Ga naar inhoud

Meest recente datum uit lijst halen


Tom Van Put

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik zou een overzicht moeten hebben van de meest recente datum waarop er een bepaalde herstelling aan een wagen is gebeurd.

 

Dus ik selecteer een nummerplaat en krijg daaronder een overzicht van alle meest recente data.
 

Voor de invoer van de gegevens heb ik telkens aparte tabbladen gemaakt.

Ik heb jammer genoeg niet genoeg kennis van excel om alle juiste verwijzingen op te bouwen en tot het juiste resultaat te komen. (ik weet zelfs niet 100% zeker of het mogelijk is)

De excel heb ik toegevoegd in bijlage, moest er iemand zin en interesse hebben om mij verder te helpen... :)

Alvast bedankt!

Garage Werkmap.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een paar extra data toegevoegd als voorbeeld :-)

Bijvoorbeeld wagen STT634.

 

Op het tabblad Invoer moeten de mechaniekers, in de tabel, telkens gewoon intypen wat er op die datum aan de wagen is gebeurd.

Op het tabblad Overzicht zouden dan telkens de meest recente datums van die bepaalde herstelling moeten getoond worden.

Garage Werkmap.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blad "Overzicht":
Je had in rij 8 voor STT34 in alle cellen 05-05-17 ingevuld, dat is niet juist; die datum geldt maar voor 3 cellen.
Typ in B8 , afsluitend met Ctrl-Shift-Enter en kopieer daarna naar rechts:

=ALS.FOUT(INDEX('Invoer Gegevens'!$B$4:$D$15;VERGELIJKEN("zzz";ALS('Invoer Gegevens'!$D$4:$D$15=B$7;ALS('Invoer Gegevens'!$B$4:$B$15=$C$3;'Invoer Gegevens'!$D$4:$D$15;0)));2);"")


 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.