Ga naar inhoud

CD afspelen


bernard

Aanbevolen berichten

Mp3 zijn geen audi formaten maar bestanden en moeten ook als bestanden worden gebrand.

Maar het kan zijn dat uw oude Kenwood  DP-730  geen mp3 kan afspelen.

In dat geval moet je mp3 naar CDA formaat zodat uw oude cd speler zeker mee kan spelen.

Maar met CDA formaat heb je de beste kwaliteit maar je kan weinig muziek liedjes op cd branden.

Maar het kan ook zijn dat uw Kenwood  DP-730 WMA aankan. In die tijd was dat zo.

Tegenwoordig kunnen cd speler bijna alles afspelen zoals OGG's en dat is nog kleiner dan MP3

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kenwood_DP-730 is een CD-speler uit 1989 en kan enkel het audio-CD formaat aan.

MP3's worden automatisch omgezet naar het cda-formaat, op voorwaarde dat je in het brandprogramma kiest voor "audio-CD". Je kan maximaal 76 min. (soms 80) muziek kwijt op zo'n audio-CD.

Een handleiding voor het branden vind je hier (scrol naar beneden tot "MP3 Bestanden op een Audio CD Branden met Windows Media Player")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het ut proberen .

 

Maar eerst even iets anders , 

Ik had een aantal CD ,s om te proberen , maar nu dat dus niet lukt wil ik ze ,, wissen ,, 

Dat gaat ook wel , alleen ze zijn maar gedeeltelijk gewist .

En als ik ga formateren  krijg ik ze ook niet ,, schoon ,,

Ik heb er bij die een rode balk achter laten , en andere een blauwe balk .

Want zo ben ik natuurlijk snel door m,n voorraad CD ,s heen

 

Of moet ik met NERO werken , zowel schoon maken als branden ?????

P1090379.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is heel lang geleden dat ik Nero nog gebruikt heb, ik heb voor jou de handleiding (< klik) opgezocht.

Als je rewritable CD's gebruikt kan je die wissen met Nero, zie handleiding p. 69-70. Kies hierbij voor 'Full-erase rewritable disc'. Dit proces kan een tijdje duren !

Als je een CD wil branden, klik je in het scherm waarvan je een afbeelding geplaatst hebt op "Make Audio CD".

Hoe je bestanden kan selecteren (verslepen vanuit verkenner) lees je op p. 25 , hoe je moet branden op p. 33 (zorg ervoor dat het vakje "Finalize disk" aangevinkt is !)

En nogmaals : je mag de CD vooraf NIET formatteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee/advies van ,, Nokiaprox ,, gevolgd ,en IK HEB MUZIEK !!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij gaat er wel minder op , want zoals ik eerst bezig was ( wat dus niet goed ging )gaat er nu maar de helft van de liedjes op 

Kan dit kloppen ?

Ik heb er nu een TDK  CD-R80   :  700 MB  schijfje voor gebruikt .

Op deze manier heb ik het nog nooit gedaan , maar dat maakt mij niet uit  hoor .

 

Ik ben er bij mee !!!!

 

Alleen de vraag waarom ik de  hiervoor gebruikte schijfjes niet schoon kan krijgen .

Dus kan ik even niet verder , want de voorraad is op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan maximaal 76 min. muziek kwijt op een audio-CD.

 

Je antwoordde niet op mijn vorige vraag:

1 uur terug, nokiaprox zei:

Gebruik jij Nero InCD ?

Dit zou er namelijk de oorzaak van kunnen zijn dat je CD's telkens geformatteerd worden.

 

29 minuten geleden, bernard zei:

Alleen de vraag waarom ik de  hiervoor gebruikte schijfjes niet schoon kan krijgen

Heb je ook geprobeerd met Nero 7 (handleiding p. 69-70. Kies hierbij voor 'Full-erase rewritable disc') ?

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat kan .

Want ik heb Nero er pas op gezet nat Stegisoft  in het begin deze optie gaf 

En ik geloof inderdaad dat er vanaf dat moment dat ik er een schifje in deed , dat er geformateerd werd .

Maar daarna heb ik niets meer met Mero gedaan , want ik dacht dat als ik het gedownload had , dat het dan automatisch gebruikt werd .

Daarna ben ik dus verder gegaan met Windows Media Player , en daar had ik voor het eerst geluid 

 

 

Ik ben nu bezig alle schijfjes met Nero  weer ,, schoon/leeg te krijgen .

Maar de eerste zit er nu in , maar dat duurt wel even begrijp ik .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bernard zei:

Maar daarna heb ik niets meer met Mero gedaan , want ik dacht dat als ik het gedownload had , dat het dan automatisch gebruikt werd .

(Als je die gedownloade versie geïnstalleerd hebt: dat is een proefversie voor 15 dagen)

Nero Burning Rom is een alleenstaand programma. Je moet het starten om te kunnen gebruiken. Je kan er CD/DVD’s mee branden op ongeveer dezelfde wijze zoals in Windows Media Player, alleen heeft het veel meer extra mogelijkheden.

Als de CD’s die je brandt met WMP voldoen aan je wensen, hoef je Nero niet te gebruiken.

Nero InCD is een ander verhaal: dat draait mee in de achtergrond en zorgt ervoor dat je een CD (of DVD) kan gebruiken alsof het een harde schijf is. Dit is m.i. compleet overbodig, gezien de grootte van de huidige harde schijven: de extra opslagcapaciteit van een CD-RW is hierbij te verwaarlozen en het gaat bovendien véél trager).

Je zou best InCD van je PC verwijderen. (En ook Nero als je dat toch niet gaat gebruiken)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.