Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Met een Intel Core i5 processor en 8 GB werkgeheugen, - dus ik vrees er voor -je zou best een Core i7 gaan denk ik ...

 

Kijk hier trouwens eens - je kan er Acer openklikken (maar de XC staat er niet bij :( - al wordt wel gezegd: As for the full list of supported PCs, we tried to dig up as many as we could from Acer’s website. All of these should be compatible with the Windows 11 upgrade, but there are likely many more, too.)

https://www.xda-developers.com/windows-11-compatible-pc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ictknechter zei:

Is deze desktop windows 11 geschikt?

Ja! Voor Windows 11 maakt het niet uit of je een Intel i3, i5 of i7 hebt. Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

Acer schrijft ook zelf dat deze pc in aanmerking komt voor een gratis upgrade naar Windows 11:

61558c10a6b14-Ashampoo_Snap_2021.09.30_1

Bron: https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/DT.BGWEH.006

 

4 uren geleden, ictknechter zei:

En hoelang kan je er ongeveer mee door?

Dat hangt ervan af hoe de programma's die jij gebruikt zich in de loop der tijd gaan ontwikkelen. Zo worden moderne games steeds zwaarder. Ze eisen steeds krachtiger en duurdere hardware. Spelen van moderne games is sowieso niet mogelijk op deze pc. Hij heeft geen dedicated videokaart (met eigen werkgeheugen), maar een grafische chip onboard: de Intel UHD Graphics 730. Deze grafisch chip is geïntegreerd in de processor en maakt gebruik van de 8 GB werkgeheugen die geïnstalleerd is.

 

Later een aparte videokaart met eigen werkgeheugen installeren zal ook niet zomaar mogelijk zijn. In kant en klare pc's zijn de onderdelen op elkaar afgestemd. Zo zie je dat in deze pc een voeding zit van slechts 180 Watt. Dat is voldoende voor de hardware die er nu in zit, maar onvoldoende wanneer je zelf een stevige videokaart zou gaan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

'k denk dat ik aan bepaalde kennis nog duidelijk wat moet schaven :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Minecraft kun je spelen op die pc. Voor die game liggen de eisen niet zo hoog.

Inderdaad dat dacht ik ook.

2 uren geleden, Passer zei:
5 uren geleden, porrelaar zei:

Het gaat om de generatie van de processor. Hij moet voor een Intel processor -grof genomen- minimaal van de 8ste generatie zijn. In deze Acer pc zit de Intel Core i5 11400; van de 11de generatie, dus automatisch geschikt voor Windows 11.

'k denk dat ik aan bepaalde kennis nog duidelijk wat moet schaven

Maar Passer kan je uitleggen wat je bedoelt? Gaat windows 11 niet? En Porrelaar klopt dit?

 

Vriendelijke groeten Ictknechter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verwacht je nou van mij als antwoord? Dat het niet klopt wat ik zelf schreef in mijn vorige bericht? 🤔

Hier vind je een lijst met alle Intel processors die geschikt zijn voor Windows 11: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

De Intel Core i5-11400 uit jouw Acer staat ook in die lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ictknechter zei:

Gaat windows 11 niet?

ik betwijfelde of het wel ging - maar je kan rustig op de mening van Porrelaar af gaan - als hij je zegt dat de 11 er rustig op kan, kan je er op aan.

(hij kent van die dingen tenslotte méér dan ik :) )

Sorry dat ik je in verwarring bracht (maar 'k moet dus - zie mijn vorig antwoord - ook nog een en ander bijleren...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.