Ga naar inhoud

Office bestanden


benniebobo

Aanbevolen berichten

Als ik een bestaande bestand van office wil openen, exel , word of powerpoint kom ik steeds terecht op het startpagina en niet in het gewenste bestand.

Dus als ik een bestaand exel bestand wil openen kom ik in het startpagina van exel terrecht

Als ik met de rechtse muis op het bestand klik dan neem ik openen met exel en dan gaat het soms wel.

Waarom kan ik niet meer gewoon mijn bestand openen zoals vroeger?

Als eigenschappen staat er wel degelijk exel.

Dit is zeer vervelend en als iemand een oplossing weet is mijn dank zeer groot.

Benny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A.u.b. altijd de versie van Microsoft Office vermelden! Ik moest nu gaan zoeken naar andere topics van jou om er achter te komen dat jij MS Office 2016 gebruikt.

 

Probeer het volgende:

 

Open een willekeurig Word bestand dat jij hebt opgeslagen in een map op jouw computer.

Klik dan in de menubalk van Word 2016 op Bestand, en dan op Opties.

In het venster Opties voor Word moet in de linker kolom Algemeen geselecteerd zijn.

Trek de verticale schuifbalk die helemaal rechts staat, omlaag.

Onder Opties voor opstarten moet je het vinkje weghalen voor Startscherm weergeven wanneer deze toepassing wordt gestart.

Klik daarna rechts onderaan in dat venster op OK.

 

Doe daarna hetzelfde voor Excel en PowerPoint.

 

Hier een voorbeeldplaatje voor Excel 2016:

 

5a2143eb8657c-Opties_voor_Excel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in de startpost had je het over de startpagina van Excel (en Word en PowerPoint).

In je laatste reactie heb je het over een lege startpagina van Excel. Dan is dat geen startpagina. De startpagina van Excel 2016 toont 27 sjablonen: Lege werkmap, Lijst met klantcontactpersonen, Filmlijst, Vakantieplanner enz.

Ik vermoed dat jij nu een lege werkmap krijgt te zien wanneer je dubbelklikt op een Excel bestand.

 

Probeer Office 2016 eens te herstellen:

Sluit eerst alle openstaande programma's van MS Office 2016 af.

Ga via Configuratiescherm naar Programma's en onderdelen.

Klik daar met de rechter muisknop op Microsoft Office 2016, en kies dan Wijzigen.

Op de vraag "Wilt u toestaan dat [...]? klik je op Ja.

Je ziet dan dit venstertje:

 

5a268e87618d2-2017-12-05_13_08_43-%E2%80

 

Ik zou dan eerst Snel herstellen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.