Ga naar inhoud

Win10 - Fall Creators Update creëert een nieuwe gebruiker


Irmaxx59

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Dit is mijn eerste keer op dit forum, dus vergeef mij mijn fouten a.u.b. indien ik die maak.

 

Ik heb gisteren 1 nov. 2017 in Windows 10 Home in "Instellingen" geklikt op "Naar updates zoeken".

De onderhoudsupdate "Fall Creators Update (1709)" werd toen gedownload, voorbereid en geïnstalleerd.

Na 3 pogingen was het eindelijk gelukt. Maar wat blijkt nu....

- mijn 'eigen' Bureaublad-achtergrond is weg en het standaard Windows 10 achtergrond (blauw) is er voor in de plaats  -->  niet zo'n probleem!

- meerdere Bureaublad-iconen zijn verdwenen, waaronder IE11, Outlook2010, Mijn Computer en snelkoppelingen naar de Office-pakketen  -->  niet zo'n probleem!

- standaard instellingen voor apps en extenties zijn veranderd  -->  wel een probleem!

 

Nu wil ik o.a. Outlook2010 openen en wat blijkt...... ik moet mijn e-mailaccounts opnieuw opvoeren om te kunnen -mailen! Wat is dat!?!!

Nu ben ik gaan zoeken en kwam er vrij snel achter, dat Windows een nieuwe gebruiker had aangemaakt!

Dus, in de map [Users] zit nu een map [Username] (dit is de oorspronkelijke map) èn een nieuwe map [Username.Computername].

Alle programma's met hun verwijzingen naar de map [Users\Username] worden niet gevonden.

 

Heeft iemand hier (al) van gehoord en wat kan ik hieraan doen?

 

Mijn systeem:

- Windows 10 Home (1709)

- CPU:  Intel Core i7-7700 (Quad) 3.60 GHz

- RAM:  16GB

- SSD:  M.2 PCIE NVMe - 256GB

- VID:  NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6GB

 

Mvg,

Irmaxx59

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste AsjePc,

 

Nee, ik log zonder password in met [Username].

 

In [Gebruikersaccounts] staat ook maar 1 [Lokaal account] als [Administrator].

Maar in [Verkenner] zie ik ìn de map [Users] een nieuwe map [Username.Computername].

Als ik bijvoorbeeld IE11 opstart, dan start deze niet op met de zoekmachine van GOOGLE als startpagina, maar met die van MSN.

Ook zijn mijn favorieten leeg en is de Menu-balk uit.

Indien ik de [Favorieten]-map uit [Users\Username] kopieer naar de map [Users\Username.Computername], dan zie ik de werkbalk Favorieten in IE11. 

Dit geldt dus ook voor meerdere programma's die hun instellingen in de [Users]-map hebben staan.

 

De Windows Fall Creators Update heeft dus een nieuwe gebruikers-map aangemaakt. Hierdoor werken een heleboel programma's

niet meer (of niet meer naar behoren); zoals ook Outlook 2010. De .PST-bestanden staan gebruikelijk in:

- C:\Users\{Username}\Documents\Outlook-bestanden\*.pst

Nu heb ik de .PST-bestanden moeten kopiëren naar:

- C:\Users\{Username.Computername}\Documents\Outlook-bestanden\*.pst

 

Mvg,

Irmaxx59

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je logt nu dus automatisch in met de "nieuwe " account Username.Computername  i.p.v. username omdat geen van beide accounts met een wacht<woord bescherm is. Moest dat wel het geval geweest zijn dan zou je bij het opstarten een inlog venster krijgen en dan ook de kans krijgen om via je oorspronkelijke account username in te loggen.

Maar niet getreurd, klik op Start en vervolgens op het afbeeldingsicoon (zie rode kader in onderstaande afbeelding).

59fb735bd7211_ScreenShot11-02-17at08_15PM.JPG.0b517ad71ffc00cf1a7ed3ecfb08ed3a.JPG

 

Nu kies je voor Afmelden.

Je komt nu WEL in het aanmeldingsscherm. In de linker benedenhoek staan beide accounts.

Klik op je "oude" account username om in te loggen.

 

Als dit gelukt is dan zal de pc bij de volgende opstart(s) automatisch in je vertrouwde account inloggen.

 

We horen graag of het gelukt is. Ik zal je dan ook vertellen dat de mogelijke oorzaak van die ongewenste account is.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

 

Thanks voor je input, maar ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest in mijn poging mijn situatie te beschrijven. Sorry daarvoor! :thankyou-bor:

 

Ten eerste: als ik inlog, dan is dat met mijn "oude" {Username}. Jouw beschrijving t.a.v. het [Afmelden] via [Start] en het [Afbeeldingsicoon]

                 heeft niet het gewenste (of wel verwachte) resultaat! Er wordt maar 1 account getoond om te kiezen en wel {Username}.

Ten tweede: doordat er een nieuwe map {Username.Computername} is aangemaakt mis ik bijvoorbeeld de snelkoppelingen van MS Office,

                   zoals: Word, Excel, PowerPoint en Access, en IE11. Hierdoor moeten bepaalde instellingen in bv. Excel opnieuw ingesteld worden,

                   zoals het aanzetten van Macro's en bij Outlook het opvoeren van mijn e-mailaccounts en het koppelen van de gegevensbestanden (.PST).

 

Door de aanmaak van deze nieuwe map {Username.Computername} zijn verwijzingen naar bepaalde instellingen van 'eigen' programma's, opslag van saved games etc.

niet meteen bereikbaar. Het lijkt er op, dat ik 2 {Username}-mappen moet gaan gebruiken om verder met Windows 10 Fall Creators Update te kunnen gaan werken.

 

Dit is niet een gezonde werksituatie!  Heeft iemand wellicht een reële, 'do-able' optie voor mij? :blush:

 

Mvgr,

Irmaxx59

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Irmaxx59 zei:

Ten eerste: als ik inlog, dan is dat met mijn "oude" {Username}.

Als dat zo zou zijn dan zou er ook niets aan je bureaublad snelkoppelingen en andere instellingen mogen gewijzigd zijn daar ben ik 100% zeker van. Ik twijfel echter aan je verhaal dat je met je oude account inlogt. Ik ben er zeker van dat u zich vergist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik twijfel echter aan je verhaal dat je met je oude account inlogt. Ik ben er zeker van dat u zich vergist.

Beste Droske,

 

Het spijt mij enorm te moeten vernemen, dat u als Moderator zo'n reactie heeft kunnen formuleren; het getuigd voor mij van een vooringenomenheid

die ik sinds mijn beginjaren (1994) nog niet heb meegemaakt op de fora waar ik tot nu toe mijn heil heb gezocht.

 

Zoals ik reeds vermeld heb, is het installeren van de Fall Creators update niet geheel volgens protocol verlopen.

De installatie is 3 maal achter elkaar uitgevoerd voordat het definitief was geïnstalleerd.

 

De eerste verandering was de achtergrond van het Bureaublad: mijn 'eigen' .JPG was vervangen door de standaard Windows 10 donkere achtergrond.

Ten tweede waren verschillende 'shortcuts' zoals die van de Office-pakketen, tekenpakketten en IE11 niet  aanwezig.

Ten derde merkte ik aan programma's als Total Commander, dat de instellingen als kleur, positie en werkbalken niet meegenomen werden tijdens de start van het programma.

Bij nader onderzoek bleek dan ook, dat in de C:\{Users}-folder de 'oude' {Username}-subfolder èn een nieuwe {Username.Computername}-subfolder stonden!

Na het kopiëren van bijvoorbeeld de {Users\Username\Favorieten}-folder van de 'oude' {Username}-subfolder naar de nieuwe {Username.Computername}-subfolder

was de Werkbalk Favorieten in IE11 zichtbaar.

 

Voor mij is deze hele situatie ook ONGELOOFLIJK, dus ik kan me heel me heel, goed voorstellen dat andere met enige ongeloof dit alles lezen.

Desalniettemin, vind ik het enigszins respectloos, dat een Moderator van een forum een "gebruiker in nood" wegzet als, laat ik zeggen, een beginneling!

Ik heb meer dan 20 jaar PC ervaring, thuis en op mijn werk. Ben de laatste jaren in de ICT- en Document Management-wereld een Helpdeskmedewerker,

Functioneel beheerder, Developer en Test Engineer geweest. Ik mag toch aannemen, dat ik toch wel iets van PC's afweet.

 

Graag hoop ik, dat er iemand is die voor mijn situatie een verstandige/handige optie heeft.

 

Mvg,

Irmaxx59

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Irmaxx59

 

Jij bent niet de enige met die problemen.

Ik heb géén oplossing voor je aangezien die problemen ingewikkeld zijn, maar wellicht een tip om even deze link door te nemen.

Bij de reacties worden een soortgelijk problemen besproken, zoals alle snelkoppelingen en iconen die van het bureaublad zijn verwijderd, nieuwe gebruiker wordt aangemaakt met incorrecte, afgekapte gebruikersnaam en andere problemen.

 

Zie vooral punt 5 en klik op (hier een mogelijke oplossing)

 

Ik heb niet alle reacties gelezen.

 

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Irmaxx59

 

U moet begrijpen dat ik totaal geen zicht heb op uw computerkennis, daarvoor ken ik u niet voldoende. Omdat het probleem dat u aankaart bijzonder abnormale verbanden herbergt was ik geneigd te denken dat u zich mogelijk van account vergiste. Meer moet en mag u daar absoluut niet achter zoeken. Ik probeer u gewoon te helpen, toch?

Daarom vind ik uw reactie ongepast en zeer pijnlijk voor mij.

Nu collega iEscape elders een gelijkaardig probleem heeft opgevangen ben ik er nu ook  al een stuk zekerder van dat u zich wel degelijk bij je vertrouwde account inlogt.

 

22 minuten geleden, iEscape zei:

Ik heb géén oplossing voor je aangezien die problemen ingewikkeld zijn

Ik ben nu dezelfde mening toegedaan, in die zin dat ik vrees dat dit probleem via een forum zeer moeilijk op te lossen is want daarvoor moet men als hulpverlener een breed inzicht krijgen in diverse instellingen.

Ik heb niet de gewoonte me snel bij de feiten neer te leggen, maar uitzonderlijk ga ik dat hier toch moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog iets waar ik eerder aan voorbij ben gegaan.

Je hebt vanaf de datum van uitvoering van de Fall Creators update gedurende 10 dagen de kans om naar de vorige versie terug te keren. Ik zou zeggen: "Maak er gebruik van".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.