Ga naar inhoud

video 8 overzetten naar dvd of pc


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb van een vriendin een oude sony camcorder gekregen met het verzoek de bandjes over te zetten naar dvd of pc. Zij had begrepen dat ik dat vaak deed. Maar ik heb het heel geregeld gedaan met mini dvd en dat gaat prima. Maar deze camera heeft geen andere aansluitingen dan een kabel met rode, witte en gele pluggen maar op de camera zelf is alleen een aansluiting voor wit en geel. Ik heb de camera aangesloten op onze video recorder met een mogelijkheid om dvd's op te nemen. Nu kan ik de bandjes wel zien op de tv maar ik weet niet hoe ik ze moet opnemen op de video. Ik heb bij de camera ook nog een scart kabel gekregen maar als ik die uit de tv haal of uit de recorder, is er geen verbinding meer met de tv en kan ik niet meer zien wat ik doe. Ik heb nog wel ergens een splitser voor scart kabels. Ik geef maar door wat ik heb. Misschien weet iemand een oplossing. De video recorder heeft wel firewire, maar de camera heeft dat niet. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met deze camera is dat er alleen een mogelijkheid is om een kabel met een witte en rode plug aan te sluiten. Meer aansluitmogelijkheden zijn er niet. Dus ik kijk nog even verder. Als het lukt, hoor je dat hier ook. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎20‎/‎04‎/‎2018 om 19:58, vxvk zei:

Ik heb de camera aangesloten op onze video recorder met een mogelijkheid om dvd's op te nemen. Nu kan ik de bandjes wel zien op de tv maar ik weet niet hoe ik ze moet opnemen op de video.

De oplossing zal je dan moeten zoeken in de handleiding van de recorder.

Geef eens merk en model van de video-recorder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een handycam van Sony CCD -TR502E PAL. Er zijn bandjes vanaf 1998. En er is ook geen mogelijkheid om het scherm open te klappen om de filmpjes op de camera zelf te kunnen bekijken. De bandjes zijn alleen te zien door aansluiting op de videorecorder en dan naar de tv. Het is dus echt een heel oude camera. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

LG Videoplayer combi DVD 6hd HIFI Stereo. Met de videoplayer kan je alleen afspelen. Met de dvd speler kan je ook opnemen. Er zitten allerlei aansluitingen aan, zoals USB en Firewire maar daar heb ik niets aan want de videocamera heeft die aansluitingen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik daar een zeer ingewikkeld systeem voor. Ik heb een Canon videocamera waar ik met Firewire naar de computer kan. Mijn Hi8 kan ik ook op die Canon aansluiten. Dus Hi8 (analoog) wordt in de Canon omgezet naar digitaal en zo doorgezonden langs Firewire naar computer (die nog zo'n ingang heeft) De Analoge camera met speciale software langs USB naar de camera sturen, geeft minder goed resultaat, en de binnengepakte film is moeilijker te bewerken (tenminste met Pinnacle studio), dan digitaal bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.