Ga naar inhoud

Hp pc komt traag uit stand-by


saile18

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op een laptop die ik staan heb is standaard alles uitgeschakeld in energiebeheer (wat op jouw laptop allemaal aan staat). Dus screensaver, harde schijf uitschakelen, in slaapstand gaan,.... het staat allemaal op nooit. Ik beslis liefst zelf wat er moet gebeuren, mijn voorkeur is geen slaapstand of wat dan ook. De computer staat aan voor gebruik of volledig uitgeschakeld als ik hem niet meer gebruik.

Wil ik de laptop toch in slaapstand zetten dan kies ik via start-> aan/uit knop voor slaapstand.

De laptop opent in een 2 seconden terug het bureaublad.

 

Op jouw laptop kan de oorzaak ook met de videokaart te maken hebben, zekerheid is er echter niet.

Er is een Intel HD graphics 300 (zit op het moederbord) en een ATI radeon HD6700M aanwezig.

Kijk eens of je Catalyst control center (AMD radeon) terug vindt op de laptop en open het.

Daar kan je instellen met welke videokaart je wil werken. Zorg dat je enkel met de ATI radeon werkt en test dan eens of dat wat oplevert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het niet op mijn pc staan. Maar zou het kunnen dat je kan aanpassen bij  switchable graphics?

 

Een andere mogelijkheid is dat je met de rechtermuisknop klikt op start, dan kies je apparaatbeheer.

In apparaatbeheer klik je op beeldschermadapters.

Dan worden je 2 videokaarten getoond.

Klik met de rechtermuisknop op Intel HD graphics 300 en kies apparaat uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb thuis geen ATI videokaart en dus ook geen catalyst control center, kan je daar dus niet mee verder helpen. ook beschik niet over 2 aanwezige videokaarten in 1 laptop. Voor die instellingen zal iemand anders je moeten verder helpen.

 

Ik kom nog even terug op onderstaande, heb je al eens alles op nooit gezet in energiebeheer zoals hieronder vermeld, op toepassen en OK geklikt. Dan computer via start in slaapstand gezet en dan terug inschakelen?

17 uren geleden, clarkie zei:

Op een laptop die ik staan heb is standaard alles uitgeschakeld in energiebeheer (wat op jouw laptop allemaal aan staat). Dus screensaver, harde schijf uitschakelen, in slaapstand gaan,.... het staat allemaal op nooit. Ik beslis liefst zelf wat er moet gebeuren, mijn voorkeur is geen slaapstand of wat dan ook. De computer staat aan voor gebruik of volledig uitgeschakeld als ik hem niet meer gebruik.

Wil ik de laptop toch in slaapstand zetten dan kies ik via start-> aan/uit knop voor slaapstand.

 

Een aantal andere mogelijkheden kunnen we nog controleren, zoals drivers videokaart, fouten in Windows, test harde schijf, aanwezigheid malware.....

 

We weten dat het hier over een HP laptop gaat, vermeld in je volgend bericht ook het model en volledig modelnummer.

 

Is de laptop enkel binnen geweest omdat hij traag uit slaapstand komt of waren er nog andere problemen? Welke?

 

Heb je dat traag opstarten altijd gehad of na een update of.........?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even gaan spitten in je oude topics.......en ja hoor bingo.

Zelfde probleem en een hele hoop tips. 

 

Er wordt je ook gevraagd om de interne videokaart uit te schakelen enz....

Onderstaande resultaat:

 

2018-01-07_15h37_45.thumb.png.c35427084bc34c7b30bd3bbff72bfe53.png

 

5 dagen later ga je weer verder in het bewust topic.

Er wordt tussen door aangeraden om naar een computerwinkel te stappen.

op een gegeven moment geen reactie meer van jouw kant :(

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.