Ga naar inhoud

WIFI overdragen


Theo2602

Aanbevolen berichten

Mijn modem staat in de voorplaats. Daar werken mijn vrouw en ik met laptops en mobiel. Maar mijn eigenlijke computer staat in een plaatsje (studio) ongeveer 20 meter achter het huis. Uiteraard is daar geen WIFI meer, en mijn desktop(s) en eventueel laptop zijn met een kabel verbonden aan de modem voor in huis. Nu zou ik graag ook daar WIFI hebben voor mijn mobiel. Hoe krijg ik dat klaar?

Voor alle duidelijk: in die studio komt een heel dunne kabel (kan niet op de naam komen) binnen en die gaat naar een (laten we zeggen) verdeelkast. Daar hangen dan mijn twee desktops aan en eventueel een laptop. Bestaat er een toestel dat ik daar ook kan op aansluiten en dat dan op zijn beurt WIFI geeft. Wat heb ik al getest: WIFIversterker maar die haalt het niet. Zo'n 2 stekkers die je in het stopcontact steekt en die dan langs de leiding WIFI zou overbrengen, maar dat lukt niet, waarschijnlijk door de ingewikkelde structuur van de leidingen.

Is er nog een oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Theo2602 zei:

Voor alle duidelijk: in die studio komt een heel dunne kabel (kan niet op de naam komen) binnen en die gaat naar een (laten we zeggen) verdeelkast. Daar hangen dan mijn twee desktops aan en eventueel een laptop.

Die "dunne kabel" zal een UTP kabel zijn. En dat kastje is wellicht een switch.

In uw plaats zou ik die switch vervangen door een Wifi router.

 

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

Wat heb ik al getest: WIFIversterker maar die haalt het niet.

Is inderdaad in het beste geval niet de beste oplossing.

 

18 minuten geleden, Theo2602 zei:

Zo'n 2 stekkers die je in het stopcontact steekt en die dan langs de leiding WIFI zou overbrengen, maar dat lukt niet, waarschijnlijk door de ingewikkelde structuur van de leidingen.

Is het een een hedendaagse Powerline?

Deze zouden het wel moeten doen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 2 stekkers die je in het stopcontact steekt en die dan langs de leiding WIFI zou overbrengen

Als je geen goede verbinding heb kan dat 2 mogelijkheden zijn.

Ofwel weet de wifi niet waar hij naar toe moet om op internet te gaan.

In dit geval zal je zelf moet instellen ofwel op WPS klikken op de powerline + op WPS knop op uw router 2 seconde drukken.

 

Tweede geval kan het zijn dat je waarschijnlijk drijfkracht heb in uw huis.

In dat geval kan je best Powerline op dezelfde fase draad bevindt.

 

Nota: wil je terug naar fabriekstoestand is niet altijd heel gemakkelijk maar je moet nogal lang op reset knop blijven drukken tot de lampjes branden.

Meestal is dat zo'n 15 minuten.

 

Nota: je moet wel een switch plaatsen aan de voorkant en de netwerkkabel van modem op aansluiten.

Dan uw eerste powerline daarop aansluiten met netwerkkabel en dan aan de achterkant powerline in de stopcontact plaatsen.

Je mag ook powerline met netwerkkabel rechtstreeks aansluiten op modem i.p.v. switch

 

Het maak niks uit waar de eerste powerline in de stopcontact zit zolang er een netwerkkabel naar de modem gaat. (Dus ook op de tweede router enz.)

Wel niet aansluiten op verlengsnoer met meerdere stopcontact want dat geef soms minder goede verbinding.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niet dadelijk heb geantwoord, maar, gezien de plaats van mijn computer, ben ik 's avonds daar niet.

Wat de stroomlijnen betreft. Het is een oud huis, waar iedereen al eens een 'lijntje' heeft bijgelegd, en de eerste jaren had ik dan ook regelmatig kortsluitingen. Nu werkt al jaren alles goed, maar toch lijkt er iets niet ok. Als ik een WIFI router plaats, kan ik dan de switch behouden om mijn andere computers aan te sluiten? Overigens kan ik daar dan contact maken met dezelfde naam en passwoord?

Ik had ooit zoiets gekocht, maar die voerde blijkbaar het WIFI signaal niet door en ik moest dat als nieuw contactpunt behandelen. Later bleek dat voor (de eigenlijke modem) ook veranderd was.

Ik wil wel op mijn desktopcomputers met een llan verbinding laten werken, want de downloadsnelheid van WIFI ie altijd veel minder dan de kabel.

Downloadsnelheid met kabel naast modem. 91.55

                                    In studio                8,46

Downloadsnelheid WIFI         naast modem 34

              in plaats naast modem (10 meter) 14

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Als ik een WIFI router plaats, kan ik dan de switch behouden om mijn andere computers aan te sluiten?

Die switch heb je niet meer nodig want er is er een ingebouwd in de router waar ik naar verwezen heb. Zie gele poorten in onderstaande afbeelding.

De kable die van de modem van je provider komt hoort in de blauwe poort thuis. De USB-poorten kun je gebruiken om er bv een printer op aan te sluiten of een usb-opslagmedium. Deze kun je dan beschikbaar stellen in je thuisnetwerk.

image.png.67dd2d9bb9dd1a9f45d596ebed004c8a.png

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Overigens kan ik daar dan contact maken met dezelfde naam en passwoord?

In je router kun je de SSID (naam) en wachtwoord naar eigen voorkeur instellen.

 

 

11 uren geleden, stegisoft zei:

Tweede geval kan het zijn dat je waarschijnlijk drijfkracht heb in uw huis.

In dat geval kan je best Powerline op dezelfde fase draad bevindt.

Hoewel we ondertussen weten dat Theo2602 in zijn verblijfplaats(en) niet over drijfkracht (driefasen) beschikt is het voor de lezers toch nuttig te weten dat recente Wi-fi- powerline adapters zoals die Devolo en TP-link waar ik naar verwezen heb over een technologie beschikken waarbij o.a. ook gebruik wordt gemaakt van de aarding als doorvoerlijn. De voor deze adapters gebruikte stopcontacten moeten dan ook van een aarding voorzien zijn natuurlijk.

https://be.hardware.info/reviews/5880/devolo-dlan-1200+-wifi-ac-review-powerline-adapters-met-mimo-en-80211ac

TS spreekt echter over een oud huis  en een oude elektrische installatie. Het is dan zelfs mogelijk dat daar helemaal geen aarding aanwezig is hoewel dat wettelijk niet meer mag.

aangepast door droske
Link toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om conflicten te vermijden gebruik je een ander SSID voor je Wi_Fi router. Het wachtwoord mag hetzelfde zijn dat is geen probleem.

Als u zich binnen het bereik van je Wi-Fi modem en router met je pc (laptop) verplaatst dan zal deze automatisch voor de beste kiezen als je beide ingesteld hebt om automatisch te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.