Ga naar inhoud

Probleem Nvidia driver update


chris123

Aanbevolen berichten

Hallo, sorry als dit verkeerd staat.

 

Ik heb al lange tijd problemen om mijn Nvidia gtx 770 driver te updaten. (Momenteel versie 388.59)

Maanden terug ookal hetzelfde probleem dus toen besloten om het voorlopig zo te laten, maar dit moet toch eig eens opgelost worden.

 

Probleem= telkens als ik probeer de game ready driver te updaten, mislukt de installatie. Ik krijg eerst een zwart scherm, gevolgd door een paar keer het geluid van een afgekoppeld usb device(?) Als ik lang genoeg wacht komt het scherm terug aan, en dan staan al mijn bureablad icons op willekeurige plaatsen, en zie ik nog net de windows melding apparaatstuurprogrammas geïnstalleerd (of iets dergelijks)

Ik vermoed dat Windows de installatie op een of andere manier blijft tegenwerken, maar ben niet zeker.

Weet niet of het er toe doet maar mijn pc is verbonden met mijn tv, via hdmi/optische kabel.

yh0VQ.png.3c2daba3c6ee36817f1ad55f37512b8f.png

Foutmelding ziet er ongeveer zo uit. (foto van internet)

 

Wat ik al geprobeerd heb=  snelle install, aangepaste install, antivirus uit, intel hd uit(moederbord graphics), manuele driver update, via apparaatbeheer gtx 770 installatie ongedaan maken, windows updates, via google... Niets blijkt te helpen.

 

Belangrijk: Ik heb mijn pc dagelijks nodig, dus een actie die dit mogelijk verhindert laat ik liever zo dan.

DDU wil ik nog proberen maar durf niet goed.

 

Iemand raad?

 

http://speccy.piriform.com/results/XD8Mw18gTry4xJfAU4aQXRq

aangepast door chris123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Speel jij de allernieuwste games die net zijn uitgekomen of speel jij alleen wat oudere games?

In het laatste geval hoef jij niet telkens die nieuwste game ready driver te installeren.

Wanneer er een nieuwe game uitkomt, zal nvidia zijn drivers aanpassen zodat ook die nieuwste game zo goed mogelijk gespeeld kunnen worden.

Omdat er vrij vaak nieuwe spellen uitkomen, krijg je om de maand of om de 2 maanden wel een nieuwe game ready driver. Ik heb zelf ook een nvidia kaart en ik werd beroerd van al die driver updates. Ik speel namelijk helemaal geen spellen en dan heb je die updates zeker niet nodig. Ik heb dat zoeken naar updates dus uitgezet op de volgende manier:

Klik met de rechter muisknop op het pictogram van nvidia dat in het systeemvak staat (wanneer je het nvidia pictogram niet direct in het systeemvak ziet, dan zit het verborgen achter de naar boven gerichte pijl) en kies dan Update preferences...

Je ziet dan het volgende venster:

 

5a2fc3dea4e29-2017-12-12_12_52_21-NVIDIA

 

Haal het vinkje weg voor 'Automatically check for updates'

Klik daarna eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

 

Ik heb dat in april 2017 gedaan op mijn computer en zoals je in onderstaande afbeelding kunt zien, heb ik daarna geen nieuwe game ready driver meer aangeboden gekregen:

 

5a2fc48b0c75e-2017-12-12_12_53_50-NVIDIA

 

Wanneer jij wél graag de allernieuwste driver voor je grafische kaart wil hebben (omdat jij de allernieuwste spellen wilt kunnen spelen), dan moet je dat melden en dan zal een ander forumlid jou daar hopelijk mee verder helpen.

Toevoeging: zo'n game ready driver zorgt er niet voor dat oude spellen opeens beter gespeeld kunnen worden. In nieuwe games zitten vaak bugs. Die bugs worden door nvidia opgevangen door een nieuwe game ready driver. Feitelijk is die nieuwe driver dan wat toegeeflijker voor fouten die in die nieuwe games zitten. Dat is althans wat ik erover gelezen heb.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben trouwens vergeten vermelden dat mijn Geforce Experience programma niet meer (deftig) werkt, wsl door al mijn gefoefel...

Krijg altijd unable to connect/download/try restarting..

Met als gevolg ook wsl dat ik het Nvidia pictogram niet meer zie staan in de taakbalk(alle andere pictogrammen zijn zichtbaar)

 

Meldingen heb ik al een tijdje geleden afgezet, werd er zot van:-)

Ik speel af en toe wel eens een spel, tegenwoordig wel veel minder, en zolang het werkt naar behoren blijf ik er idd gewoon af.

Maar ik wil ook vooral weten hoe het komt dat het blijft mislukken?

 

aangepast door chris123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens zo:

Download 597401c5e959b-SDI.pngSDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zoeken naar en aanbieden van die game ready drivers wordt gedaan door nvidia GeForce Experience. Met dat programma kan wat mis zijn.

Wat gebeurt er wanneer je de nieuwste versie van GeForce Experience opnieuw downloadt en installeert?

GeForce Experience is hier te downloaden: https://www.geforce.com/geforce-experience/download

 

Update: ik zie dat dorado intussen gereageerd heeft terwijl ik aan het typen was.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, dorado zei:

Probeer het eens zo:

Download 597401c5e959b-SDI.pngSDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.

Kan het dat de gtx 770 er zelfs niet tussen staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dorado zei:

Ik zou geforce experience eens compleet verwijderen en de driver ook, reinstall van alles zou het moeten oplossen :)

Je zou ook nog even via de geforce experience de driver opnieuw kunnen installeren.

Was ik ook aan het denken. Maar hoe doe ik dit best? Volgens wat ik gelezen heb zou DDU een veelgebruikt programma zijn hiervoor?

 

Om even terug te komen op sdi lite, is het verstandig om al de updates te installeren? (heb er 47 in totaal, meeste intel en logitech gerelateerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.