Ga naar inhoud

Geen geluid op HP laptop


Dries1456

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn HP laptop (HP Elitebook 850 G4) opstartte kreeg ik de foutmelding "A Conexant audio device could not be found. The application will now exit. ". Hierdoor kan ik geen geluid afspelen, noch door de speakers noch door een headset. Na wat opzoekwerk heb ik de Conexant driver verwijderd via apparaatbeheer en daarna de laatste Conexant driver (sp81512) geïnstalleerd. Dit heeft mijn probleem echter niet opgelost. Ik heb ook gemerkt dat na het verwijderen van de driver het mapje "Conexant" in C:\Program Files weg is. Ik weet niet of dit normaal is. De nieuwe driver werd geïnstalleerd in C:\SWSetup\SP81512.

Kan iemand mij verder helpen aub?

Screenshot_1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke het werkte voor een half uur en daarna kreeg ik opeens een blauw scherm van Windows met de boodschap dat er een probleem was met de laptop en dat ze opnieuw opgestart werd. Na de opstart was het geluid terug weg. Ik heb al geprobeerd dezelfde stappen opnieuw uit te voeren zonder resultaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee welke code het gaf, het scherm was vrij snel weg. Maar het was een scherm zoals dit (afbeelding van internet).

 

 

 

qrci.jpg.b09ceb50057e9b7cedc92483a92ffcd5.jpg

 

Geen rode tekens bij apparaatbeheer. Ik krijg de categorie "Besturing voor geluid, video en spelletjes" wel enkel te zien als ik via beeld → verborgen apparaten weergeven aanklik

Screenshot_4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen dit in fasen moeten doen:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik zal je verder begeleiden bij de malware controle en opruiming.

 

Ik heb gezien in de logjes dat je sound systeem werkt met een driver van Bang & Olufsen.

Je kan deze driver downloaden via deze link.

Het kan ook zijn dat het een hardware fout is en dan helpt een nieuwe driver ook niet maar niet geschoten is altijd mis.

 

Verwijder het programma IObit Uninstaller.

Het is blijkbaar een overblijfsel van iets wat je vroeger had maar het heeft nu geen nut meer.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.