Ga naar inhoud

Laptop stopt bij het opstartscherm


reddevel

Aanbevolen berichten

Het zit niet mee met de laptops van Acer, in het begin van de week haperde mijn Acer laptop na de update van Windows 10 en nu problemen met de laptop van mijn zoon. Deze wil niet meer opstarten d.w.z. bij het opstarten blijft ie steken op het eerste opstartscherm, eerst krijg je reclame van Acer zelf en bij het volgende beeld blijft ie hangen krijg ook geen vermelding meer dat ik bijv. een keuze maken om de opstart volgorde te veranderen of zo. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar deze heeft ook in het begin van deze week de update gemaakt naar versie 1709.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Die 'reclame' van Acer zelf zal het boot logo zijn. Die afbeelding krijg je te zien nadat je de pc hebt aangezet, maar voordat Windows is opgestart.

24 minuten geleden, reddevel zei:

en bij het volgende beeld blijft ie hangen

Hoe ziet dat volgende beeld eruit? Kun je het beschrijven of er een foto van maken en die hier plaatsen?

 

Weet je de volledige typeaanduiding van de Acer laptop van je zoon? Bijvoorbeeld Acer Aspire A315-51-37MH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je foto's zijn duidelijk genoeg. Dit is het venster dat je te zien krijgt, voordat je hebt ingelogd. En dan is het logisch dat je nog geen taakbalk ziet.

Normaal moet je, als je deze afbeelding ziet, met de muis op een willekeurige plek in dat venster klikken (of een willekeurige toets op het toetsenbord indrukken) waarna je pas je naam ziet met daaronder een vak om je wachtwoord in te vullen.

Ik neem aan dat je geklikt hebt met de muis of op een toets hebt gedrukt, maar dat er toen niets gebeurde. Klopt dat?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig...

Deze laptop draait pas sinds een paar dagen op versie 1709 van Windows 10. Misschien is dat de oorzaak. Ik ben er niet zeker van. Na de upgrade naar versie 1709 kun je gedurende 10 dagen nog terug naar de vorige versie van Windows 10 (dat is versie 1703 in dit geval), maar dat moet je Windows nog wel kunnen opstarten. Probeer Windows in veilige modus op te starten en dan kies je "Teruggaan naar de eerdere versie van Windows 10".

 

Normaal krijg je een herstelmenu wanneer het opstarten 3 keer achter elkaar mislukt. Dus zet de laptop uit door lang op de power knop te drukken. Start daarna de laptop meteen weer, maar zet hem uit wanneer het Acer logo verdwijnt. Herhaal dat nog twee keer.

Na drie keer fout opstarten gaat de computer automatisch naar het herstelmenu. Gebeurt dit niet en komt u wel bij uw inlogscherm dan drukt u de shift knop op uw toetsenbord in en houdt deze ingedrukt. Terwijl u deze ingedrukt houdt, klikt u rechtsonder op de aan en uit knop en kiest u voor; Opnieuw opstarten. De computer zal vervolgens herstarten en u zult een optie moeten kiezen. Ga voor:

Probleemoplossing / Geavanceerde opties / Opstartinstellingen / Opnieuw opstarten

De computer zal na het opstarten wederom een aantal opties laten zien. U heeft de keus tussen de gewone veilige modus (F4) of de veilige modus met netwerk mogelijkheden (F5). De laatste houdt niets anders in dan een keuze of u met de computer op het Internet kan terwijl u in de veilige modus bent ingelogd.

Kies dan F4 om in veilige modus op te starten.

 

Nadat de computer in veilige modus is opgestart, ga je via Instellingen naar Bijwerken en beveiliging.

Klik dan in de linker kolom op Systeemherstel.

Omdat de computer pas een paar dagen geleden geüpgraded is naar versie 1709 hoor je onderstaand scherm te zien:

 

5a20358059a6f-Teruggaan_naar_de_eerdere_

 

Klik op Aan de slag.

 

Zorg ervoor dat de laptop is aangesloten aan de adapter, want het terugzetten naar versie 1703 zal wat tijd in beslag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.