Ga naar inhoud

spreken om te typen


AsjePc

Aanbevolen berichten

 Ik haat het virtuele toetsenbord tevoorschijn en tik dan op de microfoon daarna kan ik praten en wat ik zeg wordt direct getypt 

 Ik ben Por el Amor. Ik ben Por el Amor. 

——————————————-

De tekst boven de stippellijn heb ik niet getypt op mijn iPad, maar gesproken. De gesproken tekst verschijnt dan direct getypt. Er kunnen wel fouten in zitten die je zelf nog moet verbeteren. Dat heb ik nu expres niet gedaan.

”Ik haat” moet zijn “Ik haal”. Daarnaast ontbreken er een paar punten en hoofdletters. Als ik een punt wil dan moet ik die uitspreken: “punt”. Dan wordt er ook een punt getypt en dan zal de volgende zin automatisch met een hoofdletter beginnen.

Het is duidelijk dat de software die de gesproken tekst in real time omzet in getypte tekst (deze software is standaard aanwezig op een iPad) alleen overweg kan met woorden die in het woordenboek staan. Het woord porrelaar is duidelijk niet bekend; daar werd Por el Amor van gemaakt. 😄

 

Op mijn iPad kan ik daarvan gebruik maken in iedere app (bijvoorbeeld bij de in-game chat in Wordfeud), en ook op een forum als PCH.

Ik neem aan dat jij iets zoekt voor Windows. Al gezocht met Google: https://www.google.nl/search?q=spraak+naar+tekst+windows+nederlands&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

Zelf heb ik me daar nog niet in verdiept.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb gevonden dat er een dictate optie bestaat maar dan moet je pc taal in het engels staan. Ook moet je toetsenbord dan op qwerty staan.

Hiebij moet je op de windows toets + h duwen.

Mvg,

Jonas

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.