoon naar persoon, wanneer je betaalt voor een aangeboden product? Dan zou die aankoopbescherming alleen gelden wanneer je iets bij een bedrijf koopt. Dit is mij dus niet duidelijk.

Ik hoop voor jou dat het aankoopbedrag niet al te hoog was.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.