Ga naar inhoud

Startscherm taal van datum wijzigen


Frits van Leeuwen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb net een pc binnen gekregen en ging er vrolijk mee aan de gang.

Het heeft windows 10 64 bits.

De taal was door de hele PC in het Engels. Het meeste heb ik veranderd.

Nu hou ik over het scherm dat ik krijg als ik de PC aan zet. Het is een soort standby scherm, want al ik iets doe kom ik in een ander scherm en daar kan ik dan inloggen.

Maar in dat standby scherm, staat een datum met vandaag Friday,13 April i.p.v. vrijdag, 13 april. 

 

Wie weet er hoe ik dit kan veranderen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom maak je zoveel moeite om alleen de taal te wijzigen?

Je download Windows 10 (klik) en kan je Windows installeren ofwel op usb-stick laten zetten.

Je kies taal Nederlands en Nederlands (België) bij installatie.

Dat is 100 keer gemakkelijker en dan ben 100% zeker dat het in Nederlands is inclusief help.

Bij installatie kan je gewoon de key geven dat je ook voor Engels gaf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Frits van Leeuwen zei:

Ik heb net een pc binnen gekregen en ging er vrolijk mee aan de gang.

Als dat een pc van iemand anders is en als die al langer in gebruik is, dan zal er zeker al data van de gebruiker op staan.

Kijk dan goed uit alvorens alvorens tot een nieuwe installatie over te gaan!!!

Indien je daar toch voor zou kiezen dan is een fabrieksherstel een alternatief waarbij je tijdens de procedure de gewenste taal kunt kiezen.

Vorige week heb ik een identiek probleem op die manier voor iemand afgehandeld. Die pc was echter slechts enkele dagen in gebruik en er stonden nog geen persoonlijke bestanden op. De eigenaar had bij de ingebruikname een foute taalkeuze gemaakt. Je kent ze wel hé... de NEXT, NEXT, NEXT klikkers die niets lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet garanderen maar je kan wel aangeven op data te behouden.

Software installeren is vlug gebeurd.

Trouwens had je vanaf begin meteen voorgesteld om opnieuw te installeren dan had je een pak tijd uitgespaard want Windows 10 installeren is tegenwoordig super gemakkelijk en vrij snel klaar.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5ad3a3c9ce9b4_Windowstaal_0.thumb.JPG.9e085d4fa48c47fec16beaae14789329.JPG

Laat me er eens vanuit gaan dat je bij Regio en taal de gewenste taal als standaard hebt ingesteld. In bovenstaand venster zie je een voorbeeld voor de juiste instelling voor de Vlamingen.

 

Wat je daarna zeker nog moet doen... Zie onderstaande afbeelding:

5ad3a45c0f4f0_Windowstaal_1.thumb.JPG.be72885024591af498e3c0eb863d7164.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er voor dat je bij Regio en Taal enkel je standaard taal overhoud. De eventueel andere aanwezige talen moet je verwijderen. Dat kan door op de taal te klikken zodat de knop Verwijderen verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.