Ga naar inhoud

aanmaakdatum foto's behouden na verplaatsing in map


theplayer

Aanbevolen berichten

Ik maak foto's met mijn S7 Samsung smartphone. Uiteraard worden die voorzien van aanmaakdatum en tijd. Als je die echter naar een map op je computer verplaatst, dan worden ze voorzien van die nieuwe datum. Kun je de oorspronkelijke aanmaakdatum en tijd daarbij toch behouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik natuurlijk lang geleden al geprobeerd. Maar dat werkt niet!

 

Hier de verschillen:

 

Links de afbeelding die vanuit mijn telefoon is overgezet (kopiëren-plakken) naar een lege map op mijn bureaublad.

Rechts de originele foto die nog steeds op mijn telefoon staat.

 

image.png.13335b8f0989e8b7fa7082eb9b0fd6c5.png   image.png.38a285831b226505f4b111f0d773eb51.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een denkfout maakt: de 'aanmaakdatum' in je verkenner slaat op het aanmaken van het BESTAND in je verkenner, nièt op het aanmaken van de foto.

 

Zet je Beeld in Verkenner eens op Detail en zorg dat daar 'Gewijzigd op' weergegeven wordt. Ik vermoed dat je dan bent waar je wil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd systeem dat je gebruik.

Ik heb even getest: op mijn smartphones LG als datum foto 17-04-2018 ---> NAS 17-04-2018----> Windows 17-04-2018

Dus geen wijziging bij verplaatsen.

Maar je zegt: kopieren en plakken.

Zelf gebruik ik app (klik) en dan daar naar afbeelding gaan en selecteert wat je wilt verplaatsen (niet kopieren) en geeft de locatie (in mijn geval de NAS) en dan plakken.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet goed verwoord...

Ik heb 2 beeldschermen. Ik zet het beeld van mijn smartphone op het rechterscherm. En op het linkerscherm de nieuwe map die ik open zodat ik een leeg mapscherm heb.

Vervolgens markeer ik alle gewenste foto's op het rechterscherm tegelijk met Shift (of telkens apart met Ctrl) en sleep dan alle foto's naar de lege map op mijn linkerscherm. Er wordt dus niets gewijzigd!

 

Mijn methode kan er toch niet de oorzaak van zijn dat het met jouw manier wel lukt...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Passer zei:

Ik denk dat je een denkfout maakt: de 'aanmaakdatum' in je verkenner slaat op het aanmaken van het BESTAND in je verkenner, nièt op het aanmaken van de foto.

 

Zet je Beeld in Verkenner eens op Detail en zorg dat daar 'Gewijzigd op' weergegeven wordt. Ik vermoed dat je dan bent waar je wil zijn.

Passer: Je hebt helemaal gelijk! Daar zit het hem in. Het is zelfs niet nodig om bij WEERGAVE WIJZIGEN de optie  GEWIJZIGD aan te vinken. Met slechts alléén NAAM en DATUM wordt de juiste aanmaakdatum al weergegeven. Inderdaad een denkfout van me, zoals je aangeeft. Dank je.

Er kan een slot op dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, theplayer zei:

Ik heb de term aanmaakdatum gebruikt. dat is volgens mij hetzelfde als genomen op.  De datum waarop de foto genomen is, aangemaakt is.

Het is voor twee verklaringen vatbaar, maar mooi dat je eruit bent !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.