Ga naar inhoud

microsoft account


nine

Aanbevolen berichten

Installeer Windows 10 altijd met een lokaal account zonder Hotmail.

Tja... dat staat bij het installeren ergens onderaan met kleine letters.

 

Je kunt echter later ook nog overschakelen op een puur lokaal account.

Alleen als je bepaalde apps van Microsoft uit de shop wilt hebben moet je met hun account inloggen.

Daar hoeft dus een Windows 10 niet met een Hotmail account geïnstalleerd te zijn, je kunt ook via een lokaal account met je eigen Hotmail account dit doen. Log daarna weer uit en het is ok.

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-gebruik-je-windows-10-zonder-microsoft-account-70681/

Dit stuk dus: 

Quote

Stap 3: Ga lokaal

 

Het is ook mogelijk om in te loggen met een lokaal account. Onthoud wel dat je dan een aantal privileges kwijtraakt, zoals de ingebouwde synchronisatie met OneDrive en dat je elke keer als je iets koopt uit de Windows Store je handmatig je wachtwoord in moet vullen. Als je dat geen probleem vindt, dan is het loskoppelen van je Windows-account zo gepiept. Klik wederom op Start, je profielfoto en daarna op Accountinstellingenwijzigen. Klik op Uw e-mail en accounts en onderin het venster op In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account. Je dient dan nog eenmalig je Microsoft-wachtwoord in te vullen, waarna je uitlogt en met een lokaal wachtwoord weer kunt inloggen.

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een lokaal account? Neen? Maak er een aan zonder het Hotmail account. En dat al je gegevens over naar de nieuwe gebruiker (zorg eerst voor backups).
Anders: Je kunt gewoon uitloggen in een lokaal account. Als je met een Hotmail account moet  inloggen... dan kan dat niet en moet je dus eerst dat lokale account aanmaken.

 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ga ik me zondag eens goed voor zetten fcbrugge want ik heb hier geen kaas van gegeten en ik moet een kabel losmaken?? alé, was maar met de rapte gelezen hé...nee zondag even goed gaan voor zitten met een kopje koffie en goed doorlezen, als ik dan vragen heb dan stel ik ze eerst voor ik iets ga doen want ik bibber al als ik iets moet gaan doen wat ik niet snap...tot zondagavond of de dag nadien dan...bedankt voor de info...nine

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn aan 't afwijken van het gestelde probleem...

 

Ik heb je topic nog eens diagonaal overlopen.

Ik denk te mogen besluiten dat je slechts één Microsoft account geactiveerd hebt en dat op basis van je Telenet e-mail adres.

Die Microsoft account is tevens je gebruikersaccount van je pc. Zeker weten, want dat hebben bepaalde afbeeldingen die je geplaatst hebt duidelijk gemaakt.

Het enige probleem dat je hebt is dat deze Microsoft account nog niet geverifieerd is.

Ik heb je daar eerder de noodzakelijke instructie voor gepost maar ik denk dat je, ondanks alle goede wil, niet in geslaagd bent om dat tot een goed einde te brengen.

Probeer het nog eens opnieuw op basis van deze instructie:

 

 

Open deze webpagina: https://account.microsoft.com/

 

Klik op AANMELDEN MET MICROSOFT.

Log in met je gebruikersnaam (je Telenet e-mail adres) en wachtwoord van je Microsoft account. Dat is het wachtwoord waar je op je pc mee inlogt.

 

 

Ga naar het tabblad Beveiliging (1) en klik op Gegevens bijwerken (2).

5a078859618a3_VerificatievanMicrosoftaccount(1).JPG.182dd18b39d7256b2422697c569d85f3.JPG

Afbeelding 1.

 

Als je ooit een alternatief e-mail adres hebt opgegeven gehad bij het aanmaken van je Microsoft account dan zal dat gedeeltelijk getoond worden daar waar ik een rood kader geplaatst heb. Klik op dat e-mail adres om door te gaan.

Indien dat e-mail adres nooit is opgegeven geweest, klik dan op ik heb geen van deze gegevens.

Opgelet: Laat je niet misleiden door die @hotmail.com in onderstaande afbeelding want bij u zal dat @telenet.be zijn.

5a078859eb119_VerificatievanMicrosoftaccount(2).JPG.8ffb2b6e3e1f4d10078ed6219cb3ba9c.JPG

Afbeelding 2.

 

Bevestig je e-mail adres in het luik dat ik, in onderstaande afbeelding, rood omkaderd heb (1) en klik op Code verzenden (2).

5a07885a86954_VerificatievanMicrosoftaccount(3).JPG.4590190c72325ab5a89118780a6367f5.JPG

Afbeelding 3.

 

Ga nu naar je Postvak IN inje e-mail programma en kopieer de code die je van Microsoft ontvangen hebt.

Plak (Ctrl + v) de code in onderstaand venster (1) en klik op Bevestigen.(2)

5a07885b30ca8_VerificatievanMicrosoftaccount(4).JPG.55df16cf72476680cebcf263ea162a7e.JPG

Afbeelding 4.

 

Als je in bovenstaande handeling ergens niet zeker van je stuk bent, stop er dan mee en vertel ons wat je probleem is. Ik heb bovenstaande afbeeldingen genummerd zodat je ons aan de hand van die nummering kunt vertellen waar je niet zeker van je stuk was en waarom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.