Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Tony58

Startscherm is bijna beeldvullend na download Versie 1709

Aanbevolen berichten

Na de installatie van Fall update 1709, is mijn startscherm zowat beeeldvullend geworden, terwijl het voorheen smaller was.

Ik kan het niet verkleinen door er met de pijl op de zijkant te gaan staan en dan naar links te slepen. 

Het lijkt alsof het scherm bevroren is...

Ik heb ook al de laatste drivers voor de videokaart gedownload, maar dat hielp ook al niet.

(ik weet niet of dat er iets mee te maken had, maar goed.)

Wat kan ik hier aan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Mogelijk is nu de tabletmodus ingeschakeld. Dan ziet het startmenu er inderdaad anders uit.

Lees hier hie je de tabletmodus uitschakelt: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027960/windows-turn-tablet-mode-on-or-off

Tip: wanneer je op de knop Actiecentrum hebt geklikt, zie je de knop Tabletmodus. Wanneer de knop Tabletmodus een blauwe achtergrond heeft, dan is tabletmodus ingeschakeld. Klik dan op die knop om Tabletmodus uit te schakelen. 

Klik daarna op de knop Start (de witte Windows vlag) en controleer of je startmenu er weer normaal uitziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  • In ieder geval bedankt, maar dat werkt helaas niet.

De komende 5 dagen ben ik weg, dus kan ik helaas reageren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  • Droske, 

hier heb ik zojuist gekeken en deze staat ook op uit,

dank je. ook dit is helaas niet de oplossing....

aangepast door Tony58

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

heb je al eens geprobeerd om de rechter rand van het startscherm naar binnen (links) te slepen?

Beweeg met de muisaanwijzer op de rechter rand van het startscherm totdat de muisaanwijzer varandert naar een dubbele pijl. Hou nu de linker muisknop ingedrukt en sleep de rand naar links.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!