Ga naar inhoud

microsoft account


nine

Aanbevolen berichten

Samen met u zijn we als PC Helpforum weer blij dat het opgelost is.

5 minuten geleden, nine zei:

mocht er zich wat voordoen dan geef ik je een pb en kunnen we opnieuw starten

Hopelijk is het niet nodig maar zo ja, trek maar aan de bel.

 

Ik sluit dan nu dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic

Ik heropen dit topic omdat nine terug problemen heeft met meldingen die verband houden met haar Microsoft account.

 

Zelf ben ik geen fanatiek Microsoft account gebruiker en heb er dus niet zo veel ervaring mee.

Ik stel dan ook voor dat ervaren Microsoft account gebruikers zich hier melden om nine bij haar probleem te helpen.

Ik heb haar gevraagd haar probleem hier opnieuw toe te lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast opende dit topic

Vervelend dat het terug komt. 
En het blijft lastig om dit op afstand te doen.
En ik ben ook geen speciale Microsoft expert... bij Linux moet ik altijd me meer verdiepen in de materie om soms wat zaken handmatig aan te pakken, maar omdat het Open Source is, kun je vaak veel beter terugvinden waar alles geconfigureerd is en als je in die wereld een probleem aankaart zeker met een bug, dan krijg je echte feedback. Nij MS moet je maar hopen dat ze het in een van de volgende updates meenemen en je krijgt niet vaak te horen wat ze dan veranderd hebben...

 

Een poging. Sinds de 1709 zgn Fall (herfst) update van Windows 10 merken we dat er meerdere zaken veranderd zijn, maar een ding viel meerdere mensen op.

Zodra je meerdere accounts hebt, inclusief waarschijnlijk het verborgen admin account (??), lijkt het bij veel systemen als er al iemand ingelogd is. 

Wat blijkt nu, dat doet Microsoft waarschijnlijk in het inloggen op een account te versnellen.

Maw op de achtergrond draait al de hele desktop maar die wordt pas zichtbaar als je echt inlogt met een wachtwoord.

Eerder moest na het inloggen de complete desktop nog opgebouwd worden... en wat voor consequenties heeft dat als dat juist een Micorsoft account is?

 

Juist.

 

Dus dat zou verklaren waarom nine nog steeds problemen heeft want als ik het goed begrepen heb heeft ze nu wel een lokaal account, maar dat "oude" Microsoft  account bestaat nog steeds en is dus "pre-ingelogd", zonder echt in te loggen.

Dus: Als er nog steeds iets mis is met dat account (DE melding...) zou dat een verklaring kunnen zijn dat het probleem terugkeert, beter gezegd waarschijnlijk is het probleem nooit weg geweest.

 

Op Tweakers heb ik het met anderen er over gehad.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53528939#53528939

 

Misschien kunnen jullie nu samen verder?

Hoe aan te pakken?

 

Mijn voorstel om van de meldingen af te komen:

 

Eerst:

  1. Maak backups (2x !) van alle belangrijke gegevens inclusief email zover nog niet gedaan
  2. Maak een systeem backup via Windows zelf of met een betrouwbare tool (op een externe harde schijf, als je hebt op 2 schijven een kopie) 
  3. Zorg dat er minimaal extra 2 lokale gebruikers accounts zijn, maak ze anders aan (één is er al aangemaakt)
  4. Zorg dat er naast de verborgen Administrator ook nog een extra admin account aangemaakt wordt (die noem ik dan ook simpel "admin", zonder de "")
  5. Zorg dat de overige lokale accounts geen admin rechten meer hebben
  6. Log minimaal 1x in en uit op alle accounts en check of alles goed werkt en zet aan het eind de pc eenmaal helemaal uit en check alle accounts nog een keer of ze goed werken. Klinkt overdreven, maar zo weet je zeker dat alles werkt zoals het hoort.

 

Dan pas:

  1. Login met het admin account
  2. Verwijder het account waar alle problemen mee begonnen zijn. Als het goed is, zijn alle gegevens van dat account gebackupped en mag er niets verloren gaan. Checks dat dus zo vaak als nodig is... Want veel mensen zetten gegevens op de meest rare plaatsen op een computer...
  3. Check via de Verkenner, waarvan de verborgen cbestnanen op zichtbaar gezet zijn, de map gebruikers (of users) en kijk of de map van het account dat opgeruimd was ook ec ht weg is.
  4. Niet? Verwijder dan alleen die map van die gebruiker die verwijderd is
  5. PC helemaal uit en weer aan
  6. En.. wachten of er weer problemen op treden. Maar hopelijk niet.

 

Deze aanpak voorkomt niet het "pre-inloggen".

Als jullie daar meer van willen weten en het aan willen pakken, verdiep jullie dan in mijn link:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53528939#53528939

 

Veel succes, bon chance.. ben benieuwd of het überhaupt een effect heft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

route99...ik ben groggy, ik kon al niet slapen van dat probleem...was nogal knorrig tegen droske geweest...spijt van, mens probeert me te helpen, maar ja...ik snap er geen yota van....en na uw uitleg lig ik helemaal in de cornichen....dit is geen spek voor mijn bek, ik snap er niet het minste van, kan na de 2de zin al helemaal niet meer volgen, weet niet eens aan wat ik zou moeten beginnen...ik geef het op, laat die meldingen maar komen, ik klik ze weg...vraag me af hoe anderen die nooit wat van software hebben gezien het doen, ja ik weet dat ze om de haverklap hun pc binnendoen in de winkel...ik niet, ik probeer bij te leren maar dit is er ver over, dat krijg ik nooit voor elkaar...

 

bedankt voor alle moeite maar hier geef ik me over, dat fiks ik nooit...

 

slaap ze ...ik probeer ook nog een oogje toe te doen...

 

nine:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat u er ook nog wakker van ligt. En voorstelbaar dat u dan ook tegen anderen zo reageert, maar zij doen (meestal) ook alleen maar hun best.

Laten we het niet groter maken dan het is, besef wel het gaat maar om een computer of laptop.

Mijn schoonmoeder heeft en geen smartphone en geen  computer of laptop en moet toch ook het leven door...

En dat lukt har meestal heel goed. Af en toe als te gek wordt en internet eigenlijk bijna de enige weg is om het voor elkaar te krijgen helpen wij haar.

 

Laat ze zaak even bekoelen en blijf even weg klikken en als alles weer de normale proporties heeft, vraag dan hier nog eens om geholpen te worden. 
Ik ben zelf nog te weinig op dit forum, het kwam op mijn weg, zit vooral op Tweakers en Helpmij, tja het gezin hier behoeft ook nog aandacht en ik ben nog werkzaam met een volledige baan.

 

Trek u zich er niet van aan dat u het niet meer kon volgens hierboven. Ik weet ook niet exact of het gaat werken, maar vanuit het probleem en wat @droske wel allemaal geprobeerd heeft :top:  heb ik getracht een methode op te zetten waarachter iig een bekend algemeen probleem na de 1709 herfst update aan ten grondslag ligt. 

 

De uitvoering is een andere zaak. 

Zoals geschreven, even gas terug om weer op te laden en dan zien we wel weer. Het is wel een vervelend probleem, maar lijkt niet een bedreigend probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.