Ga naar inhoud

Activering W7


RenéP

Aanbevolen berichten

Ik heb de eerste W10 Update op mijn laptop gezet. Lange tijd heb ik deze laptop niet meer gebruikt, maar wil dat t.b.v. een specifiek project toch weer doen. Ik ervaar dat W10 te langzaam gaat en alle W10 "fratsen" heb ik niet nodig. Daarom heb ik de oorspronkelijke Windows versie (W7) teruggezet. (Tot mijn verbazing is dat gelukt, ondanks de tijd om de upgrade naar W10 ongedaan te maken geruime tijd overschreden is.) Het probleem is nu, dat de activatie waarom Windows steeds vraagt, niet lukt. De oorspronkelijke sleutelcode van W7 wordt als "ongeldig" niet aanvaard. Na het nodige gezoek deelt Windows mee dat de geldige sleutel uit xxxxx bestaat: een deel van die sleutel, welke helemaal niet met de W7 sleutel overeenkomt. Het lijkt erop dat Windows de sleutel van W10 gebruikt en de W7 versie als nieuw geïnstalleerd ziet.
Wie heeft 'n idee om W7 weer geactiveerd te krijgen? (De W7 versie is een legale versie.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou recovery (fabriektoestand) terugzetten en dan is het probleem opgelost.

Nooit gehoord dat Windows 10 langzaam is.

Je moet gewoon Windows 10 wennen en dan zal je snel merken dat het toch veel gemakkelijker gaat dan Windows 7

Maar je moet tijd nemen.

Regelmatig krijg je update en dat is niet alleen voor veiligheid maar ook om uw laptop te verbeteren.

 

Ik werk meer dan 1 jaar met Windows 10 en wil zelfs niet terug naar Windows 7

Windows 10 is heel slim.

Je hoeft amper 2 letter typen zoals co en Windows weet dat je configuratiescherm bedoeld.

Zo zijn er andere dingen dat zonder dat je merk dat Windows aanpast aan uw behoefte.

Maar je moet daarom ook willen werken met Windows 10

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, stegisoft zei:

Ik zou recovery (fabriektoestand) terugzetten en dan is het probleem opgelost.

Wanneer er nog een recovery partitie op de harde schijf staat (te controleren via Schijfbeheer), dan zou je de laptop terug kunnen zetten naar de fabriekstoestand.

17 uren geleden, RenéP zei:

De oorspronkelijke sleutelcode van W7 wordt als "ongeldig" niet aanvaard.

Waar heb je die "oorspronkelijke" product key vandaan? Ik weet dat er nog al wat tooltjes zijn die beweren de product key van Windows 7 te kunnen vinden, maar wanneer jij destijds een kant-en-klare laptop hebt gekocht waarop al Windows 7 stond, dan is daarbij een productcode van de fabrikant gebruikt. Die door tooltjes gevonden productcode kun je echter niet gebruiken wanneer je later zelf een verse installatie van Windows 7 uit zou willen voeren. Dan moet je de product key gebruiken die op een sticker op de laptop staat. De sticker zit bij laptops meestal aan de onderkant van de laptop. Soms is hij verborgen onder de accu. Dan moet je eerst de accu verwijderen, voordat je de sticker met de product key kunt zien. Zijn alle tekens op die sticker nog goed leesbaar?

 

Als jij zeker weet dat jij de product key gebruikt die op de sticker staat, dan kun je Microsoft bellen. Volg dan deze handleiding: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15083/windows-how-to-activate

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer er nog een recovery partitie op de harde schijf staat (te controleren via Schijfbeheer), dan zou je de laptop terug kunnen zetten naar de fabriekstoestand. 

Dat is mijn taak niet.

Iedereen die een laptop heeft zou in principe moeten weten hoe hij terug kan zetten.

Indien men niet weet kan ik daarop verder gaan.

Ik kies ervoor om zo min mogelijk woorden te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

porrelaar > de sleutel staat op een plakker aan de onderkant van de laptop en is zeer goed leesbaar. En zoals ik al meldde: het gaat om een legale W7. Ik zal morgenvroeg naar Microsoft bellen, maar zal eerst de recovery proberen.

 

stegisoft > met alle respect: 1) "in principe" is de wereld volmaakt. 2) M.i. draait het niet om "zo min mogelijk woorden " maar om de juiste woorden, ook al gaat dat ten koste van zo min mogelijk. 

(Let op de onderstreping als extra nadruk op het respect).

 

Dank voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.