Ga naar inhoud

Gaming pc samenstellen


Aanbevolen berichten

Ik wil een gaming pc die voor mijn budget zo optimaal mogelijk is.

Ik vond reeds 2 vergelijkbare pc's voor mijn budget maar vroeg mij af of jullie mij iets beter konden aanraden of dat ik misschien goedkoper af ben met samen te stellen en vroeg mij af welke onderdelen jullie mij dan aanraden om te passen bij mijn voorkeuren.

2 vergelijkbare pc's:

MSI Infinite VR7RC-077EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/807152/msi-infinite-vr7rc-077eu.html#product_specifications
MSI Nightblade 3 VR7RC-027EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/803517/msi-nightblade-3-vr7rc-027eu.html#product_specifications

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming + regulier gebruik
  • Wat is mijn budget? 800 - 1300
  • Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling als het goedkoper uitkomt, anders merk.
  • Ga ik overklokken? Nee.
  • Ga ik later upgraden? Ja.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Wi-Fi kaart. (Dvd lezer/brander enkel indien er budget over is)
  • Ga ik zelf assembleren? Webshop mag assembleren voor vergoeding.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 10 Home (indien onder budget mag pro variant ook)
  • Ga ik zelf installeren? Ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Ja:

Processor van Intel (Indien I5, minstens i5 7400 - Indien I7, minstens I7 7700)

Grafische kaart van NVIDIA (GeForce gtx 1060 [3/6 gb, liefst de 6 gb versie])

8 - 16 gb RAM in 2 of 4 sloten (bij I5+ processor tot 32GB ram / bij I7+ processor 32/64GB ram)

Moederbord heb ik geen idee van maar ik vermoed 1 van volgende 3 (MSI - H270I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - B250I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - Z270I GAMING PRO CARBON AC Mini ITX LGA1151 Motherboard)

Opslag minstens 500GB intern.

  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Enkel voorgenoemde Wi-Fi kaart (binnen budget houden).
  • Heb ik specifieke wensen? Ik wil een goede koeling en voeding voor mijn desktop, geluid of groter energieverbruik storen mij niet.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Ik woon in België, ik luister naar jullie voorstel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dag twijfel, 

 

Onze excuses voor het uit het oog verliezen van dit topic. Helaas ben ik de door de examenperiode de laatste tijden wat minder actief geweest, en is deze post uit m'n aandacht geglipt.

 

Ben je nog steeds op zoek naar een gaming pc en zijn bovenstaande gegevens nog accuraat? Indien ja, dan help ik je uiteraard graag verder. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.