Ga naar inhoud

Routerprobleem


Langemunte

Aanbevolen berichten

Probleem Internetverbinding langs router D-Link DIR-645

Mijn Telenetmodemkabel is verbonden met een switch D-Link GO-SW-5G.

De switch is verbonden met de Internetpoort op de DIR-645 router.

Noch langs de LAN-poorten, noch langs de Wifi op de router zelf kan Internet bereikt worden. 

ik krijg het bericht 'Kan het DNS adres van de server niet oplossen'

Langs de LAN-poorten van de switch kan het wel.

Ik vermoed dat er ergens in de instellingen van de router een IP-adres conflict is.

Op de router heb ik onlangs een firmware toegepast, waarbij wellicht de vroegere instellingen overschreven werden door de fabrieksinstellingen.

in het Pdf-bestand stuur ik hierbij gevoegd de voornaamste instellingen op de router door.

kan iemand mij helpen? 

screen 1_screen 5_2IN1.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gemakkelijk wilt maken kan je DIR-645 WPS knop gebruiken en dat zie je aan de voorkant de derde knop.

Druk daar s seconde of zo en dan bij Telenet router ook op WPS knop drukken.

In principe zou je internet hebben.

 

Wil je handmatig en dat is het beste dan moet DCHP uitgeschakeld staan en mogelijk moet je vaste IP adres instellen.

Als je niet weet hoe je dat moet doen dan zal ik eens mijn router van Dlink aansluiten want ik gebruik die niet.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te horen dat alles goed werkt.

Als je probleem heb met netwerk om welke reden ook mag je niks veranderen noch op pc of printer of ander toestellen.

 

Meestal is virusscanner / firewall die probleem geeft bij update.

Ofwel is er werken uitgevoerd en in dat geval gewoon de router van uw provider opstarten door even de stroom uit te zetten en waar aan te zetten.

Bij sommige extra router moet je daarna ook stroom of zetten en aan zetten.

 

Als je de printer in range 192.168.1.XXX heb ingesteld is alles OK anders zal Windows de printer na een tijdje niet vinden.

XXX range 2 tot 245 indien het vrij is.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.