Ga naar inhoud

ictknechter
 Delen

Aanbevolen berichten

Met een Intel Core i5 processor en 8 GB werkgeheugen, - dus ik vrees er voor -je zou best een Core i7 gaan denk ik ...

Kijk hier trouwens eens - je kan er Acer openklikken (maar de XC staat er niet bij :( - al wordt wel gezegd: As for the full list of supported PCs, we tried to dig up as many as we could from Acer’s website. All of these should be compatible with the Windows 11 upgrade, but there are likely many more, too.)

https://www.xda-developers.com/windows-11-compatible-pc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ictknechter zei:

Is deze desktop windows 11 geschikt?

Ja! Voor Windows 11 maakt het niet uit of je een Intel i3, i5 of i7 hebt. Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

Acer schrijft ook zelf dat deze pc in aanmerking komt voor een gratis upgrade naar Windows 11:

61558c10a6b14-Ashampoo_Snap_2021.09.30_1

Bron: https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/DT.BGWEH.006

4 uren geleden, ictknechter zei:

En hoelang kan je er ongeveer mee door?

Dat hangt ervan af hoe de programma's die jij gebruikt zich in de loop der tijd gaan ontwikkelen. Zo worden moderne games steeds zwaarder. Ze eisen steeds krachtiger en duurdere hardware. Spelen van moderne games is sowieso niet mogelijk op deze pc. Hij heeft geen dedicated videokaart (met eigen werkgeheugen), maar een grafische chip onboard: de Intel UHD Graphics 730. Deze grafisch chip is geïntegreerd in de processor en maakt gebruik van de 8 GB werkgeheugen die geïnstalleerd is.

Later een aparte videokaart met eigen werkgeheugen installeren zal ook niet zomaar mogelijk zijn. In kant en klare pc's zijn de onderdelen op elkaar afgestemd. Zo zie je dat in deze pc een voeding zit van slechts 180 Watt. Dat is voldoende voor de hardware die er nu in zit, maar onvoldoende wanneer je zelf een stevige videokaart zou gaan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

'k denk dat ik aan bepaalde kennis nog duidelijk wat moet schaven :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Minecraft kun je spelen op die pc. Voor die game liggen de eisen niet zo hoog.

Inderdaad dat dacht ik ook.

2 uren geleden, Passer zei:
5 uren geleden, porrelaar zei:

Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

'k denk dat ik aan bepaalde kennis nog duidelijk wat moet schaven

Maar Passer kan je uitleggen wat je bedoelt? Gaat windows 11 niet? En Porrelaar klopt dit?

Vriendelijke groeten Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verwacht je nou van mij als antwoord? Dat het niet klopt wat ik zelf schreef in mijn vorige bericht? 🤔

Hier vind je een lijst met alle Intel processors die geschikt zijn voor Windows 11: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

De Intel Core i5-11400 uit jouw Acer staat ook in die lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ictknechter zei:

Gaat windows 11 niet?

ik betwijfelde of het wel ging - maar je kan rustig op de mening van Porrelaar af gaan - als hij je zegt dat de 11 er rustig op kan, kan je er op aan.

(hij kent van die dingen tenslotte méér dan ik :) )

Sorry dat ik je in verwarring bracht (maar 'k moet dus - zie mijn vorig antwoord - ook nog een en ander bijleren...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.253
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Cynto
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door twijfel
      Ik wil een gaming pc die voor mijn budget zo optimaal mogelijk is.
      Ik vond reeds 2 vergelijkbare pc's voor mijn budget maar vroeg mij af of jullie mij iets beter konden aanraden of dat ik misschien goedkoper af ben met samen te stellen en vroeg mij af welke onderdelen jullie mij dan aanraden om te passen bij mijn voorkeuren.
      2 vergelijkbare pc's:
      MSI Infinite VR7RC-077EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/807152/msi-infinite-vr7rc-077eu.html#product_specifications
      MSI Nightblade 3 VR7RC-027EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/803517/msi-nightblade-3-vr7rc-027eu.html#product_specifications
      Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming + regulier gebruik Wat is mijn budget? 800 - 1300 Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling als het goedkoper uitkomt, anders merk. Ga ik overklokken? Nee. Ga ik later upgraden? Ja. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Wi-Fi kaart. (Dvd lezer/brander enkel indien er budget over is) Ga ik zelf assembleren? Webshop mag assembleren voor vergoeding. Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 10 Home (indien onder budget mag pro variant ook) Ga ik zelf installeren? Ja. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Ja: Processor van Intel (Indien I5, minstens i5 7400 - Indien I7, minstens I7 7700)
      Grafische kaart van NVIDIA (GeForce gtx 1060 [3/6 gb, liefst de 6 gb versie])
      8 - 16 gb RAM in 2 of 4 sloten (bij I5+ processor tot 32GB ram / bij I7+ processor 32/64GB ram)
      Moederbord heb ik geen idee van maar ik vermoed 1 van volgende 3 (MSI - H270I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - B250I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - Z270I GAMING PRO CARBON AC Mini ITX LGA1151 Motherboard)
      Opslag minstens 500GB intern.
      Heb ik nog randapparatuur nodig? Enkel voorgenoemde Wi-Fi kaart (binnen budget houden). Heb ik specifieke wensen? Ik wil een goede koeling en voeding voor mijn desktop, geluid of groter energieverbruik storen mij niet. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Ik woon in België, ik luister naar jullie voorstel.
    • Door Illustrator_Pascal
      Hallo,
      Ik ben van plan om een nieuwe desktop computer te kopen.
      Ik kom uit de grafische sector en werk bijna 20 jaar met Macs en een logische stap zou een nieuwe Mac zijn, maar aangezien Apple de desktop gebruiker nu reeds een paar jaar in de kou laat staan heb ik er toch voor gekozen om over te schakelen naar een windows / linux pc.

Mijn voorkeur gaat naar linux, maar voor sommige software is Windows wel nodig. Het zou mooi zijn moest ik een keuze hebben om 2 systemen op de computer te hebben en de keuze bij het opstarten met welk systeem ik wil werken.
      De toepassingen voor mijn computer zijn (in volgorde van hoogste prioriteit):
      1. Grafisch (bitmap en vector)
      2. Video editing
      3. Webdesign
      4. Muziek (DAW)
      Belangrijk is ook dat ik mijn beeldscherm kan aansluiten. Dit is een Wacom Cintiq 24 HD

Ik heb nog de volgende vragen:
      Hoe zit het met virussen op een Windows pc? Ik heb steeds gehoord dat dit er bij Windows veel meer zijn en dit is één van de redenen dat ik nog geruime tijd met Mac bleef werken.
      Vertraagt een virus scanner een pc?

Ik verkies voor een samengestelde pc i.p.v. een kant en klare merk pc omdat ik op deze manier de beste configuratie kan (laten) samenstellen. Ik heb trouwens ook nog wat harde schijven uit een Mac Pro (het toren-model, niet de vuilbak).

Met het bouwen van een pc heb ik echter geen ervaring, daarom dacht ik om er één te laten samenstellen.
      Verschillende mensen vertelden me dat dit echter niet zo moeilijk is, maar het plaatsen van geheugen bij een G5 of Mac Pro vond ik al moeilijk. Verder heb ik geen idee wat er mis zou zijn moest de samengestelde computer niet opstarten en van tweaken ken ik ook niet veel.
      Indien iemand een opleiding pc-bouwen kent regio Herentals, mag je dit natuurlijk laten weten.
      Alleen wil ik er niet aan beginnen. Ik neem liever het zekere voor het onzekere. In een winkel zoals Tones kan je een computer laten samenstellen of onder begeleiding dit zelf doen denk ik.

De kast - Zo’n half doorschijnende behuizing is wel knap. Zeker met verlichting en fluo kabels, maar ik vraag me af of dat dit niet afleidend is wanneer je aan het werken bent?
      En welk type kast kan ik best kiezen om toekomst-bestendig te zijn?

Voeding - bij een desktop heb je een grotere voeding dan een laptop - ik gebruik momenteel een Macbook air 2013 laptop - Zal dit een veel groter elektriciteitsverbruik tot gevolg hebben?

Koeling - voldoende ventilatie is belangrijk, maar ik heb graag dat mijn computer zo stil mogelijk is. Mijn MBA maakt nauwelijks geluid. Waar moet ik op letten? De kast? Ventilator / water-koeling?

Snelheid PC - Is  het zo dat Windows pc’s eenst snel werken, maar na verloop van tijd steeds trager?

Prijscategorie - de ervaringen die ik tot nut heb is met Apple. De computer die daar het meeste aan mijn vereisten voldeed was de Mac Pro (de toren, niet het vuilbak-model), maar tot deze prijsklasse wil ik niet meer gaan. De topmodellen iMacs hebben ook wel voldoende kracht, maar ik wil enkel een computer. Dus geen geïntegreerd scherm. En liefst zo veel mogelijk toekomst gericht qua uitbreidingen, normen, etc..

Overklokken - Hier ken ik niets van. Ik weet ook niet of dit belangrijk is.

Extra’s - Een dvd wil ik zeker hebben. Ik gebruik nu een externe dvd-superdrive, maar dit vind ik niet handig omdat ik steeds usb kabels moet verwisselen. Ook voldoende ruimte voor harde schijven. Zowel 3,5 als 2,5 inch. Ik heb nog een aantal HD’s uit mijn Mac Pro. Misschien is zo’n systeem waarbij je een HD kan verwisselen via schuifjes ook wel interessant.
      De opstartschijf moet zeker SSD zijn. Een snelle computer is zeer belangrijk voor mij. En wat is PCIe flash opslag? Is dat nog sneller?

Het zijn heel wat vragen, maar graag hoor ik jullie opmeningen. Ik ken de basis van Windows, maar voor de switch naar een nieuw platform en het (laten) samenstellen van een pc kan ik toch wat hulp gebruiken.
    • Door Jasper
      Beste Forumleden,

Ik ben van plan en nieuwe pc te kopen.. nou werd mij de volgende aangeraden:

http://www.informatique.nl/201433/informatique-inhome-elite-w10.html

Nou wil ik ook de mogelijkheid van zelf samenstellen nagaan.

Waarvoor heb ik een PC nodig? - De pc is nodig voor werkdoeleinden Excel en fotobewerking Wat is mijn budget? - 800 tot 1000 euro Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling Ga ik overklokken? - Nee Ga ik later upgraden? - Ja wel het plan Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB 3.0 Ga ik zelf assembleren? - Laten assembleren Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 7 of windows 10. Ga ik zelf installeren? -kan zelf Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - nee Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee Heb ik specifieke wensen? -Nee Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Nederland  
      Kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik hoor graag van jullie of er wat valt samen te stellen wat beter is dan de voorgestelde pc. Tenzij jullie al zeggen dat die pc al niks is en het budget te  weinig is voor wat ik wil.

Bedankt alvast
    • Door yonikee
      Dag allemaal,

Ik beschik momenteel over een MSI GP60 laptop met volgende specs:
      - Intel i7-4700MQ 2.4GHz
      - 8GB RAM
      - NVIDIA GeForce GT 740M
      - 250GB SSD

--> 2 jaar oud (nieuwprijs €1000)

Bij het gamen wordt hij redelijk warm en kan vele games niet op hoge graphics zetten (World of Warcraft bv.).

Ik zou graag deze laptop verkopen om vervolgens een desktop te komen (met een beetje opleg uiteraard).

1. Kan iemand mij een waarde geven waarvoor ik deze laptop nog zou kunnen verkopen (is in perfecte staat en werkt zoals het hoort)?

2. Hoeveel zou ik ongeveer na verkoop hiervan moeten opleggen om een desktop te kopen die toch een stukje sneller loopt voor het gamen dan mijn huidige laptop?

3. Kan iemand mij een mooie samenstelling van een pc geven (max 800, indien dit genoeg is ofc)
      - Geen rekening houdend met assemblage (doe ik zelf)
      - Geen rekening houdend met OS (heb ik al)
      --> Dus enkel puur hardware waar ik deftig mee kan gamen.

Alvast bedankt!

• Door brooky1010
      Beste leden van pc-helpforum.be,

Ik heb onlangs een probleem gevonden dat niet erg veel kwaad kan doen, maar wel zeer vervelend is. Misschien heeft iemand een oplossing hier voor?
      (Gelieve naar het filmpje te kijken wat het probleem is)
      Klik hier

Dank bij voorbaat, Brooklyn

Als je niet op de link kan klikken, klik hier

• Nieuwe aanmaken...