Ga naar inhoud

microsoft account


nine

Aanbevolen berichten

We weten hier op het PC HELPFORUM zeer goed wat een Microsoft gebruikersaccount inhoudt. De leden zijn echter vrij in het maken van hun keuze.

Ik stel voor om te stoppen met discussiëren  over deze dingen en ons toe te spitsen op de kern van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest efficiente is dat iemand in de omgeving van de TS helpt. Beter dan welk goed bedoeld advies van hier, omdat voor de TS begrijpelijkerwijze er een grens bereikt wordt wat er mogelijk is.  Persoonlijk doe ik dat met een beperkt aantal mensen die ik goed ken op afstand met Teamviewer, maar ik begreep van droske dat het aanbieden daarvan hier niet toegestaan is. Wat grotendeels wel begrijpelijk is.
Nine: kan iemand  in de buurt/familie die u vertrouwt hulp bieden?  Dat kan ook een tip zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag aub...ik kan nu al niet volgen...maar droske, ik heb op hier gedrukt maar de tekst (weer) eens niet verder gelezen en dus zei de pc dat ik geen andere gebruiker kon toevoegen want er was niks te vinden...daarna heb ik pas de rest van de tekst gelezen en heb ik een locaal account kunnen aanmaken...tot zover is het gelukt...de rest doe ik vanavond want straks komt er bezoek...alvast bedankt, iedereen trouwens, maar ik blijf bij droske, anders zie ik door de bomen het bos niet meer...en de uitleg van droske is voor mij verstaanbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, route99 zei:

Het meest efficiente is dat iemand in de omgeving van de TS helpt. Beter dan welk goed bedoeld advies van hier, omdat voor de TS begrijpelijkerwijze er een grens bereikt wordt wat er mogelijk is.  Persoonlijk doe ik dat met een beperkt aantal mensen die ik goed ken op afstand met Teamviewer, maar ik begreep van droske dat het aanbieden daarvan hier niet toegestaan is. Wat grotendeels wel begrijpelijk is.
Nine: kan iemand  in de buurt/familie die u vertrouwt hulp bieden?  Dat kan ook een tip zijn...

nee route99, ik zou niet weten wie?  de buren ken ik niet of zijn ouder dan ik en hebben geen pc en familie heb ik niet...alleen m'n man en die is de 80 gepasseerd...ik probeer het liever zelf met de nodige uitleg dan steek ik er nog wat van op ook...met teamviewer heb ik dat ooit gedaan op een ander pc-helpdesk en ik heb er tal van problemen mee gehad...want het is zoals je zegt...vertrouwen hé...

 

ik kom er wel maar er zal iemand wat geduld moeten hebben met mij maar ik kom er, daar ben ik zeker van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch knap dat u het probeert hier via het forum. :top:

Vertrouwen: dat is absoluut nodig voordat iemand op de pc mag en al helemaal met Teamviewer op afstand. 

Mocht u Teamviewer ooit nog willen gebruiken, neem de zgn portabele versie, die hoeft niet geinstalleerd te worden en kan dus op die manier eigenlijk ook geen conflicten veroorzaken.

 

 

Sterkte/succes ermee.

 

 

aangepast door droske
Reclame voor niet bevriende computerforums is niet netjes. Daarom heb ik die verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Type config in "Windows zoeken".

Klik in bovenaan in de resultatenlijst op Configuratiescherm.

Klik onder Gebruikersaccounts op Accounttype wijzigen.

Hier wijzig je (zeker voorlopig) NIETS maar maak er een afbeelding van en post die via een privé bericht naar mij.

Waarom via een privé bericht? Wel, omdat ik vrees dat je ook nu weer persoonlijke info zichtbaar stelt niettegenstaande mijn herhaalde opmerkingen daarover.

Ik zal de afbeelding dan zelf bewerken en ze dan in dit onderwerp plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, route99 zei:

Toch knap dat u het probeert hier via het forum. :top:

Vertrouwen: dat is absoluut nodig voordat iemand op de pc mag en al helemaal met Teamviewer op afstand. 

Mocht u Teamviewer ooit nog willen gebruiken, neem de zgn portabele versie, die hoeft niet geinstalleerd te worden en kan dus op die manier eigenlijk ook geen conflicten veroorzaken.

 

 

Sterkte/succes ermee.

 

 

dank je wel Route99...als ik het niet zelf doe dan leer ik niks...ik ben 66 en het is al moeilijk om bij te benen...dus ja, het gaat snel met die digitale wereld en ik ken er niet veel van maar als ik kan bijleren dan doe ik dat...teamviewer nee dank je, ik heb een leraar in de buurt die me helpt met de hardware tegen betaling, die kent ook wat van de software maar zoals gezegd, ik probeer het zelf...nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Type config in "Windows zoeken".

Klik in bovenaan in de resultatenlijst op Configuratiescherm.

Klik onder Gebruikersaccounts op Accounttype wijzigen.

Hier wijzig je (zeker voorlopig) NIETS maar maak er een afbeelding van en post die via een privé bericht naar mij.

Waarom via een privé bericht? Wel, omdat ik vrees dat je ook nu weer persoonlijke info zichtbaar stelt niettegenstaande mijn herhaalde opmerkingen daarover.

Ik zal de afbeelding dan zelf bewerken en ze dan in dit onderwerp plaatsen.

 

tot m'n schaamte moet ik je 100% gelijk geven droske...ik laat hier en daar wel info slingeren...dat is waar...:winked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de afbeelding(en) die je me via pb bezorgd hebt blijkt dat je er inderdaad in geslaagd bent om een tweede account in te stellen. Het is zoals ik je gevraagd had een lokaal account.

Proficiat!

Maar... die account heeft geen administrator rechten.

Ga een terug naar de handleiding waar ik naar verwezen heb en scrol naar beneden tot net boven de voorlaatste afbeelding.

Daar staat dit te lezen: Het lokaal gebruikersaccount is er standaard eentje met beperkte rechten. Gebruikers die inloggen met dit account kunnen dus geen applicaties installeren of handelingen uitvoeren waarvoor administratorrechten vereist zijn.

 

Voer de daarop volgende instructies uit om die account administrator rechten toe te kennen.

Stuur me daarna nog eens via pb een afbeelding van je accounts zodat ik kan zien of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op de afbeelding in je pb'tje dat ook dat weer gelukt is. Proficiat nine.

 

Heb je al eens ingelogd met die nieuwe account?

Zo nee, klik op Start.

Net boven het tandwiel icoontje zie je in een rondje de afbeelding van je account (een foto van uzelf). Klik er op.

Klik nu op Afmelden.

Druk even op de spatiebalk om in het inlogvenster te komen.

In de linker benedenhoek zijn uw account en die van uw dochter (nieuwe account) weergegeven. Klik op die nieuwe account. je merkt nu dat die nieuwe account in het midden van het inlogvenster is terecht gekomen.

Voer het wachtwoord van die account in en druk op ENTER.

Er wordt nu voor het eerst onder de account van je dochter ingelogd en dat duurt de eerste maal even omdat die ingesteld wordt.

Zodra je helemaal ingelogd bent verken je die account maar eens en Meld hem daarna af en log opnieuw in op uw eigen account. je weet nu hoe je dat moet doen hé.

 

Omdat je er na al die pogingen niet in slaagt om je Microsoft te verifiëren en omdat je die enkel gebruikt als gebruikersaccount van je pc, stel ik voor dat je nu van uw Microsoft gebruikersaccount overschakelt naar een Lokaal account met administrator rechten.

Dat doe je zo:

 

Ga via Start naar Instellingen (tandwiel icoontje) en Accounts.

In het middelste vensterdeel zie je twee blauwe linken staan.

Klik op de tweede link met naam In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.

Het vervolg van de te volgen instructies zijn afkomstig van een andere bron.

Klik op In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account

account-wisselen-03.png

Je krijgt nu een venster te zien waarin om het wachtwoord van het Microsoft-account gevraagd wordt. Maar sla voor je verder gaat eerst alles waar je op dit moment aan werkt op, want om over te schakelen naar een lokaal account moet je je eerst afmelden bij je Microsoft-account.

wachtwoord invullen

Nadat je het wachtwoord voor het Microsoft-account waarmee je nu aan het werk bent hebt opgegeven kun je een gebruikersnaam en een wachtwoord voor het lokale account opgeven. Klik op Volgende om door te gaan.

nieuw lokaal account maken

Je wordt nu afgemeld, waarna je de inloggegevens moet opgeven van het zojuist gemaakte lokale account. Nadat je je opnieuw hebt aangemeld (bij je lokale account) kun je gelijk verder met je werk. Alles blijft namelijk gewoon werken. Je hoeft je softwareniet opnieuw te installeren en ook de apps in het startscherm werken zo als je gewend bent. Alhoewel je voor sommige apps misschien je gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw moet opgeven.

 

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.