Ga naar inhoud

Inhoud van map kwijt op interne back-up schijf


Christina PS

Aanbevolen berichten

Ik heb een ingebouwde back up schijf waarop ik elke maand mijn foto's kopieer.
Begin januari heb ik de mappen gekopieerd maar één map is foetsie.
Ik heb in de prullenbak gezocht en recuva gebruikt, maar ik krijg dan de melding dat de bestanden niet geopend kunnen worden.
Hoe kunnen mijn foto's gewoon verdwijnen???

aangepast door droske
Afgesplitst van gelijkaardig topic van ander lid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Christina PS zei:

Hoe kunnen mijn foto's gewoon verdwijnen???

Christina, welkom op PCH

 

je foto's kunnen niet 'gewoon verdwijnen' .

 

Het grootste gevaar voor zo iets zit voor het scherm - uit zichzelf doet een computer niets (of er moest malware of virussen in het spel zijn, maar in dit geval denk ik niet in die richting)

Ik vermoed dat ze verdwenen zijn door iets dat jij (onbewust wellicht) gedaan hebt. (ergens op gedrukt, terwijl je dacht dat je met iets anders bezig was - of zo iets)

 

Hoe dan ook: vermits jij je foto's kopieerde, heb je ze nog wel ergens anders opgeslagen en mis je niets.

 

Maar van hieruit gaan vertellen hoe het komt dat die foto's weg waren, is wel moeilijk.

Je gebruikte REcuva? Slim van je - maar als dan verteld wordt dat - wat er gevonden is - niet geopend kan worden, dan zal dit komen omdat die foto's geheel of gedeeltelijk werden overschreven en in dat geval kan je ze niet meer terughalen (of met kleine of grote fouten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is vreemd, uit de bewuste map vind ik een stuk of vijf foto's.
De hele maand december is gewoon overgezet naar mijn back up, behalve die ene map.
Omdat ik nog wel eens een foto sneller wil hebben, had ik 2017 ook gekopieerd naar een andere schijf en daar is bijna niks te vinden.
Ik zal er moeten mee leren leven dat die foto's kwijt zijn. Heel erg, maar niks aan te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wel eens overkomt is dat ik per ongeluk een folder in een andere folder sleep. Al lijkt dat hier niet het geval te zijn.

Overigens noem je het een back-up schijf, maar als je je foto's verplaatst heb je dus geen back-up. Los daarvan zou ik in zo'n geval eerst kopiëren en daarna de andere zeker niet wissen.

Elk medium raakt vroeg of laat defect en ben je alles kwijt. Mijn nichtje verloor zo haar trouwreportage!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Christina PS zei:

Als er tijdens het kopiëren iets gebeurt waardoor dit onderbroken wordt, zouden de bestanden toch moeten blijven op de oorspronkelijke plek?

klopt - maar als je Verplaatsen gebruikt, worden ze in de bron gewist.

 

Hoe 'kopieerde' jij? (beschrijf eens wat je precies deed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.