Ga naar inhoud

IP adres vraag


JC1993

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit met 2 vragen over IP adres. 

In het verleden heb ik film gedownload via peer2peer. Deze staan niet meer op mijn pc en ik heb het programma ook niet meer op mijn pc staan. Is mijn IP adres nog zichtbaar voor anderen nu hierop? Of wanneer is deze zichtbaar als het over peer2peer gaat?

 

En wat gebeurt er eigenlijk met een IP adres wanneer je een website bezoekt? Kunnen anderen deze achterhalen via deze website? 

Ik ga graag veilig met het internet om vandaar dat ik me wil informeren. 
Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IP adres van p2p werkt totaal anders dan uw eigen publieke IP adres.

 

Uw ip adres is niet zichtbaar voor andere.

Maar als je veel download deed dan kan Brein uw provider via de rechtbank verplichten om uw IP adres te geven.

Doch zoiets kan Brein alleen maar doen als hij een bewijs heeft en dat is niet zo evident.

 

Je wist op voorhand dat zoiets illegaal is.

 

Je ben pas gerust bij niet meer p2p of gelijkwaardige programma gebruiken en veilig na 6 maanden.

Want de provider is verplicht bij wet om uw gegevens 6 maanden te op te slaan voor zo ver ik weet.

 

Als je ook een link gaf dan weet ik niet of zoiets veilig is want dat staat wel waarschijnlijk op de server van p2p

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op je tweede vraag: wanneer jij een website bezoekt, moet je ervan uitgaan dat de beheerder van die website jouw IP-adres kan zien en dat de mogelijkheid bestaat dat je IP-adres wordt opgeslagen/gelogd.

Je hebt nu een vraag gesteld op dit forum. Je IP-adres is vastgelegd en is in te zien door de websitebeheerder en door de supervisors van PC Helpforum. 

Ik weet toevallig dat gewone moderators op dit forum jouw IP-adres niet kunnen zien.

 

Zelf ben ik een paar jaar moderator geweest op een ander forum. Ik kon alle IP-adressen zien die een forumlid ooit gebruikt had. Wanneer iemand online was, kon ik ook zien welke versie van Windows werd gebruikt, welke browser en welke versie van die browser.

Het is je browser die deze gegevens doorgeeft. Als je nieuwsgierig bent welke gegevens zoal doorgegeven worden door je browser, kun je op de volgende link klikken: http://webkay.robinlinus.com/

Daar staan ook wat tips die je kunt opvolgen zodat je browser minder informatie doorgeeft, zoals het gebruik van een VPN om je eigen IP-adres te verbergen. Hier wat info over VPN: https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/wat-is-vpn-67587/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.