Ga naar inhoud

computer (plots) vrij traag


amadeus

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Je huidige schijf is 750 GB.

Een SSD met die capaciteit kost al gauw rond de 400 €

Als je die capaciteit niet volledig nodig hebt, kan je ook gaan voor minder.

SSD's van om en bij de 500 GB kosten van 150 tot 250 €, afhankelijk van het merk en de winkel waar je koopt.

 

We gaan ook de rest van je systeem eens bekijken.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

http://speccy.piriform.com/results/vWAFkZQni5LrNkdBwl0KBHP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een samsung 850 evo gekocht en geinstalleerd. (Kon niet meer wachten was te traag, maar graag zou ik nog je diagnose horen van mijn bovenstaande link).

 

Echter merk ik nu dat mijn computer opmerkelijk veel warmer wordt, terwijl ik eigenlijk niet zoveel aan het doen ben...

 

Niettegenstaande er niet veel cpu gebruik is loopt mijn ventilator constant te blazen

aangepast door amadeus
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, amadeus zei:

Ik heb ondertussen een samsung 850 evo gekocht en geinstalleerd. (Kon niet meer wachten was te traag, maar graag zou ik nog je diagnose horen van mijn bovenstaande link).

 

Echter merk ik nu dat mijn computer opmerkelijk veel warmer wordt, terwijl ik eigenlijk niet zoveel aan het doen ben...

 

Niettegenstaande er niet veel cpu gebruik is loopt mijn ventilator constant te blazen

Echter voor enkel internet explor. mss toch veel geheugen in gebruik?

test.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebruik is ongeveer gelijk als bij mij, maar ik heb wel een i7 7700K met 16 GB RAM (Asus Pro Gaming Z170 moederbord).

 

Eerst maar een paar vragen:

  • Hoe vol is jouw SSD?
  • Heb je een schone installatie gedaan of gekloond en hoe oud was die vorige installatie ?
  • Weet je zeker dat jouw CPU koeler goed zit, koelpasta in order is, CPU ventilator stofvrij is,  kast ventilatoren ok zijn?

Truste....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, route99 zei:

Dat gebruik is ongeveer gelijk als bij mij, maar ik heb wel een i7 7700K met 16 GB RAM (Asus Pro Gaming Z170 moederbord).

 

Eerst maar een paar vragen:

  • Hoe vol is jouw SSD?
  • Heb je een schone installatie gedaan of gekloond en hoe oud was die vorige installatie ?
  • Weet je zeker dat jouw CPU koeler goed zit, koelpasta in order is, CPU ventilator stofvrij is,  kast ventilatoren ok zijn?

Truste....

 

250 gb ssd gekocht, daarop clean install gedaan van windows 8 (in aparte partie van 25gb) dus zo goed als alle geheugen is vrij. Er staat verder nog niks op.

 

Betreffende de CPU koeler, heb ik zover ik weet niet aangekomen. Ik heb dan ook relatief weinig verstand van computers, dus moet ik inderdaad misschien eens de ventilator van mijn laptop stofzuigen.
Ik lees echter nog soortgelijke verhalen terug op het internet na het installeren van een ssd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, kweezie wabbit zei:

In het speccy logje kan je de temperatuur van je systeem (cpu, moederbord en harde schijf) zien.

Het vorige snapshot was nog met de oude harde schijf en daar was dus wel degelijk een probleem mee. (S.M.A.R.T Status: Bad)

 

Kan je een nieuw snapshot maken met speccy en de link plaatsen?

http://speccy.piriform.com/results/QpT736BdO05cLk0EGGd6sKX

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, amadeus zei:

250 gb ssd gekocht, daarop clean install gedaan van windows 8 (in aparte partie van 25gb) dus zo goed als alle geheugen is vrij. Er staat verder nog niks op.

Ai... dat kan wel eens de oorzaak zijn. Maar 25 GB voor een Windows partitie. Als je de rest van de schijf, 225 GB uitdeelt aan een andere partitie.. prima, maar daar heeft Windows totaal niks aan.

Dus nu de oude vraag nog een keer maar aangepast:

Hoeveel ruimte is er nog over van die 25 GB?

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

@route99 zie link naar Speccy snapshot in de laatste reactie van amadeus.

Op de C: schijf is nog slechts 2,11 GB (9%) vrij

 

Partitie 0
Partitie-ID: 
Disk #0, Partition #0
Bestandssysteem: 
NTFS
Volumeserienummer: 
6A90DB7F
Grootte : 
349 MB
Gebruikte ruimte : 
47 MB (13%)
Vrije ruimte: 
302 MB (87%)
 
Partitie 1
Partitie-ID: 
Disk #0, Partition #1
Schijfletter : 
C:
Bestandssysteem: 
NTFS
Volumeserienummer: 
929BEA3D
Grootte : 
24,1 GB
Gebruikte ruimte : 
22 GB (91%)
Vrije ruimte: 
2,11 GB (9%)
 
Partitie 2
Partitie-ID: 
Disk #0, Partition #2
Schijfletter : 
A:
Bestandssysteem: 
NTFS
Volumeserienummer: 
3E313713
Grootte : 
208 GB
Gebruikte ruimte : 
620 MB (0%)
Vrije ruimte: 
207 GB (100%)
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.