Ga naar inhoud

my heritage installatie


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

gezien alles hier doet wat ik wil doen al even geleden dat ik hier nog was. Nu toch even volgende vraag,

 

gezien ik met mijn stamboom bezig ben had ik graag de software "my heritage family tree builder" geïnstalleerd. Blijkbaar bestaat deze echter alleen voor windows. Ik probeer dan maar via "wine" maar krijg telkens een foutmelding.

 

"Het programma MyHeritage.exe is een serieus probleem tegengekomen en moet afgesloten worden. Excuses voor het ongemak." Ik kan dan op een knopje klikken "toon Details" maar dan krijg ik een scherm "even geduld a.u.b. Gedetailleerde informatie wordt geladen..." Dit blijft dan staan tot in de eeuwigheid. Is er iemand die me kan zeggen hoe ik dit alles in werking krijg. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kies voor Windows en Linux kies dan een programma dat beiden kan zonder wine.

Een voorbeeld is webgebaseerde versie dat totaal niet niet afhankelijk is met wat je ook doet.

Werkt op alle toestellen zoals android, Windows, Linux, Mac enz.

Ik ben onlangs begonnen met Linux.

Basis idee is totaal Windows afhankelijk zijn anders heeft het geen zin om met Linux te beginnen.

Tot op heden lukt het mij.

 

Snap maar niet dat mensen met Linux willen werken en toch Windows programma willen blijven werken.

Kies dan voor Windows.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

't is niet dat ik windows programma's wil draaien op een linux installatie, 't was gewoon omdat ik geen ander programma kende. Op het moment is alles wel opgelost door eenzelfde programma dat met gemeld werd en dat eigenlijk idem is als myheritage... dan wel out of the box van linux. "Gramps" is dus deze tegenhanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zijn nog meer opties. Gramps heeft wel veel opties maar is niet eenvoudig.

Andere programma's:

http://wiki-de.genealogy.net/Kategorie:Genealogiesoftware_Linux

Daar zitten ook web gebaseerde bij die je ook lokaal kunt gebruiken TNG is een hele grote daarvan. 
Voorbeelden http://lythgoes.net/genealogy/usersites.php

 

PlayonLinux (PoL) is een tool die je met Wine kan helpen, maar is niet gratis, daarentegen is het daardoor wel mogelijk om gratis geneaologie programma's te installeren zoals Adlfaer. Er zwerft nog een freeware versie van PoL maar ik ben de link kwijt. Mocht je interesse hebben kan ik beter mijn best gaan  doen (en cross my fingers dat ik hem vind...)

http://francke.org/aldfaerlinux/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad, heb me vergist, Crossover van Codeweavers. Hij, die gratis versie (*) , staat op mijn testmachine maar die heb ik tijden niet meer gebruikt.

Excusez moi..:blush:

 

(*)is uiteraard niet meer de nieuwste maar heb hem op Debian 8 kunnen gebruiken

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast dank aan iedereen voor de hulp. Ik heb, omdat een collega daar ook op werkt en dat hij beweert dat Aldfaer het meest gekende is, de installatie van die geneaprogramma volledig gevolgd zoals doorgegeven. Aldfaer werkt dan ook prima alleen, ik denk dat er iets niet klopt. Zelf ben ik geboren in 1949 en ik zou volgens Aldfaer (import via gedcom) gehuwd zijn met een dame geboren in 1759. Dat durf ik aan mijn wederhelft niet laten zien :D. Ik denk dus dat ik maar een studie ga maken ivm gebruik van Gramps en me daartoe ga beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.