Ga naar inhoud

Rikvriens

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Graag zou ik hulp krijgen bij het opzetten van een formule.

 

In de bijlage staan 2 overzichten die vergelijkbaar zijn met het overzicht waarin ik werk.

Case 1 is zonder uitkomt, en Case 1 uitkomst, is zoals de uitkomst zou moeten zijn maar dan door middel van een formule.

 

Wat ik graag wil is dat door middel van een formule een 1 of een 0 wordt weergeven in kolom N (Uniek op datum). Elke unieke waarden in kolom E, binnen eenzelfde datum (kolom C krijgt een 1. Elke 2e, 3e, 4e (enz.) keer dat eenzelfde waarde binnen die datum voor komt, moet dan een 0 ingevuld worden.

 

Ik hoop dat iemand deze formule kan maken

alvast bedankt!

 

 

Case1.xlsx

case1 uitkomst.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je datum en tijd in dezelfde kolom wil handhaven, is ook een oplossing zonder hulpkolom mogelijk, bv. deze:

=ALS(SOMPRODUCT((LINKS(C$1:C1;8)=LINKS(C1;8))*(E$1:E1=E1))=1;1;0)

of (wat op hetzelfde neerkomt):

=--(SOMPRODUCT((LINKS(C$1:C1;8)=LINKS(C1;8))*(E$1:E1=E1))=1)

Zie de bijlage.

Je doet er wel verstandig aan om (met handhaving van de tijd) de datum in plaats van (bv) 9-5-2016 te laten weergeven als 09-05-16, die datum blijft dan uit tekens bestaan, waardoor de formule ook voor maandnummers die uit 2 bestaan, kan worden gebruikt.

PC-Helpforum RVriens.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.