Ga naar inhoud

microsoft account


nine

Aanbevolen berichten

Je moet het huidige account laten voor wat het is.

Volg de aanwijzingen van Microsoft zelf op hoe je een lokaal account kunt aanmaken:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026923/windows-create-a-local-user-or-administrator-account-in-windows-10

 

Ik heb op al mijn systemen alleen maar lokale accounts, dat kun je doen door de kleine letters tijdens het installeren te vinden en de link daarvan te gebruiken.

Niet zo netjes van Microsoft om het zo weg te stoppen...

Nadat je zowel gewone gebruikers en !!! een admin als lokaal account aangemaakt hebt, kunnen liefhebbers de rest (niet lokale accounts) deleten NADAT je 100% zeker daarvan bent en minimaal 2 backups hebt van alle belangrijke bestanden. 

 

Het telenet account .. vreemd dat het zo heet, tenzij iemand express het een lokaal account genoemd heeft. Ik heb privé nog nooit mensen met een account zien inloggen op hun systeem met hun provider account. Hoe  kom je nu precies er aan, wie heeft het exact ingesteld (zit even in een positie dat ik het nu niet na kan kijken of het er genoemd is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je bij de afhandeling van mijn instructies ook een afbeelding zoals afbeelding 2 tegen gekomen om je identiteit te controleren?

 

16 minuten geleden, route99 zei:

Je moet het huidige account laten voor wat het is.

Volg de aanwijzingen van Microsoft zelf op hoe je een lokaal account kunt aanmaken:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026923/windows-create-a-local-user-or-administrator-account-in-windows-10

Bedankt voor je goede wil maar dit is overbodig. Als je dat wenst kun je van de huidige Microsoft account naadloos overschakelen naar een lokale account. Maar daar wensen we nog even mee te wachten Route99. Het is voor nine nu al ingewikkeld genoeg zonder dat er tussendoor ook nog naar een totaal andere "route" wordt verwezen. Laten we eerst eens trachten van die melding van haar Microsoft account af te geraken waarbij er om verificatie van haar Microsoft account wordt gevraagd. Laten we dus eens bij het basis probleem blijven. Alternatieven kunnen later nog aan bod komen. Wat niet wegneemt dat een tweede "reserve" account (lokaal account) een absolute aanrader is. Hier komen we verder nog op terug.

 

18 minuten geleden, route99 zei:

Nadat je zowel gewone gebruikers en !!! een admin als lokaal account aangemaakt hebt, kunnen liefhebbers de rest (niet lokale accounts) deleten NADAT je 100% zeker daarvan bent en minimaal 2 backups hebt van alle belangrijke bestanden. 

Dat is allemaal overbodig werk.

 

18 minuten geleden, route99 zei:

Het telenet account .. vreemd dat het zo heet, tenzij iemand express het een lokaal account genoemd heeft. Ik heb privé nog nooit mensen met een account zien inloggen op hun systeem met hun provider account. Hoe  kom je nu precies er aan, wie heeft het exact ingesteld (zit even in een positie dat ik het nu niet na kan kijken of het er genoemd is)

Dat zit heel simpel in elkaar route99. Een Microsoft account kun je ook instellen op basis van bv een Telenet e-mail adres hoor. Dat moet niet noodzakelijk een hotmail.com of Outlook.com adres te zijn.

Zo heeft nine  een Microsoft account op basis van haar Telenet adres. Deze Microsoft account is ook gebruikt als gebruiksaccount voor haar pc.

 

@nine

 

Het is niet de bedoeling van je Microsoft account op te zeggen. En zelfs al zou je dat doen, dan nog blijft je Telenet account onaangeroerd want dat heeft daar niks mee te maken.

Maar nogmaals, en met nadruk, zeg je Microsoft account niet op. Zeker niet zolang je deze als enige gebruikersaccount voor je pc gebruikt. Indien je dat wel zou doen dan geraak je niet meer in je computer.

 

Maak voor alle veiligheid eens een nieuwe gebruikers account aan, maar dan deze keer een Lokaal account. Geef die de naam Eigenaar. Je huidige account blijft bestaand hoor !!!

Lees HIER hoe je een lokaal account aanmaakt.

het begin van deze handleiding klopt niet helemaal meer. Om namelijk tot in die tweede afbeelding te geraken doe je het volgende:

Ga via START naar Instellingen (tandwiel icoontje).

Klik op Accounts en dan op Gezin en andere personen (i.p.v. Familie en andere personen).

Klik nu op Iemand anders aan deze pc toevoegen.

        Nu ben je ook klaar met wat in die tweede afbeelding van de handleiding staat.

vervolg de handleiding vanaf de tekst die onder de twee afbeelding (venster) staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske het enige wat ik ben tegengekomen is wat ik gepost heb, niet die afbeeldingen die jij gepost hebt en rood omkaderd...en als het voor route99 eender is dan graag enkel droske...het is voor mij zo al moeilijk en dan nog 2 kanalen, die allebei weten hoe het moet maar toch langs een andere weg het doel bereiken is voor mij niet te doen...dus hoop ik dat ik nu niet op lange tenen ga staan maar ik kan anders niet meer volgen...ik begrijp zelfs de discussie van hierboven niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even.

Je hoeft toch gewoon maar te doen wat ik geschreven heb en wat er verder via die link verteld wordt. Dus klikken op Iemand anders aan deze pc toevoegen.

Enz.

En goed lezen en ook naar de afbeeldingen kijken. Het is poepsimpel met een dergelijke handleiding.

Die link naar die handleiding is gekoppeld aan het woord "HIER" in dit fragment.

2 uren geleden, droske zei:

Lees HIER hoe je een lokaal account aanmaakt.

aangepast door droske
Advies aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windowsrt8_1-ecoms/microsoft-account/436600fb-14dd-4d4b-93c0-738c68a09460?auth=1

ik ken dit als forwarding van mail...  afhandelen van mail door Hotmail van de opgegeven accounts.

Hmm... nog een extra factor erbij, geen aanrader...

 

Ach uiteindelijk via veel onnodige omzwervingen komt Droske met exact hetzelfde advies wat ik meteen gaf

(Overigens ben ik het met een aantal zaken niet eens, maar dat leidt teveel af)

Quote

Maak voor alle veiligheid eens een nieuwe gebruikers account aan, maar dan deze keer een Lokaal account. Geef die de naam Eigenaar. Je huidige account blijft bestaand hoor !!!

Lees HIER hoe je een lokaal account aanmaakt.


 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, route99 zei:

Ach uiteindelijk via veel onnodige omzwervingen komt Droske met exact hetzelfde advies wat ik meteen gaf

(Overigens ben ik het met een aantal zaken niet eens, maar dat leidt teveel af)

Quote

Maak voor alle veiligheid eens een nieuwe gebruikers account aan, maar dan deze keer een Lokaal account. Geef die de naam Eigenaar. Je huidige account blijft bestaand hoor !!!

Lees HIER hoe je een lokaal account aanmaakt.


 

 

Niet met de bedoeling om die Microsoft account te vervangen (zoals u wil doen), maar als reserve account voor het geval nine per ongeluk het profiel van haar Microsoft account zou beschadigen.

Van de bestaande Microsoft account kan namelijk heel eenvoudig overschakelen naar een lokale account zonder onderstaande te moeten doen.

3 uren geleden, route99 zei:

Nadat je zowel gewone gebruikers en !!! een admin als lokaal account aangemaakt hebt, kunnen liefhebbers de rest (niet lokale accounts) deleten NADAT je 100% zeker daarvan bent en minimaal 2 backups hebt van alle belangrijke bestanden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is altijd aan te raden meerdere lokale accounts te hebben in het geval van een profielbeschadiging. Net als admin accounts. Standaard wordt er alleen een verborgen admin account aangemaakt, maar het is aan te raden minimaaal een extra admin account aan te maken. Wat handig is dat die dan ook meteen zichtbaar is in de login lijst, waar het standaard Administrator account alleen met een "tweak" van Windows 10 zichtbaar gemaakt kan worden.

Niemand hoeft van mij een MS account te deleten, maar mijn persoonlijke mening is dat ze nergens toe dienen,

Als ik in de Store moet zijn, heb ik daar geen Windows 10 account voor nodig, ik kan op mijn lokale account met elke willekeurig Microsoft account inloggen zolang ik zelf maar over de rechten van het wachtwoord beschik zoals het hoort.

 

Het inloggen op een Windows 10 systeem met een mail adres dat gekoppeld is aan een Microsoft account dient alleen ten faveure van hen, niet van u, want u heeft kunnen lezen dat ik dezelfde zaken met oa de MS Store kan doen als u maar dan met een lokaal account.

 

Heeft u alle privacy regels nagelopen en waar nodig uitgezet? De standaard settings geven MS de optie om zeer veel info van u naar hen door te sturen. Ook deze optie staat niet zo duidelijk aangegeven bij de installatie. En ik kan u vertellen, het zijn heel veel schuifjes die u wellicht op "neen" kunt maar ook wilt zetten. Ik vermoed dat veel mensen hun collega's minder vertellen dan MS als ze de schuifjes op "ja" laten staan...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.