Ga naar inhoud

na herinstallatie foto's terugvinden


dendeze

Aanbevolen berichten

Als je windows.old niet ziet dan had je een volledige installatie gedaan wat normaal is als je van XP naar Windows 8.1 gaat.

Je kan op deze pagina software downloaden om te proberen foto terug te vinden.

 

Dat je met Linux of Windows of Mac of wat dan ook mee werkt maak niks uit.

Iedereen weet dat je altijd een backup moet zetten buiten de pc.

Bovendien weet je dat je een nieuwe installatie doet en dan is het normaal dat je eerst alle data veilig stelt.

Dat is ook zo bij Linux bij elke update of volledige installatie.

 

Of je vroeger bij Windows.old afbeelding kon vinden betwijfel ik maar ik ben niet zeker want het zijn geen systeembestanden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet goed gelezen, ik ben helemaal niet van xp naar 8.1 gegaan maar gewoon een herinstallatie van 8.1.

En ik weet zeker dat je vroeger bij een herinstallatie van een windows xp met de originele herstelpartitie je een map kreeg met daarin windows.old en daar zat alles in en kon je alles terugvinden.

En dat van een back-up dat weet ik onderhand wel maar als die er niet is daar kan ik ook niets aan doen, dat was ook niet de vraag.

De vraag blijft dus onbeantwoord, is er bij herinstallatie ook een map windows.old? En waar staat die dan want ik weet niet hoe je daar naartoe gaat.

In XP ging je naar de c partitie en voila, daar stond die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.eightforums.com/tutorials/2527-windows-old-folder-delete-windows-8-a.html

(pagina is bedoeld om te gaan deleten - wat niet jouw doel is - maar je vindt er o.a. dit:

 

" If you performed a refresh of Windows 8, upgrade to Windows 8, or a custom install of Windows 8 without formatting the drive for a clean install and selected to install Windows 8 on the same partition of the previous Windows installation, then you may have a C:\Windows.old folder left over "

Dus alles draait erom of jij een HERinstallatie ofwel een clean install uitvoerde. In dit laatste heb je geen windows.old

 

11 uren geleden, stegisoft zei:

Als je windows.old niet ziet dan had je een volledige installatie gedaan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor Uw relevante info, ik ben nu een stuk verder, vermits ik geen clean install gedaan heb moet er dus wel een windows.old zijn.

Maar ik werk zelf met zorin en als het niet anders kan met een progje dat alleen onder windows draait windows 7 gebruik weet ik niet hoe je in windows 8.1 naar die c schijf geraakt.

Vroeger ging je naar deze computer en daar stond die c.

Nu met al die vensters weet ik bij god niet hoe ik die kan vinden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij herinstallatie van Windows 8.1 wordt er geen Windows.old gemaakt om de eenvoudige reden dat er geen nieuwe Windows is geïnstalleerd.

Had je van 8.1 naar Windows 10 gedaan dan zou er bij installatie gevraagd worden om update of volledige installatie moet gebeuren.

Bij Update wordt er Windows.old gemaakt en bij volledige installatie ben je alles kwijt.

 

Ik weet niet hoe het zit met afbeelding bij Windows 8.1 in Windows.old maar in Windows 10 ben je kwijt, ook al heb je Windows.old

Want er worden alleen systeem bestanden van Windows in Windows.old geplaatst.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, stegisoft zei:

Bij herinstallatie van Windows 8.1 wordt er geen Windows.old gemaakt om de eenvoudige reden dat er geen nieuwe Windows is geïnstalleerd

Had ik niet aan gedacht - (ben zo gewoon van met MediaCreation Tool te werken in de 10 dat ik aannam dat het een herinstallatie over de oude windows-heen was)

 

En dus even de vraag: wat bedoel jij met een 'herinstallatie' in dit geval? (hoe deed je ze?) - want idd: het kan gewoon dat diè windows.old gewoon niet werd aangemaakt zoals Stegisoft zegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar nog steeds niet op geantwoord is, is hoe ik in godsnaam in die c partitie kom, als er dan geen windows.old is of er staat niets meer in zal ik dan wel zien, maar HOE ga ik naar die c partitie?

Trouwens wat windows.old in xp betreft, kom je gewoon naartoe via deze computer en dan de c partitie openen, en daar stond wel alles nog in, foto's documenten gewoon alles.

Vanaf windows 7 ben ik niet meer mee, vandaar de vraag: Hoe kom ik in de C partitie in windows 8.1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Passer zei:

En dus even de vraag: wat bedoel jij met een 'herinstallatie' in dit geval? (hoe deed je ze?)

je spreekt nu van een c-partitie - bedoel jij de (mogelijke) windows.old - want dat is gewoon een map en geen partitie.

en dus nu een tweede vraag: wat bedoel je met die 'c-partitie' waar je in wil komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.