Ga naar inhoud

Systeemherstel


Theo2602

Aanbevolen berichten

Vaak lees ik hier, om bij problemen, een systeemherstel te doen, naar het punt waar alles werkte. Nu heb ik dat al enkele keren gedaan op verschillende laptops en computer, en na een uur draaien, komt er dat het mislukt is. Bij alle vorige Windows versies, lukte dat zonder meer. Is dat een nieuw 'verbetering' van W10?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  Theo2602,

 

of het een 'verbetering' van Win 10 is , zou ik zo niet zeggen :)

 

Bij mij werkt systeemherstel zoals het hoort (voor zover ik het in de 10 al gebruikte) - het kan dus zijn dat er vb enkele bestanden van je systeemherstel niet meer OK zijn.

 

Je kan nu twee dingen doen: dit laatste gaan controleren - dit kan direct opgelost zijn, maar het kan ook 'een gezoek' zijn naar de oorzaak,

ofwel heb je een dag of tien, veertien geduld: vanaf 18 april komt een nieuwe, grote update van Windows uit (de Spring Creators Update) die dit mogelijk zou kunnen herstellen.

 

Als je systeemherstel niet dadelijk nodig hebt, zou ik gewoon wachten tot na die upgrade. Is het dan ok, dan is het prima , is het er toch niet mee hersteld, kunnen we nog op zoek gaan.

 

ps: hoe dan ook: nà die Spring Creators moet je sowieso toch gaan controleren of je systeemherstel nog ingeschakeld is, want de laatste tijd heeft Windows na zo'n update/upgrade de leuke gewoonte van het uitgeschakeld te hebben. Controleren en eventueel terug inschakelen is dus de boodschap.

 

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op systeemherstel moet je onder Windows 10 niet te veel rekenen. Je bent veel beter af met een systeemback-up. Helaas stel ik bij herhaling vast dat men er zelden over beschikt.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, droske zei:

Op systeemherstel moet je onder Windows 10 niet te veel rekenen. Je bent veel beter af met een systeemback-up

(niet de bedoeling van er hier  over te gaan discussiëren, maar: ) je mag er natuurlijk niet méér van verwachten dan waar het voor bedoeld is: een (snel, enigszins beperkt) herstel van je systeem, en als zodanig is het nog steeds goed. Je gàns systeem gaan terugzetten met een systeembackup is natuurlijk completer - maar voor 'gewone' dingen kan je wel rekenen op systeemherstel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.