Ga naar inhoud

windows photo viewer


lowie12

Aanbevolen berichten

Wanneer je een upgrade hebt uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10, dan is Windows Photo Viewer gewoon nog aanwezig en kun je die instellen als standaard fotoviewer. 

Ik heb op verschillende computers de upgrade van Windows 7 (of Windows 8.1) naar Windows 10 uitgevoerd.

Vreemd genoeg was na zo’n upgrade op de ene pc Windows Photo Viewer nog steeds de standaard fotoviewer, terwijl die op een andere pc gewijzigd was naar de nieuwe app Foto’s van Windows 10. Maar wanneer dat laatste het geval was, dan kon ik de standaard-app voor afbeeldingen gewoon weer terug wijzigen naar Windows Photo Viewer.

 

Bij een verse installatie van Windows 10 lijkt Windows Photo Viewer verdwenen. Dat is niet echt het geval. Je kunt hem terug ‘toveren’ met een ingreep in het register. 

 

Arjan Lobbezoo legt het uit op deze pagina: https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-windows-photo-viewer-instellen-als-standaard/

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, porrelaar zei:

Wanneer je een upgrade hebt uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10, dan is Windows Photo Viewer gewoon nog aanwezig en kun je die instellen als standaard fotoviewer. 

Ik heb op verschillende computers de upgrade van Windows 7 (of Windows 8.1) naar Windows 10 uitgevoerd.

Vreemd genoeg was na zo’n upgrade op de ene pc Windows Photo Viewer nog steeds de standaard fotoviewer, terwijl die op een andere pc gewijzigd was naar de nieuwe app Foto’s van Windows 10. Maar wanneer dat laatste het geval was, dan kon ik de standaard-app voor afbeeldingen gewoon weer terug wijzigen naar Windows Photo Viewer.

 

Bij een verse installatie van Windows 10 lijkt Windows Photo Viewer verdwenen. Dat is niet echt het geval. Je kunt hem terug ‘toveren’ met een ingreep in het register. 

 

Arjan Lobbezoo legt het uit op deze pagina: https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-windows-photo-viewer-instellen-als-standaard/

Hartelijk bedankt porrelaar alles werkt perfekt,

Fijne dag verder ,

Lowie12

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lowie12 Graag gedaan. Ik wens jou ook nog een prettige dag.

 

@Passer Natuurlijk is het mogelijk om een andere gratis fotoviewer te installeren, maar als je tevreden bent met Windows Photo Viewer, waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere? Temeer omdat Windows Photo Viewer al aanwezig is op de pc (maar misschien enkel nog verborgen is door Microsoft).

Wanneer ik enkel een map met foto's wil bekijken dan geef ik de voorkeur aan Windows Photo Viewer. Ik hoef dan niets extra's, ik heb op dat moment geen behoefte aan meer mogelijkheden. Ik wil alleen die foto's bekijken, de een na de ander. Gewoon een serie foto's bekijken in full screen, meer niet. Ik tik dan voor de volgende foto op mijn toetsenbord op de  pijl naar rechts ().

Daarom is Windows Photo Viewer ook op mijn pc ingesteld als standaard-app voor afbeeldingen.

 

Bovendien start Windows Photo Viewer aanzienlijk sneller op dan de app Foto's. Aanzienlijk sneller? Ja, wanneer ik dubbelklik op een foto, dan wordt die direct geopend in Windows Photo Viewer. Ik hoef niet te wachten, maar vooruit, laten we gokken (want het is niet te meten) dat het openen van de foto in Windows Photo Viewer 1 of 2 milliseconden duurt. Het openen van een foto met de app Foto's duurt langer; kan soms wel een kwart seconde zijn. Dat is dus 100 tot 200 keer zo traag. Ik geef toe dat wanneer je tijdens dezelfde computersessie nogmaals een foto opent met de app Foto's, het openen wat sneller gaat, maar nog steeds niet zo snel als met Windows Photo Viewer. Ik merk bij de app Foto's dan steeds nog een kleine vertraging, die ik bij Windows Photo Viewer niet heb.

 

En als ik meer wil met een afbeelding dan alleen die afbeelding bekijken, dan gebruik ik (via Openen met...) een van mijn andere fotoviewers/fotobewerkingsprogramma's. ;)

Misschien een leuk voorbeeld: kijk eens naar mijn avatar. Ziet er wel erg ouderwets uit, die pc/monitor, hè? Het is ook een oud plaatje. Ik meen dat het oorspronkelijk een .pcx bestand was. Een oud bestandstype. Zo'n .pcx bestand kon ik toen niet openen met Windows Photo Viewer. Ik heb het toen geopend met IrfanView (want die kan heel veel bestandstypes openen), daarin omgezet naar een .jpg of .png bestandje, zodat ik het ook als avatar kon gaan gebruiken.

 

Jij ook nog een fijne dag, Passer. Hier in de Bollenstreek schijnt de zon. Hopelijk in België ook. Geniet ervan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

maar als je tevreden bent met Windows Photo Viewer, waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere

Daar zit inderdaad iets in, Porrelaar - zo zie je maar weer... :)

 

En zoals nogal eens: ieder zijn meug zeker? (wie weet schakel ik wel eens een keertje terug over naar Windows Photo Viewer ?)

 

En jij ook mooi weer toegewens in Bollenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.