Ga naar inhoud

Nieuwe pc is super traag, heeft iemand suggesties?


Kippiepoes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds een maand heb ik een nieuwe pc maar deze is niet vooruit te branden. Mijn vorige pc was een AMD A10 5800K quad core van 5 jaar oud met 8 Gb geheugen en SSD, mijn nieuwe pc is een Intel Core i7-8700K hexa core met 32 Gb geheugen en SSD. Mijn nieuwe pc zou in mijn ogen een stuk sneller moeten zijn, maar helaas is hij dat absoluut niet. Ik merkte het al zodra alleen Windows 10 en Office 2016 geïnstalleerd waren, de pc start vrij traag op. Het openen van programma's duurt ook erg lang (27 seconden om Word te openen bijvoorbeeld) en ook als ik bijvoorbeeld in de verkenner met de pijltjestoetsen door de titels blader gaat dat niet soepel maar heel schokkerig. Tijdens het openen van programma's staan het geheugen- en processor verbruik zo tussen de 11 en 14 %, dat lijkt me netjes.

 

Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, maar jammer genoeg zonder resultaat:

 

* Via msconfig alle overbodige programma's die opstarten uitgezet.

* Perfmon gedraaid, alles is groen, geen rare dingen.

* Bios geupdate naar de recentste verise.

* Speccy gedraaid, alles is groen en temperatuur is netjes (rond de 30 graden).

 

Ik hoop dat jullie suggesties hebben om dit op te lossen want ik baal behoorlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stegisoft zei:

Kan je even speccy geven?

Amai; 32 GB ---> ik denk dat je pas in 2030 nodig zal hebben tenzij je héél zware programma gebruikt.

 

 

Jazeker, hier zijn de resultaten van Speccy:

 

http://speccy.piriform.com/results/XxubeZ6Mj6bsMe2XDp1mXCI

 

Inderdaad 32 GB in de hoop dat ik er jaaaaaren mee vooruit zou kunnen. Was een beetje heel enthousiast ben ik nu wel achter :blush:, zeker nu mijn pc niet vooruit te branden is.

 

@Passer Het is een zelfbouw pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen aparte videokaart?

Want enkel de processor videokaart staat ingesteld.

Maar je doet uw computer sterk vertragen door verkeerde geheugen.

Je gebruik  Intel Core i7-8700K en dan heb je in uw geval DDR4-2666 geheugen nodig met een maximaal 64 Gb.

Nu moet alles naar trager systeem ingesteld worden alvorens verder te kunnen gaan.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen aparte videokaart. Ik game niet en doe ook geen driftige videobewerking dus ik kan met de onboard graphics prima uit de voeten.

 

Van dat geheugen snap ik niet helemaal @stegisoft, mijn geheugen is sneller dan 2666 MHz, namelijk 3200 MHz (dit geheugen heb ik: G.Skill 16GB DDR4 16GB DDR4 3200MHz x 2)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhh, nu snap ik het niet meer. Dus het geheugen wat verkocht wordt als 3200 MHz is in werkelijkheid maar 2132 MHz? Waarom noemen ze het dan geen 2132 MHz in plaats van 3200 MHz?

 

Nu heb ik dus geheugen nodig van in werkelijkheid 2666 MHz, maar als ik bij bijvoorbeeld Hardware info prijzen zoek van 2666 MHz geheugen dan is dat niet de werkelijke snelheid van het geheugen. Hoe kan ik geheugen vinden met een SPD speed van 2666?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.